Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Tisdag 18/8

Goddagens!!

Nu har jag inte haft dator på länge men nu när man är på besök hos svärföräldrarna får man ju passa på och sitta lite vid datorn.

Idag har vi varit på besök på Melvins dagis och det var verkligen super skoj! Han stormtrivdes och älskade alla fröknar. Dom var toppen allihopa. Det kommer bli så roligt när han väl börjar. Nu är det ju bara några få dagar dit.

Sen så var det möte med mitt "nya" jobb. Är nämnligen förflyttat till bemanningen tills dess att jag får gå. Och där var det bara trista besked. Först och främst fick vi världens sämsta schema. Dom dagarna jag har jobb på schemat och jag har altid haft 7-4 tider men nu är det så att jag kommer få vara tillgänglig från 06.30-22.00 varje jobb dag. Alltså 3-4 dagar i veckan. =( Skiiiiit tråkigt. Så Melvin kommer ju tyvärr få gå på dagis från 06.30-17.00 alla dagar jag jobbar för jag har ju bara 1 halvtimme på mig att ta mig till jobbet. Jaja man behandlas verkligen som en stor skit när man jobbar för kommunen. Eller iaf på min avdelning. Men något positivt är att jag inte behöver jobba med handikappade mer för jag sa att jag ville vara inom äldreomsorgen =).

Och sen fick jag också höra något om att pluggar man minsta lilla när man är arbetslös så får man häller ingen akassa. Men det måste jag kolla upp mer noga för jag tycker det är helt fel att man mister akassan bara för en 50 poängskurs.
Jag måste ju verkligen läsa matte B för att kunna komma vidare så att hoppa av kursen är inget alternativ. Vill ju inget hällre än att komma in på högskolan.

Ja och igår var det ännu mera dåliga besked. Våra vitvaror skulle ju ha kommit igår och även spisen men nej nej nej då är det försenat 1 MÅNAD...Som att det inte varit jobbit 2 veckor utan att få laga mat, nu ska vi gå ytterligare 1 månad...=( Allt går emot oss känns det som. Hoppas det vänder snart bara.

Annars så har vi varit hos min underbara morfar på kinamiddag och det var jätte jätte skoj. Gillar att umgås med dom och tyvärr är det inte allt för ofta. Men vi tackar till tusen för den underbara middagen och nästa gång är det vi som bjuder.

Igår var vi och handlade lite till Melvins skolgång. Det blev en jätte fin rygga, ett par gummistövlar och halkisar.  Och till mig blev det block, pennor och pennskrin. =) För idag är min första skoldag. Kl 17.30 börjar matte kursen, ska verkligen bli spännande...

Nä nu kommer jag inte på mer och maten är dessutom klar nu..Men här kommer lite bilder!
Kram från oss

Mysig kväll hos moster Lollo


Min älsklings Melvin och Elias


Leker lite i borgen =)


Underbara Elina var på besök


Lite mys


En lite ljusare hallbild


Halva badrummet


Köket på längden
Vi har börjat kakla men inte fått med det på bild än. Hehe



Badtime för Melvin =)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är ju så surt att akassan dras in när man pluggar. Men så är det, då räknas du inte som arbetslös och tillgänglig så att säga. Men du borde ju kanske få stämlpa upp? Fast det är bara i 70 dagar. Men ändå

2009-08-18 @ 15:47:10
URL: http://sandrakronlid.blogg.se/
Postat av: angelica

vad fint ni fått det.. =)asså, har han fått förskoleplats, vilken avd blev det nu då? kram

2009-08-18 @ 18:03:57
URL: http://muchlov.blogg.se/
Postat av: silena

hej men shit vad smal du har blivit! Får du ingen mat hemma;) hoppas allt är bra kram

2009-08-19 @ 14:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0