Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

28e Juni

Goden morgen!

Imorgon är dagen vi väntade sååå länge på! Nämnligen beräknade födelsedagen för lilla Charlie =) Helt sjukt att han funnits hos oss i lite över en månad men är ännu inte ens beräknad, hihi

Tröttheten har bitchslapat mig för nu är jag mer eller mindre som en zombie jämt. Haha!! Men det kan ju inte bli värre med det iaf och det är ju positivt, hiiii

Charlie är jätte fökyld och både nyser, hostar och snorar som bare den. Men lite koksalt och sen kan han andas riktigt igen =)

Vi blev inlagda på Neo igen i torsdags för solning. Vikten hade inte riktigt gått upp som den skulle. Eller ja, det var en väldigt knackig kurva så då ville dom lägga in honom för då var han såppas påverkad av gulsoten. Och dom lite av det. Men nu har vi inget mer besök dit planerat utan det blir om vi ser att det gula inte försvinner snart eller om han är det minsta gul 4 veckor efter beräknad förlossning. Så nu hoppas vi det försvinner =) Ett positivt är ju att nu säger han ifrån själv när han är hungrig, alltså ingen mer väckning =)

Han väger nu 3290 och är 51 cm lång =) Underbara onge!

Hade Kajsa och Harry över på lite fika igår. Jätte mysigt och jätte skoj! Grabbarna går jätte bra ihop =)

Midsommar firades hos svärisarna och där hade vi det allmänt jätte trevligt. Såå skönt att bara vara men ändå´göra något =) Pumpade ett mål och tog mig faktiskt ett glas vin..Muuuuums! =)

Ja appropå det så kommer jag nog inte amma sådär jätte länge till. För helskottas mjölk som inte kommer igång som den ska. Jag som trodde jag hade massor, ack så fel jag hade! 50 får jag ut varje gång jag pumpar. Jag pumpar ett mål om dagen för att se på ett ungefär. Och inte fasiken har det ökat fast Charlie börjat suga mer och bättre. Sååå nää jag kommer ge upp detta inom snar framtid. Det ger mig bara en massa merstress och det orkar jag inte. Vet hur dåligt jag mådde av att det var så med Melvin. =/ Men Charlie har iaf fått det viktigaste i sig och jag har ju ändå ammat lite över en månad. Så ja, ökar det inte på bra nu dom närmsta dagarna är det bye bye amning. Jätte tråkigt verkligen! Det känns i hela hjärtat men jag orkar inte

Hmm ja, det var det de =)

Nu ska vi strax göra oss iordning för dagis
Ha en underbar solig dag, för det ska vi ha
Kram på er


Bilder på dagarna som vart =)

Solningsdags






Midsommar

















En fika i Lunnen


En dag ute i Öresjö



'
Vi fick köpt en babysitter för endast 50 kr =) Sikket kap säger jag bara








Kommentarer
Postat av: Sarah

Fast jag fick aldrig ut speciellt mkt med pump heller även om jag hade ordentligt med mjölk i början så gå inte efter det utan se på vikten istället sen framöver. Om du nu vill amma vill säga.

2011-06-28 @ 13:19:47
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tänkte precis skriva som Sarah, att du inte får ut lika mycket med pump som Charlie suger. Om du fortfarande vill amma är ett tips att göra dom jag gör med Sagis. Ammar och erbjuder flaskan efter till dom flesta målen. Det funkar jätte bra och hon ökar fint :):) Fast det var bara ett tips , du måste göra de som känns bäst för DIG och ersättning funkar lika bra. Kramiis

2011-06-28 @ 21:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0