Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Måndag 21:e och helgen i Växjö

Hejsan!!
Åh nu är vi hemma från världens bästa helg. Shit vad underbart vi haft det! Ville ju inte åka hem men tyvärr var vi ju tvugna. Men då vet man vad man har och se framemot när vi åker ner dit nästa gång =) Längtar redan, hihi!!

Vi kom väl fram vid 8-9 tiden på kvällen i fredags och då la vi Melvin med en gång. Han var helt slut. Han hade ju grinat nästan halva vägen. Han hatar nämnligen att åka bil. När han lagt sig fick vi middag och det var inte dåligt gott alltså. Sen drack vi lite vin och satt och tjöta. Kl 04 kommer vi på att det faktiskt finns en morgon dag också och att Melvin snart kommer vakna. Jepp så Robban gick och la sig och vi skulle snart lägga oss, 1 timme senare rättare sagt. =) Så kl 05 gick vi in och hör att Melvin vaknat. Jaja, lite välling tänkte jag och så skulle han somna om. Men det var inte riktigt va Melvin tänkte. Nej nej, här var lillkillen på bushumör. La honom mellan oss för att han kanske kunde somna men som vanligt är det bara ännu mera bus i "våran" säng. Så kl 6 somnade Melvin och kl 7 skulle han upp igen. Inte alls många timmars sömn den natten. Pappa Robban gick upp med honom först så jag fick sova någon timme till men sen kom även han in och la sig för då var Melvin uppe med Ylva! Åh vad snällt, tyckte vi men ändå jätte dåligt samvete för att hon hade ju inte häller fått många timmars sömn. Men vi somnade väl om ca 1 timme iaf och det gör mycket. =) Men ni kan ju tänka va mycket man har och prata om när man inte setts eller ses så ofta.

Sen åkte jag och Robban in till stan och gick runt å kikade. Hittade en hel del faktiskt. Och Melvin fick 2 st vanliga baströjor och 2 st polotröjor, skit bra att ha på dagis. Sen fick han även 3 par fingervantar och 1 mössa. Av min pappa och Ylva fick han en overall, termovantar, alfonsbody och en windstopper. Tack Tack Tack!!!

På kvällen så kom Ylvas döttar och deras respektive + barnen. Elins son heter Wian och är ca 6 månader och Sofis son heter Nore och han är 13 månader. Ni kan ju tro hur glad Melvin blev när det kom 2 lekkompisar, iaf Nore som var lika nyfiken och energisk som Melvin =). Melvin var i sitt esse. Meeeeen vilken underbar familj asså! Alla var så trevliga och helt fantastiska. Jag har inte haft så roligt på väldigt väldigt länge.

På kvällen skulle vi ju få alla gosungar till att somna, och det var ju lättare sagt än gjort. Haha! Ett barn i varje rum låg det och alltid var det någon vaken. Var det inte den ena så var det den andre och var det inte den andre så var det den tredje. =) Haha! Men riktigt roligt hade vi.

Söndagen, då åkte vi ut och plocka svamp. =) Jag älskar skogen så jag bara gick runt och njöt. Och hittade man svamp var det bara ett plus i kanten. Men det blev ganska mycket plus i kanten för vi fick hem nästan (trodde pappa) 12 liter. =) Så idag har jag stått och rensat svamp och kokat det torrt och ska sedan frysa in det. Fast lite fick vi använt igår kväll och lite ska vi ha till middagen idag =). Mumms!!

Fick ju åka och jobba imorse och det tog emot lite. Måste få sova lite för vi har ju inte kunnat sova jätte bra därborta eftersom Melvin varit orolig på nätterna. Hans nedre tand håller på och tränger upp just nu så det är den som stört honom + förkylning.
Men jag blev jätte glad och stolt över honom när vi åkte hem för han sov 1 timme efter att vi åkte och sen resterande 3 timmarna satt han och bara småpratade med sig själv typ. Hur snäll som helst. Och vi var väl hemma vid 21.30 då somnade han på stört i sängen =)

Nä nu hinner jag inte mer för nu har min lilla gosunge kommit hem från dagis och då måste han ju ha min uppmärksamhet =)
LOVAR LOVAR LOVAR att lägga upp bilder sen när Robban kommit hem och ger mig lite tid till datorn =)

Hej så länge!!

Kommentarer
Postat av: Mormor Lisa

Åh så underbart det låter. Va bra att det blev en så lyckad helg, men jag tror ändå att svampen va giftig :-)) Avundsjuk, NÄ hur kan du tro det....Kram

2009-09-21 @ 18:31:09
URL: http://emmaaronsson
Postat av: Emma

Till mormor Lisa:

Haha du är rolig du mormor! =) Men du får helt enkelt ta med dig mig när ni ska ut och plocka svamp för jag tror jag bringar tur, hahah! =)



Ja det var verkligen jätte trevligt i Växjö! =)

Kraam

2009-09-21 @ 19:38:48
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: Sofi

Väntat på att du ska uppdatera bloggen hela dagen =). Skönt att hemresan gick så bra.

Å hör å häpna...vi lyckades få Nore att somna inom en halvtimma både i går och i dag ;)...de måste lärt sig lite av varann =). Tack för en superkul kväll!

Hälsa så gott och ge Melvin en stor kram från oss!

2009-09-21 @ 21:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0