Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Tordag 13/11

Om bara en månad är det Lucia. Vad mysigt. Jag riktigt längar till demcember. Det är ju en otroligt mysig känsla.
Vi ska handla massa julgrejjer detta året så vi kan pryda vårat hem med många fina julsaker =) Tänk bara vad mysigt det är att sitta hemma i vintermörket och ha massa tända ljus. Åh vad jag längtar. Melvins första jul. =)

Idag steg vi upp vid halv 10, men hade Melvin fått bestämma hade vi klivit upp redan halv 8. Men jag kämpade in med  nappen hela tiden och tillslut somnade han om =) Gott det.
Så nu har jag käkat frukost och gosat lite med min son. Ska strax hoppa in i en duch tänkte jag och sen ta en kopp kaffe och en banan =).

Vi ska ju till ÖF senare. Vi ska möta Jessica och Tuva innan och om Hampus inte snorade så skulle vi även möta dom. =)

Ha en fin dag i detta underbara väder!
Kram från oss

Amelie tog en fin bild på oss igår =)


Receptet på brytbrödet
Väldigt lätt och tar inte så lång tid

50 gr jäst
5 dl ljummet vatten
1,5 tsk salt
250 gr kesella
14-15 dl mjöl
Jag använde dinkel mjöl och det funkade jätte bra. Lite nyttigare också =)

Smula jästen i en bunke och häll sen över vattnet och rör om tills jästen löst upp sig.
Tillsätt saltet, kesellan och det mesta av mjölet. Arbeta degen smidig och låt sen jäsa under bakduk ca 45 minuter.
Sätt på ungen 225 grader.
Lägg upp degen på en plåt, lägg lite mjöl ovanpå och tryck ut degen så den täcker plåten.
Skär rutor i degen och låt jäsa under bakduk i ca 20 minuter.
Sen in i ugnen i ca 10 minuter.

Hoppas det blev förståeligt
Lycka till

Kommentarer
Postat av: Therese & Hampus

Får väll säga god morgon till er då ; )



Har kollat av snorigheterna och det är helt okej. Var fick nog nästan ut allt igår och nysningen imorse =D

Vilken tid skall vi sattsa på?

2008-11-13 @ 11:12:21
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Therese & Hampus

Så trevligt =) Det blir jättebra, med 12.30..



Nja, inte helt borta, men inget som kommer konstant. Barapytte vid kraftig nysning.

Nu sitter vi och mojsar oss i soffan mys

2008-11-13 @ 11:28:55
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Tuvas Mamma Jessica

Ja, de gjorde lite ont men skönt att de snart är läkt =) De hade iof blivit infekterat nu men jag ska kolla om de blir bättre nu när stygnen är borta hoppas hoppas



Ja eller hur, men annars är de skönt att den är framme och lyser =)



Håller med dej om julen. De ska bli såå mysigt. Och extra roligt nu är man har en alldeles egen liten familj =)



Ses sen .. puss å kram

2008-11-13 @ 11:36:04
URL: http://jessicanord.blogg.se/
Postat av: Mikaela Urbom

Lucia är såå mysigt! Lussebullar och godsaker :D

kram

2008-11-13 @ 11:57:41
URL: http://mikaelaurbom.blogg.se/
Postat av: Sufie

Söt bild :)

Ha en trevlig dag!

/Sufie <3

2008-11-13 @ 13:26:10
URL: http://typsufie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur stor ska plåten vara man gör den på då? //lisa

2008-11-13 @ 14:22:36
Postat av: Emily ♥♥

Visst kommer det bli mysigt med jul?

Jag är helt galen i julen just nu, haha!

Fina ni är & duktig du är som bakar bröd =O Skulle jag aldrig klara, ska iallafall ge mig på att baka muffins idag. Haha! Kram på er.

2008-11-13 @ 14:22:40
URL: http://emsiss.blogg.se/
Postat av: Mormor

Ett helt underbart kort, skulle varit perfekt om du lyft på huvudet lite :) Saknar er. Mötte Robbans mormor och morfar i stan. Dem är verkligen helmysiga. Pussar och Kramar till er alla.

2008-11-13 @ 16:27:48
Postat av: Mormor Lisa

Herregud så go Melvin är. Jag såg på videon där han pratar hela tiden o jag blir lycklig o glad i hjärtat så go är han.

Kram

2008-11-22 @ 00:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0