Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Torsdag 6/11


Ja, vad har hänt idag?! =)

Jo dagen började ju med en härlig lång promenad med Jessica och Tuva.
Sen när vi skulle säga hej då till dom fick vi syn på Robbans mormor och morfar så vi gick och skulle hälsa på dom. Men det slutade med att vi gick upp en snabbis till dom. Dom tycker verkligen om Melvin och det är så roligt att se. Vi får allt gå upp dit lite oftare, vi bor ju bara 5 minuter bort =)

Ja sen efter det så gick jag hem så jag fick i mig lite frukost för att sen bege oss till öppna förskolan. =) Hann inte vara hemma länge alls. Men det gör inget, härligt när man har grejer för sig.

Och idag på ÖF så var det inte alls så många som det brukar vara på torsdagar. Men skönt var väl det egentligen. Men vi satt iaf och tjöta med Jessica, Tuvis, Therese, Hampus, Maria och Nellie. Så himla trevligt och otroligt goa människor. Det är ju så roligt att få lära känna nya människor.  Det hanns även med en mycket god fika, (jag var grymt kaffe sugen) =).
Sen så skulle visst alla gå åt samma håll så vi gick ihop. Då gick jag med Therese och Hampus där bak och pratade lite om allt och ingenting, Hampus var ju den som hade mest att berätta =).

När vi kom hem blev det korvstroganoff. Har aldrig gillat den maträtten men nu tycker jag allt den är väldigt god. =)
Och efter det åkte vi ut till Velanda en sväng. Var ju längesen nu.
Och nu sitter mina killar i soffan och myser framför simpson och jag tänkte jag skulle göra dom sällskap. Älskar ju mina pojkar mest i hela världen. =)
 
Hörs imorgon igen!
God natt kramar

Åh han är ju bara såå söt.
Känner att det blir väldigt många bilder på honom i sin gåstol. Men det är ju där han oftast är nuförtiden =)


Såhär blev det efter ett tag på ÖF =)


Här fick han sitta medans vi fikade


Lägger in recpetet på silviakakan!
Jag brukar alltid göra dubbel sats till en plåt så jag skriver in så jag gör.

Smeten:
6 ägg
6 dl socker
6 dl mjöl
3 dl vatten

Krämen:
300 gr smör
3 dl socker
4  äggulor
6 tsk vaniljsocker

Kakan
Vispa ägg och socker poröst.
Blanda sedan ner resten av ingredienserna till smeten.
Sen tar man en långpanna och antingen smörar den eller lägger bakplåtspapper i botten. Sen häller man ut smeten på plåten så det blir en jämn yta. Grädda i 175 grader ca 15 minuter.

Låt kakan svalna och gör krämen.

Krämen
Koka då ihop smöret, äggulorna, sockret och vaniljsockret och låt puttra lite. Var noga med vispningen så det inte bränner. Bred sen ut krämen på kakan och häll sen kokos över. Låt sen svalna ca 1 halvtimme.

Klart för att äta. Smaklig kaka =)

Kommentarer
Postat av: Emily ♥♥

Åh han är en riktigt sötis Melvin =)=)



Tack så mycket.. jätte roligt är det! Men mig hade det inte spelar någon roll vad det blev, blev så glad att allt stog bra till överallt ännu en gång.

Magnus blev skit lycklig, man såg hur hela han lyste upp. Han hade suttit o hoppats på en kille innan vågade han sig på att säga efteråt, haha så det var väl tur!



Kom med lite killtips i babyrum dååå... haha jag är så dålig på det!

2008-11-06 @ 21:11:39
URL: http://emsiss.blogg.se/
Postat av: Christina

Den ska jag prova och göra :) tack för receptet :p

2008-11-07 @ 09:28:40
URL: http://kicket.blogg.se/
Postat av: Mormor

Han är såååååååå söööööt dregelklimpen :) Kan inte titta mig mätt på honom :) Tror jag ska bara silvia kaka till kalaset imorgon, men har inte bestämt mig än. Kramar till er alla, men flest till lilleman :)

2008-11-07 @ 09:31:56
Postat av: Emily ♥♥

Gud va fint med svart stil.. mkt blir ju blått till en kille så det är väl lite fräckt!



Ja vi ska försöka inreda baby-rum.. det lilla rummet är ju ändå hans och står tomt =)=)

2008-11-07 @ 09:33:22
URL: http://emsiss.blogg.se/
Postat av: Therese & Hampus

Melvin är inte lite charmig när han försöker simma heller ; )

Jo, vi skall allt köra försiktigt, tur att Jonas satte på vinterdäck för ett tag sedan. Man vet ju inte vart i landet det kan ligga snö. =S



Haha, vi har tid 14.30, så då har vi tid efter er igen =D



Jupp, om inte annat så är det ju Öf på tis. Skall ni promenera dit? Sällskap?



Kramar =D

2008-11-07 @ 11:06:50
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Marie [ Williams Mamma ♥ ]

karlstorpsvägen 73 är det =)

Nu har jag precis slutat skolan bara vänta på att William ska bli klar så man kan gå hem =)

2008-11-07 @ 11:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0