Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Kalasande

Hejsan hej!!

Gubben min har precis fyllt 24 år och det har ju självklart firats med en massa härligt sällskap, god mat och massa tårta =) Så nu står vågen helt plötsligt på lite mera kg..Hahahahaha!! (skämtosida)

Annars har det inte hänt så mycket. Har jobbat måndag denna veckan och sen har det varit lugnt. Skönt tycker jag =)

Satt och tänkte på hur länge jag faktiskt ska jobba. För hela förra veckan jobbade jag på boendet och man kände i hela kroppen att den inte kommer orka eller få plats så länge till. Haha! Så jag ska fundera lite på hur det kommer bli. Jag har ju turen att kunna stämpla =) Men på vårdcentralen kommer jag kunna jobba på för där är inte alls ett tungt jobb. Snarare bara jätte skoj =)

Igår vart Kajsa, Harry och lilla Wilma här på ett besök och det uppskattades av oss båda =) Melvin behövde leka av sig lite. Han vart ju hemma från dagis för att han är sååå trött nu förtiden. Men lite bus orkar man med =)

Just de ja, Ullared vart ju i helgen. =) Fick shoppat loss för några fler tusenlappar än vanligt. Haha! Men då fick man ju också ganska så mycket till bebisen. Inga kläder dock för det fanns inget som lockade. Och denna gången tog vi inte det billigaste hela tiden. Utan vi lyxade och tog det vi ville ha =) Haha! Vi ska ju inte köpa så mycket till bebisen och då kan man lyxa till det med det lilla man ska köpa =) Hur kul och mysigt som helst vart det iaf. Och det tror jag även Robban tyckte =) Även Melvin blev nog glad, dels för att han fick vara hos farmor och farfar och sen fick han ju även några "paket" som mamma och pappa köpt till honom =)

Nu är det bara sänghimmel, babymonitor och vagn som ska inhandlas =)

3 månader kvar till bf. 3 MÅNADER! Och 98 dagar kvar..Fattar ingenting!!

Imorgon går vi in i vecka 27 =) Snart 30 ju...Och jag kikade på "en unge i minuten" igår på play och där var det ju en kvinna som födde en liten son i vecka 27+ nått, alltså en vecka före vad jag är nu och det var ju en BEBIS! En liten en men en BEBIS. Med armar, ben, hår, hud, ja allt som ett barn har när den föds. Haha! Det kändes väldigt konstigt att se. Det ligger ju en sån i min mage nu! i den storleken typ..Helt sjukt! Haha!

Och alla dessa jobbiga samandragningar som kommer och går. Man blir ju inte dåligt kissenödig varje gång. Haha! Det stelnar till i hela magen och alldeles röd i ansiktet blir jag!

Robban låg och kikade på magen igår och sa att denna bebis kommer komma tidigare. Haha för den rullar runt och har sig hela tiden och hur mycket som helst. Han tror bebisen kommer ha sönder "bubblan" den ligger i och sätta igång allt. Hahah!!

Och Melvin börjar ta mer och mer på magen. Sitter vi i soffan vill han gärna lägga huvudet på magen och känna/lyssna. Mysigt tycker jag. Men sen går han väldigt fort till att ignorera bebisen totalt. Haha, blandade känslor såklart. Men till sommarn ska han och bebisen bada i poolen har han iaf berättat. =)

Nää om man ska sätta på lite kaffe så man orkar dagen. Helt sjukt va trött jag är nu igen. För hur ofta somnar man ifrån Desperate Housewife?? Haha jo jag lyckades igår. Attans Emma!! =)

Kram på er

Melvin fick nya skor i veckan
        

Grattis i efterskott älskling <3


Vecka 27 (imorgon) och morgonbild =)


Kommentarer
Postat av: Sarah

Philip brukade lägga huvudet mot magen och sjunga bä bä vita lamm, sen vet jag inte hur mkt han veeeerkligen förstod av att det skulle komma en bebis. Men nu tycker han det är jätteroligt och säger också att han och Alice ska bada till sommaren och även att när Alice blir större ska dom spela fotboll =)

2011-03-23 @ 11:38:44
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/
Postat av: Liza, Love och Moas mamma!

Du har så fin mage!! :)

2011-03-23 @ 19:45:01
URL: http://lizadahlberg.blogg.se/
Postat av: Martina

Hej gumman!

va jobbar du med på vårdcentral, är du uska? späännande och förstår att de måste vara kul att jobba men förstår att de börjar bli tungt på boendet.



mysigt att Melvin rör magen och så:) tiden går fort så snart har ni eran lille hos er ni med, även om sommaren ska passera och så.



Hoppas allt är bra

kram

2011-03-24 @ 11:37:35
URL: http://beautywolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0