Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Onsdag 3:e Juni

God morgon!

Ja, vad ska man säga mer än att jag är väldigt trött...Melvin vaknar ju lite titt som tätt på nätterna, fast man behöver ju aldrig gå upp för han somnar om efter ett litet tag, men att bli störd i sömnen gör mycket. Men nu när han är sjuk sover han faktiskt lite längre än vanligt, till ca 07.30-08.00, jätte skönt faktiskt.

Men igår när han somnat gick jag in till honom för att känna om han var varm, och det var han. Så jag tog tempen på honom medans han sov och den visade 40,5 så då fick han en alvedon också. Varje gång jag vaknade inatt gick jag upp och kände på honom och han var lika varm varje gång. Nu på morgonen tog jag tempen på honom och den visade 39,1 så lite lite har ju febern gått ner. Men det värsta är ju att febern vägrar ge med sig med alvedonen så nästa gång han ska få medicin ska vi testa iprenen som aldrig innan funkat på honom. Men nu vill jag bara att han ska få vara lite feberfri.

Så även denna dagen blir en "ta-det-lugnt-dag". Men igår åkte vi faktiskt ut en pytte stund för att handla lite mat. Eller ja, vi gick till hemköp men sen åkte vi till Cheapy för Robban skulle kolla efter några verktyg till jobbet. Och samtidigt passade vi på och kika efter golv, kakel och badrum. Tror vi hittat vad vi ska köpa nu =D. Sen for vi hem igen och tog hand om våran jätte mammig/pappiga son. Det är allt lite mysigt när han är sån men ändå ganska påfrestande, för man kan ju inte göra något utan att han ska vara med.

Nu sover han iaf och jag ska väl passa på och göra en kopp kaffe, kanske ska ta en mums mums till?!?! =)
Ha det bra idag och ta hand om er!
Kram


Kommentarer
Postat av: Marie

Skickar en krya på dig kram till Melvin!

2009-06-03 @ 10:08:51
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Anonym

När det inte har funkat med alvedon på mina barn så har jag fått rådet att prova kombinationen alvedon - ipen och det har tagit ner febern.

Hoppas han kryar på sig!

2009-06-03 @ 12:55:23
Postat av: Amelie

När Hugo var magsjuk fårgade jag sjukvårdsupplysningen varför inte febern går ner fast vi ger honom alvedon. Det gick altså bara ner kanske 0.1 grad eller så å det tyckte jag var för lite.

Då räknade hon ut att det var för lite med de supparna som vi gav honom (5-10kg när han vägde 7) för de va 60g och han skulle ha 90... Kanske är något sånt knep som är med Melvin med? Att han "växt ifrån" sin dos? Vi fick rådet att ge honom oftare men de ska man ju inte göra utan att prata med dom.

Oj då det blev en hel bibel :S Hoppas allt löser sig! Puss

2009-06-03 @ 16:12:25
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: jessica

hejhej..tråkigt när febern är så hög på han stackarn & den inte går ner..testa även panodil i suppar med..om han väger nästan tio kg lr över 10 kg så köp supparna 10-15 kg..ipren supparna är med bra..

2009-06-03 @ 22:37:17
Postat av: carina

Ett litet råd till, www.fass.se där kan du läsa om alvedon o iprensuppar till barn, lycka till

2009-06-04 @ 23:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0