Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Äntligen hemma

Efter en otroligt låååååååång promenad. Ja vi kan väl säga att hela dagspromenaden tog ca 5 timmar.
Vi mötte Therese och Hampus vid 10 imorse och sen bar det av mot skoftebyn och vi gick runt slussarna, mot spikön och runt sen gick vi längs kanalen och till saab ana och runt halvorstorp, förbi willys och sen vägen hem. Väl hemma hann jag få i mig 2 st smörgåsar som blev min frukost. Vi hade 10 minuter på oss innan vi var tvugna att gå till bvc. Så det var lite kaos och stress här hemma vill jag lova =). Men vi hann.

Melvin vägde idag 8900 gr och var 70 cm lång. Verkligen våran stora kille =) Men det spelar absolut ingen roll hur stor han är för han är iaf världen sötaste kille och vi älskar honom mest i hela världen! Och att få en spruta gick jätte bra idag. Visst var han väldigt väldigt nära på att börja gråta men jag skojjade till det extra när jag såg det så det gick super bra.  =)

Vi väntade kvar på Therese och Hampus efter bvc för att gå tillsammans till unga föräldrar. Vi gick en extra lång promenad dit, runt kronogården =) Vi smög även in till Lidl för att köpa oss varsin dricka. =) Var vrål törstig verkligen. Sen när vi kom fram till ÖF var det många mammor och även pappor där. Jätte roligt att se pappor där =)

Och lille Hugo som bara är 2 månader har redan fått tänder. Haha jag höll på och storkna när hon visade hans tänder hihi. =)

Efter mycket bus gick vi in så barnen fick lite fika. Melvin åt sin favvor rätt, biff stroganoff. Och vi tog en kaffe och macka.

Sen bar det hem med samma mamma och barn som vi kom dit med. Så dagen har typ bestått av en enda lång promenad. =) Jätte härligt. Och imorgon, om det inte regnar, kommer Therese och Hampus till älvhögsborg och går tillsammans med oss till ÖF. =) Robban ska också hänga med till ÖF imorgon men han tar bilen.

Och nu på kvällen har vi bara tagit det lungt och jag tog ett gott långt bad med Svensson Svensson på datorn!

Jag har  tyvärr inte fått några bilder idag för jag trodde inte jag hade kameran med mig fast det såg jag när jag kom hem att jag hade. Hm ja så det kan bli =)

Kram och god natt på er

Han försöker få in nappen rätt iaf =)





Kommentarer
Postat av: Mormor

Hahaha han är ju världens gulligaste pojk så mycket är klart i alla fall :) Oj vad han har blivit stor,han ligger väl på översta sträcket på kurvan eller har han växt förbi även det? :) Mommos klimp är en stor, stark och smart liten kille, för han försökte ju torka sig om munnen redan för en månad sedan :) Och för att kunna bli allt detta så måste man faktiskt äta ordentligt :) Har du ont i fötterna nu? :) och var matade ni barnen? Älskar er alla. Puss och kram

2008-11-17 @ 22:07:39
Postat av: Sandra

Vad är det på ÖF imorrn?

2008-11-17 @ 22:43:50
URL: http://sandraedin.webblogg.se/
Postat av: anna

ooohh stora killen... större än fanny..=) hehe

hoppas allt är fint iaf..

ja den där silly , han vet nog inte vad han pratar om.. vad är han 17 år.. hmm..

bry dig inte om de..

kram banan

2008-11-18 @ 09:14:00
URL: http://famaskhemwahlgren.blogg.se/
Postat av: Trollungen!

jag tycker det är jätte skönt att vara en ung mamma, man orkar så mycket mer. Det är dem som är äldre än mig som frågar hur orkar du göra allt de där och ditt coh dat. Men ajg känner att jag gör det vist har man sina dagar. Men jag är ung och frisk coh älskar mina dagar med min dotter. Jag kan inte ha tänkt mig en annan ålder att få i.

Va tycker du själv?

kram!

2008-11-18 @ 10:10:23
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Emily ♥♥

Tack så mycket.. det värmer :-)

Blir trött av att bara LÄSA allt ni gör på dagarna.. hahaha

2008-11-18 @ 12:05:02
Postat av: Therese

Bra, då vet jag att en blir lycklig ; )

Jupp, jonas skall komma på måndagar direkt efter jobbet, sklall åka så han kommer vid 5. Vad bra, då blir han ju inte ensam pappa =)



Jo, det var allt bra med benen i morse, värre under natten när man skulle vända sig.



Tackar så hjärtilgt för sällsapet under promenaden =)

2008-11-18 @ 16:48:49
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Amelie

Hehe vilken gullegris han är melvin.

Vi var ju också på BVC igår men Hugo var bara 56.5 cm lång och vägde 4920 :) Men så är ju Hugo mycket yngre än eran lilla gos.

2008-11-18 @ 16:52:32
URL: http://elefteria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0