Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

28e April

God morgon på er!

Åh vilket underbar väder vi haft några dagar nu. Känns verkligen som sommarn är här =) Melvin har ju dock lite svårt att förstå varför bebisen inte är här nu. Vi som tjatat såååå om att till sommarn kommer bebis och nu säger vi ju att det är sommar. Haha! Vart är bebisen då frågar han =)

Har haft 2 riktigt dåliga dagar nu. Började i tisdags, må illa, feber och allmänt dålig och igår fick jag sånna attacker/kramper i bröstet som gjorde att jag trodde jag skulle avlida. Ringde 1177 som sen kopplade mig vidare till förlossningen och medans jag pratade med henne fick jag några attacker och då sa hon till mig att komma upp med en gång. Oj hur skulle jag nu lösa detta? Haha Melvin var ju hemma och ingen bil hade vi. Men har man världens underbaraste svärmor så har man. =) Ringde runt några innan men ingen svarade, haha! Och jag ville ju helst inte ringa och störa svärmor eftersom hon jobbade. Men det fick bli så till slut ändå. Och visst är hon såå underbar så hon ställde upp =). Så jag och Melvin tog en taxi härifrån ner till stan och hämtade upp henne och sen fortsatte vi upp till förlossningen.

Sista attacken kom i taxin upp (typiskt, men skönt). När vi kom in så sattes jag i ctg och allt vara fint med bebis =) Och efter det var det ultraljud på njurar och bebis. Inget fel hittade dom. Sen togs en massa prover och det enda dom såg var en förhöjd sänka, feber och lite vita blodkroppar i urinen. Så idag ska jag till MVC och lämna urinprov igen. Och dom sa till mig att komma in direkt igen om det börjar om. Och igår kväll hade jag faktiskt likadana kramper och Robban frågade hela tiden om vi skulle åka in men jag kände att domhär skulle också lägga av lagom tills vi kommit upp så jag avvaktade lite och ja visst, dom la av när jag somnade =)

Men kan ju iaf säga att det var inte sådär jätte kul att sitta på förlossningen och höra kvinnor skrika av smärta..Fy och ursch! Och när vi satt i väntrummet så kom ett ganska så ungt par in genom dörren för att föda barn, han med väskorna och hon guppande framåt. DEJAVÙ KÄNSLA kan jag ju säga. Fyyy va jag egentligen inte längtar! Sen efter några gap från en kvinna hörde vi bebisgråt och då blev man ju själv lite tårögd, men fortfarande inte avskräckt! ;) Haha

Idag ska Melvin till dagis =) Och det var inte igår han var där. Shit va skönt för han att komma ut och leka med dagiskompisarna =) Men han ska bara vara där några få timmar för vi ska till tandläkarn vid 12. Haha! Men men, lite är bättre än inget =)

Måste ju ge lite cred till min son som är så otroligt snäll. Han är verkligen en underbar unge! Bara ett ex som igår, han tröstade mig när jag hade ont, satte sig brevid mig, klappade mig på kinden och sa "lilla söta mamma, jag älskar dig". Och så kramades han med mig. Ja han är UNDERBAR! Men det är ju inte så konstigt, det är ju våran lilla kille ;)

Var hos BM i tisdags och det visade på +10 kg, hjärtljudet låg på 128 (väldigt lugn bebis) och sf måttet vad 30 cm. Hade alltså växt 1 cm på 3 veckor. Men inget vi oroade oss för. Och som sagt gjorde dom ju ett ultraljud på bebin igår och den var så stor som den ska vara nu och fostervattnet var i rätt mängd =)

Vecka 32 idag också =) Bebisen väger nu ca 2000 gr och är ca 44 cm lång

Nä nu vet jag inte vad jag ska skriva om mer =)
Hoppas ni får en fin dag idag!
Puss & Kram

Första laptopen =) En present från fammo och faffa! Tusen tack säger Melvin


I taxin upp till förlossningen. Är det bråttom så är det, därav framåtsittningen, haha!


Vecka 32

Kommentarer
Postat av: nalle333

Men urs.. Hoppas att du slipper kramperna. O ja; är det bråttom (läs panik) så är det. Huvudsaken de sitter fastspända i bilen anser jag. Vad tyckte M om att sitta framåt då? Haha.

Ta hand om er nu! Kramiz

2011-04-28 @ 11:44:30
URL: http://www.nalle333.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0