Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Magsjuka

Hej svejs!

Jahopp, inget mer jobb för denna vecka då.
Igår när vi kom hem från dagis kände jag att han var lite varm och hade även lite diarré så jag tog febern och den stod på 39 grader. Aj då! Han fick en alvedon och låg i soffan och mojsade sig. När pappa sen kom hem hade alvedonen börjat verka och han blev pigg igen =)

Sen gick han och la sig och efter 1 timme vaknade han igen och var helt hysterisk. Gick in till honom och fick se att han hade spytt ner hela sängen och stod och kaskadspydde. Fick ta upp honom och in i duschen och robban fick bädda om alltihopa, tack gode gud för tvättmaskin i hemmet =). Melvin skakade som en tok och var jätte ledsen. Han fick lägga sig hos mig en stund i soffan för att lugna ner sig lite och till slut somnade han på mig. Då fick jag gå in och lägga honom igen med både ipren och alvedon i kroppen för tempen stod på 40 grader. Urschanemej då!!

Så imorse fick jag ställa klockan för att ringa runt till både dagis och jobb. Och då vaknade ju även Melvin men vid 9 tiden somnade han om igen och sover fortfarande. En riktigt liten tröttfis när man är sjuk.

Robban och jag satt och prata om vilken tur vi egentligen haft med magsjuka för vi har inte haft magsjuka i familjen på ca 1 år. SKÖNT!! Vi har haft grym tur med det eftersom det gått massor med magsjuka överallt =).

Men men, det kan ju inte bli värre iaf. Fast idag skulle vi egentligen försökt få en tid till öron för att kika så att det inte är något med dom. Han har ju haft feber i ca 4 veckor, eller ja, feber och feber, den har legat på 38,3 och vi har trott att det är tänder som gjort att han har det konstant men några dagar tillbaka har han sagt ONT och dratt sig för örat. Man vet ju aldrig. Men nu kan vi iaf inte komma in och kolla på det, får väl ringa dit när han blivit frisk igen! Hoppas bara jag klarar mig från detta eftersom jag har högskoleprovet om 2 dagar och då vill jag vara pigg och alert =)

Nog med sjukdomsprat!

Om ca 3 veckor ska vi åka till Växjö och äntligen få träffa underbara Ylva och Pappa! Åh så jag längtar..Eller VI LÄNGTAR! =) Roligt roligt...

Våra små godingar sitter och väntar på att den "icke tekniska Jessica" ska sätta på Pingu, hehee


Kommentarer
Postat av: Liza, Love och Moas mamma

10 vitpepparkorn ska ju hjälpa så du ska slippa magsjuka.

2010-04-08 @ 13:59:31
URL: http://lizadahlberg.blogg.se/
Postat av: anna

nej bevarmig väl... jag gick upp 26 kg förra ggn..!!inte kul..!! sen efter bebben så är de dax att ta tag i de hela... sen blir de nog inte fler bebisar i denna famlijen..!! jag hatar att vara gravid..

jag känner bebisen mkt nu.. skuttar runt i magen .. de är de ända roliga med att vara gravid. längtar till den kommer ut..!! kul att du trivs..



jag vet inte alls när vi kommer upp beror på johan han har ju inte sem förren i aug... jag ville ju åka upp i varjfall i juni eller juli nån gång.. vi har inte något planerat alls...

fanny fyller ju snart år.. då kommer svärisarna ner och sen ska johan och min bror ha fest i maj då kommer dom också ner.. sååå de är de vår tur..=) vi får väl se... denna gångne får vi se till att ses i af.. kramen

2010-04-08 @ 16:14:36
URL: http://fannysvarld.blogg.se/
Postat av: Plastmommo

Nej fyyy för maginfl. Vatt mycke sånt ett tag nu. Stackars Melvin ;( så synd om dom små som inte förstår vad som händer.. Men oj va länge han haft feber!! Är ju nåt i kroppen som inte vill ge sig. Stackars lille plutten. Hoppas verkligen du klarar dig så du kan genomföra på lördag. Ja bara 3 v kvar å hoppas då alla prinsarna är friska. Vi längtar åxå..längesen nu ju! Kramisar

2010-04-08 @ 16:47:07
Postat av: Jessica

Hahaha "icke tekniska".. Om allt bara var som förr när jag var liten hade det varit mycket lättare. Nu ska det tryckas på miljoner prylar för att se lite Pingu! Phuuu..



Vi tycker INTE om att Melvin har fått magsjuka :(:( Lider sååå med våran älskade lilla Melvin. Krama honom massor från oss.

Förresten, ni glömde en napp här i Måndags :)

Kramar

2010-04-08 @ 21:49:41
URL: http://minfamiljojag.blogspot.com
Postat av: Mormor Lisa

Stackars lille gubbe. Magsjuka är inget kul. Kram

2010-04-08 @ 22:49:26
URL: http://http//emmaaronsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0