Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Våren?

Är den påväg tro?? Hade varit helt underbart om den nu var det =) Värme har aldrig skadat, hihi!

Sitter och kikar på bilderna vi fick i helgen på lillbebis och jag längtar nått oerhört nu tills den kommer ut =) Blev helt ärligt förälskad i vårat lilla miraket. Lustigt egentligen att man kan känna så mycket kärlek till en liten person man aldrig träffat. Helt fantastiskt!

Men nu är det dryga 3 månader kvar tills vi får träffa honom/henne! =) 3 månader, kan ni fatta. Sen är vi helt plötsligt 4 i familjen =) Ofattbart egentligen. Men denne lille krabat är såååå välkommen hit. Haha ja tårarna är inte långt borta när jag tänker på vad som väntar oss. =)

Haha och gud va många könsfrågor man fått under hela graviditeten. Från folk man känner och folk man inte känner =) Verkar som att det är väldigt viktigt dethär med kön. Men inte för oss, för oss är det som så att vi väntar ett nytt barn med ny personlighet, nya möjligheter och att allt faktiskt inte sitter i färg m.m. Tror inte man är lyckligare bara för att man får en av varje ;) Så vi hoppas att allt kommer gå bra istället oavsett vem som kikar ut =)

Men värst är kommentarerna om att "nu får vi hoppas det är en liten tös" eller att "Det är ju idealet att få en av varje så det hoppas vi på ni får nu" eller ja, ni vet alla dessa jobbiga kommentarer som går in i ena örat och ut genom andra. Men som ändå på något sätt sätter sig, för visst blir man sårad när folk omkring hoppas på något och sen kanske visar sig bli helt tvärtom?!?! Blir det en besvikelse då eller vad blir det? För vem är det det ultimata att få en av varje? Inte för oss  iaf..Det är iaf tur att vi som faktiskt inte bryr oss finns =) =)

Och tänk då vad alla dessa kommentarer kan förstöra lyckan under en graviditet. Tänk om detta mot förmodan skulle vara en gosse till och vi någon gång i framtiden vill skaffa oss en tredje, hur mycket tjat och förväntningar kommer inte det vara på att det är en tös rumtom oss då? Och det förstör ju lite! Hmm..Jaja

Hmm haha..Ja, ständigt får man höra något om kön och då får man också mycket i skallen och min blogg är ju till för att jag ska få ventilera mig även om det inte alltid kommer ut på rätt sätt. Haha!!

Ha en fin eftermiddag, det ska vi iaf ha på kalas för Mellisens farbror Viktor..GRATTIS till honom =)

Flicka eller pojke, är det verkligen så viktigt??

Kommentarer
Postat av: Amelie

Suck Jag vet inte om förra kommentaren kom fram eller inte. Men jag får väl skriva den igen då. För säkerhets skull.

Det spelar väl ingen roll om det blir en flicka eller pojke! Man blir ju lika lycklig oavsett. Det man ska hoppas och önska är att det blir ett friskt barn för det är det som är det viktigaste tycker jag.

Och redan har jag fått en massa kommentarer som "ja men då får ni ju skaffa en till så att ni får en flicka också". Suck

Och även om vi kollade upp könet på Rasmus så fick vi massa kommentarer ang va tråkigt att det blev en pojke till och så och även folk som envisades med att det visst var en flicka i magen för att Hugo skulle minsan ha en lillasyster. Varför kan folk inte bara låta det vara och bli vad det blir?

Puss på dig vännen och jag hoppas istället att ni får ett helt och friskt barn oavsett kön! <3

2011-03-15 @ 15:50:07
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Sarah

Man blir lika glad oavsett kön. Och det är ju inte så viktigt att få en av varje, tänk vad kul med två pojkar som kan leka med varandra (även om en pojk och en flicka också kan det såklart). Vi tog ju reda på könet i magen men mest av praktiska skäl och att jag hade bestämmt det redan när vi väntade Philip. Hade blitt lika glad oavsett faktiskt.

2011-03-15 @ 20:15:54
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/
Postat av: Sarah

Haha ja jag är nog inte lyckligare som har en av varje än en med två av samma kön =P Eller så kanske jag är det för det är ju tydligen det optimala =P Och sen så ska man ju önska sig ett friskt barn också och vi som inte fick ett "friskt" barn måste ju ha det fruktansvärt.... Nä jag orkar inte lyssna på några åsikter alls längre. Fördelen vi har det är väll att om vi skaffar ett tredje barn så slipper vi i alla fall höra könspratet eftersom vi redan har en av varje så spelar det ju ingen roll vad den tredje blir =P

2011-03-15 @ 21:36:06
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/
Postat av: Marie [Mamma till William & Linus]

Nä som du säger så väntar ni ju ett barn inte ett kön, sen blir man ju precis lika glad för vilket som. Vi fick ju veta av misstag.. Och jag är lika lycklig för min pojkar ! :) Hade inte spelat nån roll om Linus vart en tös, man älskar ju inte sina barn mindre för vilket kön dom har!!

2011-03-15 @ 22:38:09
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Therese - Hampus & Pontus mamma

Är väldigt glad att Pontus faktiskt just var en kille med tanke på att vi skaffade dem så tätt, de är lite mer jämna så att säga (tjejer drar ju oftast förbi killarna så småning om).

Men så fort Pontus kom var de folk som sa, ja då dröjer de inte länge innen de försöker på en till då.



Att vi nu har pratat på en till efter att Pontus är 3, (om vissa saker har fallit på plats innan). Då kommer detta som du skriver om, att då får vi ju hoppas att de blir en tös nu då. Men ingen påpekar vad häftigt de vore med 3 grabbar. De är väldigt viktigt för andra att man får/har barn av olika kön.



Sedan vore de väll skoj att få en tjeja också, men det blir det de blir och Jonas verkar ju ha gott om pojksperma haha

2011-03-16 @ 09:17:01
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Jenny

Den frågan med "idealet måste vara att få en av varje" har jag också fått. Då brukar jag svara att nä-idealet för oss är att få ett till friskt och levande barn! Håller helt med dig- det spelar ingen som helst roll! Kram

2011-03-16 @ 11:46:31
URL: http://www.smabarnsmamman.bloggplatsen.se
Postat av: Amelie

Ja precis. Visst hade det vart roligt att ha en av varje, men det är ju för att kunna köpa alla möjliga kläder. XD Haha. Men det spelar ju absolut ingen roll om jag skulle få tre pojkar! Jag hade tyckt lika mycket om den tredje som jag tycker om de här två. Det är ju ens barn och det är ju det som räknas som du säger. =)

2011-03-16 @ 20:58:57
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Jag håller med dig till tusen Emma.... Jag menar vi hade ju inte älskade Wilma mindre för att hon va en kille, det är ju inte det det handlar om!!! Huvudsaken är att barnet är friskt & mår bra!!!

Självklart tyckte jag att det va extra roligt att få en tjej eftersom jag är så galen i rosa..... men det är ju som sagt bara en bonus!!!

Vi skulle ju liksom aldrig skaffat ett barn till om Wilma va en kille bara för att hoppas på att få en tjej......

2011-03-17 @ 15:48:57
URL: http://kajsahjelm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0