Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Unga mödrar

Ja jag rent ut sagt älskar det programet! Och äntligen har det börjat komma igång på kanal5play igen =) Och även 16 and pregnant som går på MTV har börjat visa nya program..Love it! =)

MEN så satt jag och disskuterade med mig själv igen om detta hära med att VARFÖR visar dom bara "unga" mammor??? Varför gör dom inget program med typ "gamla mödrar" eller 30 and pregnant!!?? För i mitt huvud är man inte så jätte ung när man är 20-25 och får barn. Och dom flesta i unga mödrar är runt 20 års åldern. Kikar man i realtity så är det ju faktiskt så att man är som mest fertil när man är mellan 16-24 och sen när man närmar sig 25 börjar det fertila avta. Så EGENTLIGEN är ju 20 den mest relativa ålder att skaffa barn. Och kollar man på generationen över över och över över oss så var nästintill alla runt 20 år när dom fick barn!! Haha ja det går inte riktigt ihop för mig och sen tycker jag att det är helt fel att man bara ska visa dom dåliga sidorna av "unga mammor". För kikar man på unga mödrar är det nästan bara dåliga sidor av "oss". Jaja!! Skitsam, bara en disskution med mig själv igen som inte slutar med något bra svar..Hahaha!!

Men nu fortsätter jag lite till iaf...Jag satt alltså som 20 åring med både bostad, fast jobb och en sambo, som även han hade/har fast jobb, så vad sjuttisingen säger att det inte var rätt för mig att skaffa barn då? Vet många som tyckte att det var tidigt för oss att skaffa barn, som tyckte att vi borde resa mera, vara ute och festa, ja leva livet med andra ord.... MEN livet för mig är familjelivet. Festandet är lixom ingen stor grej för mig. Visst är det kul att gå ut med vänner och så ibland men det kan jag ju fortfarande göra. Vi är ju två som tar hand om det lilla livet! =) Och sen att resa kommer vi ju fortfarande kunna göra. Inget som stoppar det! Det enda är alkoholen utomlands som man kanske får skippa med det kan jag faktiskt avstå om det är så att Melvin är med. För jag reser för att få uppleva en annan kultur, äta god mat och bara ha det gott med sol och bad och trevligt sällskap. Och att då få uppleva detta med min son är ju bara ett plus i kanten!

Sen har "vi" till fördel att när vi är 40 år så sitter vi med nästintill utflugna barn, OCH DÅ kan vi resa (med energi) ensamma igen och bara kunna relaxa och ha det gott. Så det finns inget som säger att det är bättre att vänta med barn! Om man nu inte känner att festa är en stor del i livet. För det är väl det enda som man får avvara, eller vad man ska säga! =)

Nää nu slutar jag denna disskution! Haha! Min blogg, mina tankar..Hahaha

Ha det fint...
Kraaaam

Kommentarer
Postat av: MoFa

Sunda tankar och så rätt så rätt. Kram och krama om grabbarna!

2010-06-05 @ 23:26:11
Postat av: Emma

Becka som dom visar om nu i unga mödrar sverige är min kompis :) hihi :)

2010-06-06 @ 00:07:32
URL: http://benjaminsmamma.blogg.se/
Postat av: Emelie

Håller med! :)

2010-06-06 @ 05:22:33
URL: http://empeliel.blogg.se/
Postat av: Amelie

Jag håller med dig till punkt och pricka! Du satte verkligen huvudet på spiken. Och sedan tror jag väl inte heller att du ska behöva vänta så långt som till 50 innan dina barn blir stora... Eller det beror ju på om ni ska ha långt emellan barnen och så. Min mamma fick ju mig när hon var 19. Och min bror är 4 år yngre. Nu har vi båda flyttat hemifrån och min mamma fyller 41 i år.Hon skulle ju fylla 40 när min lillebror flyttade och hon var 39 när hon blev mormor. Jag menar, vad är det som säger att hon inte kan "leva livet" nu? ;)



Nej det är ingenting spec. Det var en vän som skulle komma bara. Men mest en typ "Haha! Jag hade rätt" ;)



Jag hade gärna åkt med dit upp idag men jag ska jobba delad tur. suck En annan dag! Vilken tid var det melvin skulle ha kalas? Puss

2010-06-06 @ 06:00:17
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: anna

haha.. man ska göra de som är rätt...=)och de vet man som mamma till sitt barn oftast själv..=) sen är du yngre mamma orkar du ju mer än en som är 35 plus.. sen är de ju större chans för skader på barnen ju äldre du blir..=)

hahh fast jag känner med som 50 förtillfället..=)

haha...

hoppas allt är fint.. vi kommer upp första helgen i juli..=)

kram kram

2010-06-06 @ 07:52:44
URL: http://fannysvarld.blogg.se/
Postat av: Mamma/Mormor

Det kanske är så att rådgivarna själva saknade att göra dessa saker innan barnen kom. Du är en mycket bra mamma och det märks att du var mogen för att skaffa barn tidigt, vilket inte alla är. Jag vet ju oxå att du längtade efter barn och hade så gjort under en längre period. Kram

2010-06-06 @ 18:05:55
Postat av: Amelie

Ok. Kalaset hos min kusin började vid 4 men ni bor ganska nära varandra så jag skulle kunna komma till er först och sedan åka vidare sedan. Det är ju jättetråkigt att alla ungar i år har bestämt sig för att ha kalas på sammma dag som någon annan! Känns ju jättedumt att jag inte kunnat komma på ett enda kalas fast jag velat gå på alla. :(

2010-06-07 @ 12:17:23
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Amelie

Haha och det där med typ... det var inte EN typ jag menade. Utan att jag "typ tänkte" ;)Haha.

2010-06-07 @ 13:05:52
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: anna

duuuuuuuuuu kolla in min blogg.:=P

nya bebisen 3D ul..=)

2010-06-07 @ 19:55:46
URL: http://fannysvarld.blogg.se/
Postat av: mormor Lisa

Du är en funderande tjej, med så mycket kloka tankar.

Kram.

2010-06-08 @ 11:35:56
URL: http://emmaaronsson
Postat av: johanna/moster

Herre gud vad man missar. Så stor han blir då. Han växer för fort. Jag hinner inte med. Väldigt dåligt samvete för att man aldrig ser honom. =( Förlåt för detta.



Kraam

2010-06-08 @ 19:50:12
Postat av: anna

tackar.. jag rekomenderar verkligen att göra de..=) dom som vi gick till finns i gbg med.=)

2010-06-08 @ 20:41:51
Postat av: anna

haha.. men vettu va.. man behöver ju inte ta reda på kön..=)))

ha de gott.kram kram

2010-06-09 @ 07:27:47
URL: http://fannysvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0