Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

God kväll

Hoppas ni haft/har en bra National dag?

Just nu sitter jag i min ensamhet och bara njuter. Melvin sover och Robban är iväg på galej. =)

Vi har spenderat nästan hela våran dag uppe på akuten. Dom är inte snabba är i Sverige när det gäller vård.
Jag ringde sjukvårdsupplysningen för att höra lite om öroninflammation och det dom berättade stämde totalt in på Melvin så vi fick åka in till näl för att kolla upp det. Och efter många timmar där fick vi iaf reda på att han har öroninflammation. Så nu är det penicillin 1 vecka för lillgrabbens skull. Man märker mer och mer på honom att han har väldigt ont. Och sover gör han knappt nånting. Han vill/kan inte ligga ner för då värker det som värst. Så nu har jag även fått svar på varför han sovit som en kratta dom senaste dagarna. Men nu innan han la sig fick han lite ipren också så han kanske kan sova några timmar. Han har även fått en av våra kuddar att sova på så han ligger högt med huvudet. Hoppas der hjälper honom nu. Stackarn!!!

Men efter vi vart på akuten åkte vi hem för att göra oss iordning för en grillstund hemma hos Markus föräldrar ute i Velanda. Det var skoj att få träffa lite folk och det tyckte nog även Melvin fast han inte var på jätte glatt humör. Så jag och Melvin åkte hhem efter ca 1 timme. Men det var skoj den lilla stund som var. =)

Och nu sitter jag ute på balkongen och njuter av det fina vädret. =)
Så nu ska jag inte tjata mer!
Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll..
Kraamar

Melvin kikar lite på tv innan det är dax att nana
(han fastnade där när dom sjöng Sveriges Nationalsång =D)


Ha en fin kväll


Kommentarer
Postat av: Mormor/Mamma

Stackars pajsarn, men skönt ni fått penicillin iaf. Det brukar vända ganska snabbt efter att man börjat kuren. Lägg gärna några böcker under sängbenen i huvudändan på hans säng. Du hade två tel.kataloger under varje ben vid huvudändan. Puss och kram till er alla.

2009-06-06 @ 21:04:11
Postat av: Emilia

Vilken MILF =)

2009-06-06 @ 21:32:31
URL: http://karlssongunnarsson.blogg.se/
Postat av: Emilia

Jo det tyckar jag absolut att du är =)

2009-06-07 @ 10:16:44
URL: http://karlssongunnarsson.blogg.se/
Postat av: mormor Lisa

Skrattar för jag tänkte oxå skriva det där med böcker under huvudändan på sängen. Lollo hade ju så många öroninfl. o hon hade Focus som var ett lexikon med jättemånga böcker för jämnan under sängbenen vid huvudet. Gott han fått medicin nu så det släpper snart. Kram

2009-06-07 @ 12:55:04
URL: http://emmaaronsson
Postat av: mormor Lisa

OPS: Glömde ju att du är jättefin på kortet, fast det är du ju alltid förståss.:-)) Kram

2009-06-07 @ 12:56:27
URL: http://emmaaronsson
Postat av: Kajsa & Harry

Usch stackars Mellis.... då ses vi inte på öf imorn då...snyft/Harry

jag vet allt att det va träslaget du menade med golvet men jag har ingen som hellst aning tyvärr...bara att det va hyffsat billigt & köpt på bauhaus som sagt!!!kramar

2009-06-07 @ 14:19:54
URL: http://kajsahjelm.blogg.se/
Postat av: Marita

Hej hej..

Nejmen, har han oxå öroninflammation? Stackars liten.. Verkar som han haft jättejobbigt av det? Nova har knappt märkt av det. (som tur är..) Hon kliade sig mycket i ena örat, så jag bad dem kolla när vi var på bvc. Å det var liite lite rött men inget svullet. Å bara i vänster öra. Så hon hade inte så farligt.. Men blev ju pencillin ändå.. =S Men hon har väl varit lite gnälligare en tid å sådär, men vi har inte märkt av det nämvärt. Det var nog tack vare att dom upptäckte det så tidigt..

Hoppas att pencillinet hjälper fort på honom nudå, så han (och ni) får sova ordentligt.. Inget kul med sjuka ungar.. =S Vi har sista pencillindagen idag.. (skööönt..) Så vi hoppas att hon är frisk nu.. (Vill inte ha nåt öronbarn helst..)



Krya på er!

2009-06-07 @ 16:13:54
URL: http://stjaernfall.blogg.se/
Postat av: carina

Hej vilken tur att melvin fick penicillin, inte skoj att vara sjuk och ha ont. Men tyvärr tar det 3-4 dar innan penicillinet börjar att verka och du märker att han inte har ont, men ge han lite alvedon du kan ge antingen i flytande form eller suppar. Hoppas han kryar på sig

2009-06-08 @ 19:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0