Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

God kväll!

Så, nu var äntligen dopet gjort!
Är otroligt jätte nöjd. Blev mycket bättre än jag trott faktiskt =).
Min syster yster var så himla duktig där framme i kyrkan som gudmor =) Och det märktes ingenting att hon var nervös, så det så Johanna =). Även gudfar Markus var jätte duktigt haha, fast han inte sjöng med i psalmerna hahaha! =) Och inte tala om Melvin. Han var ju en ängel hela tiden. Sov han inte så pratade han lite grann. Men fantastiskt snäll var han =) Men det han ju iof alltid, min lilla älskling!

Sen blev det ju en hel del fotografering i kyrkan. Trodde jag skulle dö av skratt när prästen gick fram till "publiken" för att visa Melvin och halva kyrkan tog fram sina kameror för att ta kort haha, det såg så himla roligt ut hahaha!
Efter kyrkan bar det av till Gärhems bygdegård för fest. Där bjöd vi på smörgåstårta (gjorda av mig) =) och sen även vanliga gräddtårtor (även dom gjorda av mig) =) Haha, måste ju få skryta lite =). Det var verkligen trevligt och så roligt att få träffa alla. Är ju inte allt för ofta man har så stort kalas =) Sen var det presentöppning! Fy det var nog det värsta. Varken jag eller Robban är ju några talare haha så det blev ju som det blev och många skratt hahah. Men gud va fina presenter Melvin fick. Det var så blandat, både grejer man kan ha som minnen och grejer som han har användning av. Ja jag inte mer än säga att JAG ÄR SUPER DUPER NÖJD!!! =) Och tack alla som hjälpte oss och städa efteråt!! Många kramar till er =)

Ja idag så har det inte varit så lugnt häller =) Vi har nämnligen varit ute i skogen HELA långa dagen och plockat svamp. Vi hittade faktiskt en hel del idag. Både trattkantareller, kantareller, svinöra och taggsvamp (tror jag den hette) =) Så ikväll ska vi äta god macka med både stuvade och smörstekta svampar på =) Mumma!! Ska även ut nästa helg igen och plocka lite mer =) Efter att vi plockade svamp åkte vi ut till överby för att inhandla en hokus pokus mat stol till Melvin. Melvin fick lite pengar igår så då tänkte vi att vi kunde köpa en sån till honom, det kommer han ju snart att behöva =)

Ja jag kan inte skriva allt han fick igår men han fick iaf 1 militärbricka i guld eller vad det heter, med hans namn och personnr, 2 andra guldhalsband med Melvin på och det andra med ett M och hans dopdag =), en sagobok med 365 sagor, 2 st små silver "burkar" med min första tand text och min första lock text =), ett fotoalbum med silver ram, 6 silver bestick, 3 st bestick med tomtebobarnen samt en tallrik, mugg och djup tallrik i tomtebobarnen. Sen fick han 4 olika tuffa bodys, en luvtröja, en puma dress, adidasskor, mössa och vantar, en napp burk, tomtebobarnen (bok), silvriga barnkammar boken, en jätte fin tavla med snobben och hans ägare =), en prins sked, presentkort hos en fotograf så vi kan ta fina bebis kort, presentkort, sen fick vi en fond till Melvin där det kommer sättas in pengar i månaden tills han fyller 18. Ja jag kommer inte ihåg mer just nu =) Tack så jätte mycket för alla fina presenter, Melvin är sååååå nöjd =)

Nä nu kommer en hel del bilder =)
Tjiiiiiiingeliiiing

Dopet


Jag gjorde 6 sånna tårtor. Jag var inte så snål som det visar på bilden haha =)












































Plockar svamp =)




Fyndet =)




Fikadags


Den nya fina hokus pokus =)



Kommentarer
Postat av: anna

dom är bra dom stolarna.vi har också en sån..=) najs..

2008-09-15 @ 12:08:27
URL: http://famaskhemwahlgren.blogg.se/
Postat av: Mezzie

De bästa stolarna,vår lille har med en likadan :-)

Jag hade med en sån när jag var liten dock i riiktigt sjuttiotal stuk brunt/organge :-p

2008-09-15 @ 18:51:43
URL: http://mamatill2.blogspot.com
Postat av: Marie [ Williams Mamma ♥ ]

verkar som ni haft ett jätte bra dop=)

Jätte fin stol, vi har en sån med, fast med röd dyna =)

2008-09-15 @ 20:12:56
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: ANNA

föresten vilka fina bilder från dopet.

2008-09-15 @ 20:23:22
Postat av: Marie [ Williams Mamma ♥ ]

Tror oxå jag hade en sån, fast inte riktigt säker^^ =)

2008-09-15 @ 21:01:26
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Linda (gotland)

Ååå vilka fina kort.. Och alla tårtorna ser ju sååå goda ut :) Va du är duktig som har gjort dom själv. Ni ser ut att vara en riktig mysig familj..

2008-09-16 @ 10:27:07
Postat av: Andrea

Jätte söt son du har. :D Fina bilder / ps din gammla granne// Andrea

2008-09-16 @ 23:36:16
URL: http://posionivy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0