Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Studentdag

Hej och god morgon!

Idag är det studenten. Dock inte för min del men det får en att tänka tillbaka på sin egna student och hur kul man hade det. Vilken dag! Den var min näst bästa dag i mitt liv. För bästa dagarna i mitt liv är självkart när mina söner kom till denna värld. =)

Tänk va kroppen egentligen kan vänja sig vid saker och ting fort. För bara 3 veckorsen skulle jag aldrig kunnat orka bara sova några få timmar på dygnet medans nu är jag jätte pigg fast jag bara fått sova kanske max 4 timmar. Och då är det inte ens 4 timmars ihållande sömn utan det är ju stopp för amning. Så 2 timmar först och amning och sen 2 timmar till =) Men det värsta är att jag faktiskt är pigg och har inte riktigt ro till att lägga mig och vila. Men det slår väl kanske tillbaka sen, haha! Men det tar jag då =)

Charlie äter jätte duktigt =) Och bara att jag lyckas fått igång mjölken denna gången gör mig otroligt stolt =) Det lyckades jag aldrig med Melvin. Jag kämpade 2 månader men icke att det kom någon mjölk. Men så hade jag grymt mycket ondare efter Melvin och det kan tydligen göra sitt. Medans denna gången sprang jag ju till neo redan några timmar efter förlossningen. Haha! Ja kanske inte sprang, men gick iaf. Med Melvin kunde jag ju inte gå eller sitta riktigt på nästan 3 månader. Aj va ont det gjorde!

Melvin är fortfarande hur underbar som helst mot Charlie men tyvärr kan jag inte att han är det mot oss. För herregud sikken trotsunge! Tror jag blir tokig vissa timmar. Skriker, gapar, slåss i väggar, kastar saker och bara enbart retas. JA TOKIG ÄR VA JAG BLIR! Men det är ju tyvärr något som hör åldern till.

Imorse vaknade jag av att Melvin hade knött sig mellan mig och spjälsängen och stod och lekte med Charlie, haha! Där hade han nog stått ett tag =) Det ska ju pussar och klappas hela tiden på honom. Haha! Sötnosen!

Idag vette tusan va vi ska hitt på. Vädret är ju otroligt tråkigt. Hade ju helst velat åka ner till stan och kikat på lite studenter men som sagt, det förstörde vädret. =/

Igår var systrami och brormin här med Elina. Och Charlie fick ett jätte fint paket med kläder i stl 44. Det är inte så lätt att få tag i men det behövs =) TACK! Och även Melvin fick paket =) Tack för det också.

Hur mysigt som helst att umgås med mina syskon. Inte allt för ofta tyvärr men det är inte lätt när man inte bor i samma stad eller bara är lite lat.

Nää men oj så jag skriver. Va jobbigt! Haha! Men nu får jag sluta
Ha en härlig helg
Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Lisa, Love och Moas mamma!

Gud va söt han är!! :)

2011-06-10 @ 21:59:22
URL: http://lizadahlberg.blogg.se/
Postat av: MoFa

UNDERBARA BARNBARN!!!! LÄNGTAR ATT FÅ KRAMA OM!Kram på dig Mellisen!

2011-06-10 @ 22:38:00
Postat av: Therese - mamma till 2 underbara huliganer

Sv: Jo, man anpassar sig ju väldigt fort i sin egen vardag ; ) Min klump på 4010 var ju inte så stor efter ett tag haha

Visst är de gott att de funkat att amma. jag kände samma när de funkade med Pontus, ett lite innre lyckorus. Att han sedan fick mer grädde än mjölk är ju en annan historia *hihi ;P



Jo trotsen kan ju göra en mer galen än lugn. Hampus är en riktig lite sketa unge när han säter den sidan till, plus att man har Pontus som har en egen vilja av stål. Allt skall göras på hans sätt och får man inte göra själv blir han vansinig. Så jag bävar inför när han är 3!!

2011-06-11 @ 07:59:59
URL: http://nuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0