Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

BVC nr 2

Idag vart det bvc besök nr 2 =) Våran kille sköter sig otroligt bra. Vikten går upp med en ryslig fart =). Kurvan gick rakt upp nu. Haha men det kan ju ha och göra lite med att sist vi var där hade han inte ätit, utan då var magen helt tom och denna gången åt han precis innan han la sig på vågen. Då skiljer det ju en hel del. Haha! =) Idag stannade vågen på 3100. Min lilla gosse börjar äntligen ta sig uppåt. Härligt att han kommit över 3 kg nu tycker jag. Och då behöver man heller inte väcka honom längre för mat utan nu fåår han äta precis när han vill. =)

Provet på neo igår visade samma som sist. Alltså hade det inte gått upp, men det hade heller inte gått ner något. Så tillbaka på torsdag igen. Och är det så att det är min mjölk som gör det så betyder det inte att jag får sluta amma, utan det är bara så att dom kommer ha extra koll på honom med provtagning då och då.

Idag har Marie, Sara och Emilia varit här =) Och Charlie tackar för dom super fina kläderna! Tack! Det var en härligt pratstund vi hade. =D

Melvin har börjat med någe konstigt på nätterna. Han vaknar varannan timma och är livrädd. Han är verkligen jätte ledsen varje gång han vaknar och vill sova inne hos oss. Och visst får han det även om man försöker locka in honom till sig själv först. Inatt fick jag in honom 3 gånger till sitt rum och somnade om men 4e gången somnade han hos oss. Och då vaknar han ju när Charlie ska ha mat också. Men ja, vi har haft turen att han somnar om när vi somnar om igen. Men jag har frågat varför han vaknar och han säger att han drömmer konstigt.

Sen så vågar jag aldrig fråga honom varför han är rädd när man väl står och kramar honom mitt i natten i mörkret , för skulle han säga att gubben är läskig eller att någon sitter någonstans i rummet, ja då är jag inte stor och då är han inte ensam om att vara livrädd och grina av rädsla. Så jag tar det på morgonen istället, haha

Snart är det midsommar, och gud va jag ska mumsa färskpotatis och sill =) Det är ju bara sååååå gott. Detta året ska vi vara hos svärföräldrarna igen. Men det är lixom det som passar vårat liv. När man har barn är inte FEST att tänka på en sådan dag =) Kul att få fira midsommar med barnen ju.

Nää nu ska jag börja med middagen tänkte jag så pappa Robban blir nöjd när han kommer hem =)
Kram och puss på er






Kommentarer
Postat av: Marie, Mamma till William & Linus ♥

Tack själv! :)

Får göras snart igen, nu när vi båda är lediga! =)

2011-06-21 @ 16:18:06
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh stackars Melvin. Loke var likadan. Han ser spöken på sitt rum och de lägger sig ihans säng säger han :( jag själv är spökrädd så han får mer än gärna sova i vår säng. Så nu förtiden är vi 4st i sängen :p

2011-06-21 @ 17:30:23
URL: http://billyrock.blogg.se/
Postat av: mormor Lisa

Låt Robban gå in :-)) Kram

2011-06-21 @ 22:39:06
URL: http://emmaaronsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0