Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Ringaruntdag

Japp, idag har det varit en riktig telefondag. Och jag som har telefonfobi tycker det är strong av mig att ringt runt som jag gjort. Hehe!

Fick iaf reda på att just detta året (som det är överallt just nu) var det jätte svårt att få sommarjobb på förlossningen. Många "gamla" som redan jobbat där kommer komma tillbaka denna sommaren och dom kommer ju i första hand och det förstår jag ju. Trist för mig bara. Men det är bara att söka nästa år igen och förhoppningsvis är jag en sjuksköterskastudent då och det innebär förtur för mig. Hehe jeeeey!

Sen ringde jag även mitt äldsta jobb, äldreboendet, och frågade om det fanns chans att få sommarjobb hos dom och jajjemensan det fanns det =) Så det enda jag behövde göra va att skicka in hur mycker jag vill jobba + nr så dom kan få tag på mig =) Så skönt att sommaren är säkrad med en massa pengar och massa massa jobb såklart. Hehe! Men vad är 2 månader på ett år. Då kan jag faktiskt jobba massor. Eftersom det blir Thailand i slutet av november för våran del är alla pengar välkommna =).

Imorgon är det jobb som står på mitt schema. Börjar 7.30 - 16.00. Härligt med lite extra pengar. Från att inte ha ett öre i månaden då gör faktiskt minsta lilla peng stor skillnad. Väntar och väntar på att min a-kassa ska komma igång. Gud så skönt det kommer bli när dom börjar rulla på.

Så svärmora kommer hit med våran bil vid 7 tiden. =) Så himlans bra att vi kan lösa det på detta sättet.

Vårat väggord kom hem idag och väldans va nöjda vi är. Så nu är det bara dom svartvita korten som ska sitta runtom som saknas. Men dom kommer SNART! =)

Nu är det simpson på tv.
Ha en fin kväll!
Kraaam

Melvin tappade sin nagel idag..


Den kommande familjeväggen =)


Kommentarer
Postat av: MoFa

Kul kul och grattis till jobbet! Ringring och saken var klar. Vad var de jag sa! Kram och krama grabbarna!

2010-01-11 @ 20:45:52
Postat av: Marie [Mamma till William]

Mysigt me en utomlandsresa, ska ni åka hela familjen eller bara du o robban??

2010-01-11 @ 22:21:42
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Mormor Lisa

Åh, det ser ont ut med nagel, usch.

Kul med sommarjobbet.

Va fint det blev på väggen. Ni är en helt underbar fin liten familj. Kram

2010-01-12 @ 09:57:39
URL: http://emmaaronsson.blogg
Postat av: Emilia

Vad fint det blev med väggordet =)

2010-01-12 @ 16:37:59
Postat av: Marie [Mamma till William]

Va kul =)) Kommer nog bli toppen! :)



Ja jätte kul verkligen, längtar så tills vi flyttar! =D Men sen får det vara bra på flyttandet ett tag framöver =P

2010-01-12 @ 17:43:09
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Marie [Mamma till William]

Flyttandet är kul tycker jag, det är packandet o städandet som är mindre rolig :P Men men, det får gå.



Ja det är verkligen skönt att vi är flera som kan hjälpas åt :)

2010-01-12 @ 19:34:14
URL: http://mzetterblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0