Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Fredag 12:e Juni

God morgon!
För börja med att tacka för alla fina kommentarer! =D

Idag är det en tröttis Emma som sitter vid datorn. Melvin sov inte alls bra inatt, han vaknade mist 4 gånger.
Och nu när man har en helknäpp BVC tant vill man ju inte riktigt fråga henne om något för hon sa verkligen att barn över 6 månader INTE SKA äta på natten och skriker han på natten ska man bara ignorera honom. Då lär han sig att vi inte kommer när han skriker, på natten. Men som inatt då, då ville han ju ha mat kl 04 och sen 07. Men ska jag skita i att han ville ha det då och låta honom skrika? Då skulle jag ju aldrig få sova. Hur gör alla andra. Äter era små IBLAND på natten  fortfarande (ni som har en 1 åring)???

Åh nu när man är så nära 1 års dagen så får man en massa minnen om hur det var för 1 år sen. Och idag för 1 årsen började mina värkar, eller ja igår var väl första dagen men dom gjorde ju inte ont. Men dom som på kvällen idag gjorde ont. =D...Ja nu vet ni det. Haha

Har fått ringt min gynläkare, eller jag fick en telefontid till honom iaf. Och sen ska jag väl få komma på en undersökning innan han bestämmer hur vi ska göra. Sen har även Chefen för dagis ringt och berättat att den dagmamman vi ville ha har tackat ja till oss. Så nu ska vi vänta på hennes nr och sen ringa och bestämma några träffar med henne så Melvin lär känna henne och hennes hus. För sen den 24 augusti ska han inskolas hos henne. Och eftersom vi tycker det är lite sent att bli inskolad 24:e så var vi välkomna att träffa henne några gånger innan hon gick på semester så inskolningen inte skulle ta så lång tid i augusti. Smart!! =D. Tror detta kommer bli super bra, men jag hoppas ju verkligen att det inte tar för lång tid att komma in på dagis.  Melvin är ju en jätte social kille och älskar när det är mycket barn rumtomkring så jag tror han skulle stormtrivas på dagis, ja säkert även hos dagmamman också. Men dagis är ju något helt annat =D..

Nä nu kommer Johanna och ska hjälpa mig med håret och jag hoppas verkligen inte det ramlar av. Och mormor gjorde mig ju inte sådär jätte lugn när hon frågade om jag verkligen vågar det...Tack ska du ha mormor..Haha!! Men såhär kan jag inte se ut..Hihi!!
Sen bär det av till överby med Johanna. Robban har lämnat stolen hemma så vi får hoppas det får plats i deras bil. =)

Hej så länge

Kommentarer
Postat av: mormor Lisa

Åh lilla gumman. Det var inte meningen att skrämma upp dig med permanenten. Det blir säkert jättebra.

Har nog inte läst din blogg på ett par dagar så jag får gratulera i efterhand till 3 års förlovning. Jag minns i alla fall hur fina ni var på balen du o Robban.Kram

2009-06-12 @ 10:23:57
URL: http://emmaaronsson
Postat av: Sandra

Loke vaknar också mycket på natten som du vet. Och när han vaknar och skriker sådär kopiöst så brukar vi ta med han till vår säng så får han sova där. Och fortsätter han skrika då så ger vi han mat. Annars får man ju inte sova själv. Då orkar man ju inte med natten. Men hur gör du när han vaknar? Lägger ni över han till er eller?

2009-06-12 @ 10:25:36
URL: http://sandraedin.webblogg.se/
Postat av: Mormor/Mamma

Jag tycker ni ska göra det som känns bäst för er och det är bara ni själva som vet vad det är :) Jag tror nog BVC.tanten menade att han inte ska lyckas att skrika sig till något, men det gäller ju mer när barn skriker av trots och inte för att dem är hungriga.



Hahaha se det positiva med håret, du tappar det ju bara på ena sidan om det nu går så illa :) Du får göra som min farfar och kamma över den andra sidan i så fall :D



Lycka till!!!



Puss och kram

2009-06-12 @ 10:40:22
Postat av: Sandra

Okej, det var ju synd. Men du vet inget sätt som får honom att somna om utan välling? Vi brukar annars lägga Loke på oss om vi kollar på tv.. Då somnar han direkt. Och sen bär man in han till sin säng igen.. Har ni testat det?

2009-06-12 @ 11:33:17
URL: http://sandraedin.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Ja, då finns det väl inte så mkt mer att göra än att ge han mat. Men testa att ge han kanske halva flaskan? Eller har ni gjort de?

2009-06-12 @ 12:59:58
URL: http://sandraedin.webblogg.se/
Postat av: Linda S.

Jag tycker ni gör rätt som ger han mat, skriker de i panik efter mat så är det mat de vill ha. Jag fick också höra att efter sex månader ska de inte ha mat på natten, men Mio var hungrig så han fick. När han var ca 10-11 månader och var sjuk så slutade han helt plötsligt så sen dess sover han hela nätter, tänkte inbringa lite hopp hehe, det går över :) Och är normlalt!

2009-06-12 @ 13:42:00
URL: http://lindasundberg.blogg.se/
Postat av: Emilia

Jo det gör du säkerligen... =)

2009-06-12 @ 15:33:04
URL: http://karlssongunnarsson.blogg.se/
Postat av: silena

va fint de blev med lockarna:) har funderat på att göra flera gånger men rädd att de skulle se ut som en tant, men ditt blev fint:) ni kan inte testa att ge han vatten? För en kompis till mig hennes son vakna oxå på nätterna och skulle ha mat så hon gav han vatten itsället och tillslut så sluta han för de var inte riktigt de han ville ha men de som serverades.. så svårt de där för alla är ju så olika, hoppas allt är bra annars kram

2009-06-12 @ 17:56:50
Postat av: Kajsa & Harry

Hej hej!! Japp nu har jag 200 bollar i mitt bollhav & det är kanonroligt!!!!Kramar Harry

2009-06-12 @ 18:17:29
URL: http://kajsahjelm.blogg.se/
Postat av: Maria å Nellie

Åh har fattat att du har fått den bvc tanten jag hade blev väldigt glad när hon sa att hon skulle sluta. Hon var inte bra på att stötta hos med Nellie å hennes matkrångel. Men den nya sa att det viktigaste är att dom får näring. Så ibland blir det bara välling .men enligt den gammla skulle man högst ge tre gröt å välling mål per dag. Vi ger fortfarnade natt mål och det kommer vi fortsätta med så länge hon vill och vi vill sova. Min mamma sa att ni märker vad som behövs ni känner ert barn bäst å lyssna inte så mycket på bvc.

2009-06-12 @ 23:23:28
Postat av: Marie

Hej halkade in på din blogg när jag googlad på namnet Melvin.. vill bara kommentera det du skrev om vad den där bvctanten sa.. jag har fått samma "råd" när det gällde min Melwin.. men jag vet att han blir hundra gånger mer lugnare om han får en svätt välling när nätterna är oroliga och jobbiga.. så jag struntar i bvc.. de är inte de som måste sitta där med en tokskrikande liten kille mitt i natten.. kramar / marie

2009-06-14 @ 23:45:59
URL: http://marievendel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0