Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Jul på Liseberg

Morrn morrn!
Idag ville lille Melvin stiga upp tidigare än vanligt, redan vid 8 tiden =) Men då fick han komma upp och kika på boompa och jag kunde lägga mig en stund till. Somnade dock inte men gott att bara få gosa ner sig i täcket en stund =). Och imorse när jag steg upp med välling till Melvin var jag tvungen att kika hur KALLT det var här hemma, för jag går runt och fryser hela tiden. Och gissa  vad graderna visade?? Haha hela 14 grader. Inte konstigt jag fryser. Nä det får allt pappa Robban fixa imorgon.

Idag kommer fammo och hämtar Melvin vid 3 tiden och samtidigt kör hon mig till tågstationen, så slipper jag gå den tråkiga biten själv =) Sen möter vi upp Robban vid liseberg och har en riktigt mysig kväll =).

Blev ingen julgran igår men imorgon så ska vi fixa en =) Jippey!

Igår hade jag och Robban en jätte diskussion om att han tycker jag har en sån ful "dialekt". Har alltid fått höra att jag har en grov trollhättedialekt (inte enligt mig då) men igår så pratade vi om alla mina fula ord. Vet inte om det är trollhättska men jag säger iaf så. Som -Rissgrynsgröt- medans Robban säger *ris-gryns-gröt*. Jag säger även -tinningen- och Robban säger *tidningen*, jag säger -baguetter- och Robban *bagetter*. Ja det är bara några av alla ord han klagar på. Haha, men dom är mer Emma än Trollhättan =). Haha!

Innan jag somnade igår låg jag och tänkte lite på det här med lyx. Visst har vi jävligt mycket lyx i vårat liv, som man TYVÄRR tar för givet. Tänk på alla stackars människor som inte har det vi har. Dom som inte har en bostad, knappt pengar till en frukostmacka och alla som måste gå till alla ställen dom ska till oavsett väder. Här går vi och klagar för att vi är tvugna att gå den lilla biten till bilen när det är kallt medans andra lever ute, sover ute, äter ute hela året om. Många människor på denna jord är sååå egoistiska. Blir så förbannad när man ser filmer på t ex youtube och det ligger en död/medvetslös hemlös mitt i gatan och alla människor bara går förbi. Hur kan man tänka så mycket bara på sig själv!!?? Vart är denna världen påväg?? Jag kommer uppfostra min son till att bry sig om allt och alla. Man ska inte skada eller ignorera något levande på denna jord. Alla är värda precis lika mycket! Oavsett om du är en myra, groda, apa, elefant, gris, människa, fisk eller en haj så har man lika stor rätt till ett bra liv.

Nä nu får jag släppa detta, jag kan forsätta i evigheter! =) Hehe

Nu ska jag passa på och kika på 3 julkalendes avsnitt som jag missat =) Kul kul!! Är lite barnslig av mig, jag vet haha!
Ha en otroligt fin dag, det ska jag!
Kram på er



Påväg till fammo & faffa med fikabrödet =)


Såhär ser det ut idag och tempraturen ligger på -7

Kommentarer
Postat av: Emilia

Vet du emma fryser gör du för du inte har någe underhuds fett =) och dina ord måste jag hålla med robban men och anra sidan det skulle ju inte vara samma emma utan alla konstiga ord =)

2009-12-18 @ 11:22:53
Postat av: Lisa

Hej. Hade jag haft din mejladress så hade jag mejlat dig en bild på hur vädret är hos oss i Hedemora. Så mycket snö och ca -15 grader. Kram lisa

2009-12-18 @ 12:23:37
Postat av: Jessica

Tack va ni är söta!

Ja magsjuka är ingen höjdare men jag hoppas hon är på bättringsvägar nu.

Åh ska ni till liseberg ikväll, såå mysigt!

Ha de riktigt trevligt nu :) Puss och kraam

2009-12-18 @ 14:58:05
URL: http://minfamiljojag.blogspot.com
Postat av: MoFa

Tycker din dialekt är hur fin som helst och jag tycker du ska försöka hålla den vid liv. Kanske de bara blir ett litet brukssamhälle med få invånare av Trollhättan nu när så sjukt många arbetstillfällen försvinner med saabs nedläggning. Håll fast vid din dialekt och jag lovar att om ett år så vill Mellisen ha baguetter och rissgrynsgröten till frukost samtididg som han läser tinningen!;)Kram och krama grabbarna!

2009-12-18 @ 17:20:17
Postat av: iba

Håller med dig om allt utom att fästingar,myggor och knott inte har rätt att ha ett bra liv.

2009-12-18 @ 20:10:10
Postat av: Plastmommo

Haha ja visst är de kul me dialekter! Men såå fin liten bullpojke! Ser så stolt å fikasugen ut med sin lilla påse. Hoppas ni hade en mysig kväll på liseberg =)! Kramisar

2009-12-19 @ 08:43:31
Postat av: Jessica

Ja självklart =) Hoppas jag har några lattekapslar kvar bara haha! Eller att de hinner komma hem nya tills på tisdag. Kraam

2009-12-20 @ 12:10:42
URL: http://minfamiljojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0