Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Måndag 8:e Juni

Oj oj oj, bara en vecka kvar till älsklingens 1 årsdag =D...

Natten har varit lite sisådär. Melvin har nog väldigt ont i örat för han är verkligen LEDSEN emellanåt. Inte bara gnällit. Tycker så synd om honom. Men jag vet inte om det kanske är lite bättre nu på morgonen *håller mina tummar* att det är så. För nu är jag väldigt trött i både huvud och kropp. Har lixom ingen ork. Men jag är glad att han är sjuk nu innan hans födelsedag och kalasena =D.

Igår hade vi en fullspäckad dag. Den började med att vi åkte och köpte allt kakel till badrummet + badrumsskåp, handfat och spegel. Kan ju säga att kaklet inte var det lättaste. Haha när vi packat in allt kakel i bilen inser vi att det inte kommer funka att köra bilen, man såg knappt däcken så tungt var det. Så då var det bara till att packa ur lite av kaklet och köra 2 omgångar. Robban och Melvin väntade kvar så åkte jag hem och lastade av alla paketen i källarn. Det var nog det jobbigaste jag gjort på länge. Ett paket väger ju litegranna...;). Men sen hjälptes vi ju åt med resten och då gick det betydligt fortare.

Och denna veckan har vi också en massa grejer att göra. Eller ja, ta det lugnt är det som vi först och främst kommer att göra. Inte så roligt för Melvin att vara ute på äventyr när han inte mår så bra.
Men idag är det bara en "ta-det-lugnt-dag", imorgon är det väl samma haha, men på onsdag ska vi till BVC och kanske en fika hos Jessica, torsdag ska vi åka och hämta Melvins 1 års kort =D Åh va jag längtar och på fredag ska vi handla och förbereda inför kalaset på söndagen. Och på lördag har vi verkligen fullt upp. Men det är ju bara skoj...

Nu hör jag någon som ska lägga sig och sova lite förmiddag
Hej svejs

Han är en riktig busepojk


Haha typ:
Öh, ska du me hem till mig eller??? *hick*


Han har även lärt sig att klättra upp för soffan (lite svårt med gällivarehänget bara) Haha
Siiitunge ;)


Får kanske införskaffa mig lite böcker så jag kan lyfta huvudändan lite högre i framtiden..Hihi

Kommentarer
Postat av: jessica

hej..det finns såna dära sovpuckar du kan köpa å höja upp sängen annars..http://www.dunderbutiken.se/se/art/sovpuckar.php

2009-06-08 @ 09:51:52
Postat av: Emma

Tack för tipset Jessica. Visste inte att det fanns. Det får nog inköpas =)

2009-06-08 @ 09:59:49
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: jessica

varsegod..har oxå haft böcker till mina barn, det e ju lite jobbigt med sånt..haha sovpuckar är en bra uppfinning :P

2009-06-08 @ 10:01:26
Postat av: Sandra

Du, hinner Loke vara med på Melvins kalas tror du?

2009-06-08 @ 10:03:41
URL: http://sandraedin.webblogg.se/
Postat av: Marita & Nova

Hej hej.

Ja, det är verkligen jobbigt när de är så påverkade.. :S Inget kul. Men vi har mest varit hemma å tagit det lugnt, några kortare turer ut bara, å det har nog hjälpt till, för då har hon inte blivit sådär övertrött nångång, utan kunnat vila ordentligt. Vi har varit noga med hennes tupplurar å så..

Nej, jag var inget öronbarn, men jag vet inte med Tommy.. Får fråga honom.. Men det är ju inte ärftligt egentligen, bara att barnen har/får större benägenhet att få öroninflammation när de blir förkylda.. Ni får hålla er friska helt enkelt! =P



Ska han bara ha pencillin i 7 dagar? Nova fick Kåvepenin i 10 dagar.. Så vi får hoppas att det har hjälpt..



Ha det så bra!

2009-06-08 @ 10:50:28
URL: http://stjaernfall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Den 16e eller 17e

2009-06-08 @ 12:35:42
URL: http://sandraedin.webblogg.se/
Postat av: Kajsa & Harry

Melvin e bara fööör söt!!!

2009-06-08 @ 14:46:01
URL: http://kajsahjelm.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men då kommer vi gärna.. Om vi får ;)

2009-06-08 @ 19:37:18
URL: http://sandraedin.webblogg.se/
Postat av: Marita & Nova

Hon har fått 5 mlx2 i tio dagar.. Inte så mycket åt gången alltså.. Hoppas att det räckte bara.. (Håller alla tummarna)



Ja, usch, dagisbasilusker är inte att leka med.. å till hösten oxå..? då är det väl som värst..? Stackars liten, han kommer säkert att suga åt sej varenda förkylning han hittar.. =S Men vi hoppas att han ska klara sej undan bra..!



Vi hade ju sån tur att det var läkarbesök på BVC när vi var där, så det var ju läkaren som tittade i öronen.. Så jag vet inte om BVC-tanten kan göra det, faktiskt.. (?) Men ni har väl oxå 1-årskontroll med läkarbesök å vaccination nu nästa gång?



Ha en bra kväll!

2009-06-08 @ 20:54:56
URL: http://stjaernfall.blogg.se/
Postat av: Marita

Ja, men då borde hennes öroninflammation vara utrotad nudå.. =P Med en sån häste-kur.. (å jag som trodde att det var lågt med 5 ml åt gången..)



Vi har inte ansökt om dagisplats ännu. Jag vill vara hemma lite till. Känner inte att hon får ut så mycket av att gå på dagis, andra barn kan man träffa ändå å leka med. Vill inte trycka in henne på ett dagis "baraföratt" liksom.. Jag är ändå hemma, så då kan hon gott vara hemma med mej.. Men har väl tänkt att söka till våren eller så, kanske tidigare.. Vi får se hur det känns lite längre fram..



Ja, men vad bra, då ser du till att han tar en ordentligt titt i öronen på pojken, å det skadar ju inte att höra om han "bara ska ha så lite" pencillin.. ? Den här läkaren kanske tycker helt annorlunda.. Som sagt, det skadar aldrig att fråga..



Nu ska jag fortsätta jaga soffa på blocket.se.. (Suck suck) Våran trillar i bitar.. =S Dags för nåt nytt (/bättre begagnat) tycker jag..



2009-06-08 @ 21:36:10
URL: http://stjaernfall.blogg.se/
Postat av: Mormor Lisa

Nu är Melvins presenter köpta. Nyfiken ???

Kram

2009-06-08 @ 23:09:17
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0