Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Sjukhusbesök

Haha men shit va jag borde skämmas, bloggare ju dåligare än sämst nuförtiden!! Skärpning!!!

Men jag tror mitt dåliga bloggande ligger lite i att våran dator fortfarande inte är fixad och att sitta och trycka på dessa knappar är inget skoj alls...

Nu har jag iaf börjar på mitt vik på vårdcentralen och det är super toppen =) Trivs som fisken i vattnet..

I helgen var vi på kräftskiva ute i velanda med familjen andersson. Hur roligt som helst! Och jag måste bara säga att jag ÄLSKAR kräfor, hehe!!

Idag har jag bara jobbat 2 timmar för sen var det dags för Melvins kontraströntgen. Så vi for upp dit vid halv 11 tiden och då fick vi springa lite fram och tillbaka för deras sommarvikarier hade tydligen glömt att skicka ut att vi skulle till barnmottagningen innan för att sätta nål. Men men. När vi kom dit fick vi väga, mäta och sätta en massa bedövning lite överallt på Melvin. Dagens vikt och längd var iaf 14 kg och 90 cm lång =). Sen fick vi vänta en timme för att bedövningen skulle verka, men då åkte vi hem för jag glömde lite grejer hemma =)

När vi kom tillbaka sen så var Melvin mer än duktig får jag säga. Dom hade roliga pussel som lät när man pusslade rätt och dom var han totalt förtjust i så han hade annat att tänka på medans dom grejade nålen =) Fast några tårar blev det ju när dom inte vill sluta "gräva" när han sa sluta, haha! Men det gick väldigt fort och bra =)

Sen fick vi springa upp till klinfys igen och få kontrastet ipumpat. Gick också super bra =) Och nu är vi hemma några timmar för att det ska kunna gå runt i kroppen. Sen ska han få ligga stilla i en kvart, fast med 2 pauser =) Ska bli spännande att se hur vi ska lyckas.

Anledningen till att dom gör denna undersökningen är att det kan ha blivit skada på njurarna efter hans "vet inte vad dom kallade det" men hans infektion i urinblåsa, eller ja...Haha! För tydligen ska ju små pojkar inte ha urinvägsinfektion.
Fast jag är rätt så säker på att det inte är någon fara men det är iaf skönt att dom kollar upp det.

Nu kan man även säga att sommarn är totalt över. 2,5 grad stod våran termometer på imorse. Buuuuurrrrrr!!

Och kameran har jag lyckats tappa bort, eller glömt den hos svärisarna. Men så fort den kommer tillrätta ska ni få lite bilder från kräftskivan =)

Ha en underbar dag..
Kraaam

Hittade föresten några bilder jag fick när vi var på Buddys med systerami och Stefan, för brevid oss stod nämnligen Kirstin Dunst =) (hon i blont)






Min rediga kille har precis fått lite emlakräm! <3



Kommentarer
Postat av: mormor Lisa

Åh, så mycket plåster o bandage han har den lille gullungen. Eller man kanske inte får kalla honom liten längre, fast det gör jag ändå. krama honom o säg att mormor Lisa kommer o hälsar på en dag. Kram

2010-08-31 @ 19:52:38
URL: http://emmaaronsson
Postat av: PlastMommo

Lille gubben då ;( inte kul med nålar o prover när man är liten. Hoppas det går bra o att njurarna inte tagit skada. Krama lille killen från mig.

2010-08-31 @ 21:36:56
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

å fy jag får tårar i ögonen när jag såg dom här bilderna :( tänker tillbaka på när jag låg inne med vincent på NÄL å han hade dropp å alla prover dom tog :(

2010-09-07 @ 13:06:21
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0