Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Barnmorskebesök

Idag var det ett barnmorskebesök som stod på schemat =)

Hjärtljuden låg på 135 och sf måttet var nu 29 cm. Alltså 5 cm mer än det var för 4 veckorsen =)

Med Melvin låg hjärtljuden på 145 detta mötet fast då vart jag bara i vecka 26 och då var sf måttet 29. Så jag ligger lite efter i det denna graviditet. Men det betyder inget, mer än att jag är mindre denna gången =) =)

Fick även veta att min moderkaka låg i framvägg med Melvin och det förklarar en hel del varför jag känner denna bebis MYCKET mer! =)

Idag pratade vi även lite om hur jag ser på det kommande livet =) Eller ja, förlossning och smärta m.m. Och jag är totalt livrädd! Hon sa att jag är en av väldigt få som gärna går över tiden för att lixom dra ut på det i det sista. Hahahaha!! Men det är sant, jag går hellre över tiden än att få tidigare. Haha! Dels för att det är grymt att vara gravid och sen som sagt för att dra ut på den kommande och oundvikliga smärtan ;P

Men vi ska skriva mycket om just smärtlindring EFTERÅT i min förlossningsjournal om några veckor. För det är smärtan efter och precis innan slutet som skrämmer mig mest. Jaja, alla säger att det blir så mycket lättare denna gången eftersom jag redan gjort det, men det tror jag inte ett dyft på. Ja kanske att det går fortare men SMÄRTAN kommer vara densamma. Huuuuuaa!! Tur jag har många veckor kvar..Hahaha!

Och nästa månad blir det förhoppningsvis ett vagnköp också =) Längtar så! =) Och kamera såklart. Det är ett måste att ha. Och nu ska jag snart sätta mig och klicka hem en sänghimmel till bebisen =) Det kommer bli så fint tror jag! =) Sen är vi färdighandlade till den lille =)

Igår fick vi köpt bebisen första plagg =) Åh va fint, och man längtar ju inte mindre nu kan man säga. Åhh älskade bebis! Vi längtar såååå efter dig. <3

Även Melvin längtar =) Han förstår ju såklart inte riktigt vad som komma skall MEN jag tror att han kommer uppskatta det väldigt sen. Ibland ser han så ensam ut när han leker här hemma och vill att vi hela tiden ska vara med honom och då blöder mitt hjärta när jag inte riktigt hinner, så jag tror att ett syskon kommer vara väldigt bra och skojjigt för honom =) Kanske inte i början men det talar vi om för honom och försöker få honom att förstå, men sen! Sen så kan dom busa! Och bråka och allt som hör syskonkärlek till =) Underbart!

Pratade även om mina jobbiga sammandragningar jag får hela tiden och bm sa att jag kanske ska räkna med att ha det så fram till det är dags =/ Och smärtan jag får ibland i samband med sammandragningarna är ett tecken på att jag måste ta det lugnt sa hon. Så det är bara till att göra som hon säger när det blir så! =)

Nää nu handlade detta väldigt om graviditeten, men så får det bli =)

Hoppas och håller alla tummarna för att min älskade Jessica snart får sina värkar =) Sitter på helspänn hela tiden när det kommer ett sms, hihi!!

Ha en fin dag!
Kram på er

Min älskling som väldigt liten









Våra underbara vänner Nord! Och bästisarna redan från start! <3


Kommentarer
Postat av: Jenny

2011-04-04 @ 18:17:24
Postat av: Jenny

Jag som genomgått 2 förlossningar kan säga att jag blev mäkta besviken när de blev exakt likadana, trodde också(som alla säger till en) att den andra skulle bli lättare. En del av smärtan hade nog kroppen förträngt, även om man kände igen den. MEN som du vet så är det ju värt det, även om jag denna gången absolut inte ser fram emot förlossningen...

2011-04-04 @ 18:21:39
URL: http://www.smabarnsmamman.bloggplatsen.se
Postat av: Marie [Mamma till William & Linus]

För min del var andra gången mycket lättare värkmässigt, men denna gången slapp jag det värkstimulerande droppet och jag tror det var mkt det som gjorde att jag upplever min förlossning som så bra. Det blev inte lika intensivt då, utan jag hann vila mellan värkarna.



Men det är nog bra att få bearbeta det innan det är dags eftersom det är som du säger oundvikligt för ut ska ju bebisen. Jag var också livrädd inför Linus förlossning, men där visste vi ju inte ens om det skulle bli vaginalt eller snitt. Allt berodde ju på hur han tog värkarna, var även nära att det blev snitt där ett tag.

2011-04-04 @ 20:03:43
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Noomi

Jag kan säga att det är helt möjligt att smärtan känns helt annorlunda =D



Celine vägde 1 kilo mer än Emilio men trots det så kändes inte smärtan alls på samma sätt i krystskedet som med Emilio.. Med Emilio hade jag den där brännande känslan..

Den kände jag inte alls av med Celine, bara ett enomrt tryck baktill, men de gjorde inte ont.. jag lovar! Och jag hade ingen bedövning så de var inte ngt sådant som gjorde de heller..

Så möjligt äre iaf :)



2011-04-04 @ 20:44:00
URL: http://familjenvalladares.blogg.se/
Postat av: Marie [Mamma till William & Linus]

Ja nu hade jag ju ett väldigt lätt utrdrivningsskede, det var ju ett helvete med William efter att ha krystat i nästan 3 timmar så =( Medans denna gången behövde jag bara det i 4 minuter. Så det var ju liiiite skillnad, men man kan ju aldrig veta i förväg om det kommer bli lättare andra gången..



Jag gick in med inställningen att jag kommer dö, och det gjorde jag ju inte :P

2011-04-05 @ 10:58:05
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Sarah

Åh för mig var det sååå mkt bättre andra gången. Värkarna gjorde inte lika ont, mer pauser mellan värkarna, krystade i bara 5 min och knappt ont alls efteråt. Kunde gå på toa som vanligt samma dag. Blödde även mkt mindre efteråt.



Jag hade också mindre sf mått med Alice, 4 eller 5 cm men dom var lika långa och skillde bara ca 200g mellan dom så man märker ju att det inte säger så mkt egentligen.

2011-04-05 @ 11:06:24
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0