Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Sjunde Himlen?

Är det någon mer än jag som kikar på den serien? Jag älskar den och tycker den är såå mysig.

Hm, ja idag är det tvättning av alla sängkläder och kläder som står på schemat.
Tänk nu är det 2 dagar kvar till Julafton! =)) Åh så gott och roligt. Ser verkligen framemot det detta året.

Kan ni tänka er att inatt sov Melvin hela natten utan välling. Fasiken va dum jag är egentligen som skriver ut det för nu kommer han ju inte att göra det mera. Men iaf han vaknade en gång vid 4 men då var det en bapp han ville ha sen somnade han om gott till kl slog kvart över nio. Då stod han och ropade på Pappa! Haha, han är en sån pappagris!

Och nu har han lärt sig lite mer ord. Jag tycker det är så himlans kul att han börjar visa att han faktiskt kan prata. =) Nu kan han sätta ihop titta med titta här och hoppa med hoppa här. Även bläpple=äpple, bapp=napp, som förövrigt är ett väldigt populärt ord =), gong=skål, bong=pang och några fler som jag inte kommer på just nu, typiskt.

Och han förvånar mig varje dag med något nytt han lärt sig. Igår när vi var på toa så gick han och satte sig på pottan med både byxor och blöja. Så jag tog av honom byxorna och blöjjan och han satte sig och sa ksssss  (kissade dock inte) men sen tog han loss toapapper från rullen och torkade snoppen, reste sig upp, kastade ner det i toan och spolade. Haha!

Och idag så ställde jag honom på diskbänken och då öppnade han skåpet med glasen, tog ner ett glas, satte sig ner vid kranen, ställde glaset under kranen och fyllde det med vatten för att sen dricka upp alltihop. Haha! Han kan mycket mycket mycket mer än vad man tror.
Ja man blir mäkta stolt alltså! =))

Idag har vi massor med planer.
Så fort Melvin har vaknat ska vi bege oss ner till stan och träffa Jessica och Tuva!! Skojjigt värre...
Sen kommer Bobbo (hahaha) och hämtar oss för att åka hem och käka lite middag. Sen vidare hem till min farmor och farfar för att hälsa på och även hämta lite finsk mat som ska stå på julbordet i Växjö. =) Trevligt trevligt. Det är TYVÄRR inte alls ofta som vi träffar dom och även bor vi i samma stad, skäms Emma. =( Men som sagt, idag ska vi träffa dom.

Sen efter det tänkte jag att vi skulle åka hem till min älskade gammelfarfar en snabbis och lämna över en LITEN julklapp. Han är en riktigt stor godisälskare och han har i alla år fått godis av oss på jul och även detta året =) Och honom har jag inte träffat sen gud vet när, förra julen kanske? Och jag skäms nått såppas. Det är ju min underbara gammelfarfar som jag älskar såååå högt på denna jord. Och han är så ensam nu när gammelfarmor inte finns kvar här på jorden. Men jag ska ge honom en riktigt stor kram idag!!

Ja så det finns att göra idag. Även imorgon är det fullspäckat, om inte mer. Robban kommer ju hem vid 1 tiden (tror jag han sa) och då blir det ut till överby och handla alla julklapppar som är kvar och allt annat som är kvar =). Sen kommer Emma, Martin och Vincent hit på kvällen för att spela på uppesittarkvällen, mys mys mys. Hehe! Och sen är det JULAFTON!!

Har redan varnat er att det kommer bli skitdåligt med bloggningen över jul så hoppas ni är förberedda och kommer tillbaka och läser vid nyår! =)

 

Nä men gud så jag tjatar. Nu får jag allt sluta! Blev väldans mycket idag ju. Hehe!!

Kram kraam

Min syster skickade en bild till mig för inte så längesen och hon tyckte jag ändrats massor sen detta kortet togs. Kommer dock inte ihåg när den togs men det var innan Melvin fanns =)
Jag tycker inte det är sån jätte skillnad, vad tycker ni??


Kommentarer
Postat av: iba

Ser du inte vad det är för skillnad borde du nog skaffa glasögon,du är ju inte alls lika solbränd

Vi önskar din lilla familj God Jul och ha det så bra i Växsjö Kram

2009-12-22 @ 13:38:02
Postat av: Emilia

Vad dukig mellisen är =) det är jätte stor skillnad det måste du ju se för fasken... och du hälsa BOOOBOO=)

2009-12-22 @ 13:44:30
Postat av: Emma

Hahaha va himla rolig du är Ing-Britt!! Hahah!!

2009-12-22 @ 13:54:00
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: Emma

iba: Glömde ju säga GOD JUL och GOTT NYTT ÅR till er med!! Hoppas ni får en underbar jul! Många kramar

2009-12-22 @ 13:57:29
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: MoFa

Du har nog lite längre hår nu tror jag annars är de väldigt likt.:)

Ses snart. Kram och krama grabbarna!

2009-12-22 @ 16:34:58
Postat av: Amelie

Det är verkligen jätteskilldnad på dig!

Vad duktig Melvin är! Vi får ses snart! Men över jul är det ju verkligen fullt upp :(

Ja vad roligt att hon kom in med :D Det ska bli jätteroligt. Hur går det för dig och pluggeriet? Skulle inte du slöka till ssk? Eller är det till hösten? puss

2009-12-22 @ 23:16:12
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Emma

du är blind och vägrar se det...... dumbom

2009-12-23 @ 13:31:11
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha vem kommenterade i mitt namn??

2009-12-23 @ 17:43:23
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: Amelie

Vad tråkigt att det är så många då, jag trodde inte jag skulle komma in heller men det gjorde jag visst ;P Så ha hoppet uppe. Men borde du inte ha fått svaret snart isf?



Jajjemen! Nästa år får vi träffas! ;) puss

2009-12-23 @ 23:47:35
URL: http://elefteria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0