Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Branäs

Nu är vi hemkomna från en otroligt rolig skidresa =) Och jag är hur trött som helst.

Vi åkte vid 5 igår morse och var framme vid halv 10. Då skulle vi hyra skidor och skaffa lift kort, men det gick förvånansvärt fort. Så kl 10 var vi uppe i backarna. Jessica och hennes bror har inte åkt skidor jätte mycket så det gick inte så fort men det  gör inget för vi njöt av det underbara vädret och dom goa backarna. Sen tog Jessica, Rachid och Jesper en liten paus från åkandet och då passade jag och Robban på och åka i lite backar och gud va härligt det var. Jag som trodde jag skulle vara världens fegis nu eftersom jag inte åkt på så länge men nej nej det var hur underbart som helst och fort gick det. =)

Sen åkte vi alla till en liten ica affär för att köpa lite frukost och även mat till kvällen, tacos blev det.
När vi kom tillbaka blev det kvällsåkning och en öl uppe i backen =P

Vi gick och la oss vid halv 12 och då stupade jag i säng. Sen vaknade vi vid 9 för det var några grabbar som trodde dom hyrt den lägenheten, haha. Ack så fel dom hade.

Jag och Robban åkte vid  halv 11 imorse och innan vi åkte pratade vi om våran "Andersson förbannelse". Vi har åkt skidor med Robbans föräldrar 3 år i rad och ALLTID har våra bilar gått sönder på något sätt. Första och andra året hände något med ALLA våra bilar och 3:e året hyrde vi en minibuss för att minska risken för oturen. Men även då följde förbannelsen efter oss. Vi fick ett jätte stenskott eller ja, vi fick inte bara ETT utan vi lyckades få hela 4 stycken, så det blev en extra kostnad även då. Vad är oddsen egentligen????? Ja men så detta året då, när vi lämnat Jessica och hennes familj och kört ca 1,5 timme hör vi hur bilen börjar låta konstigt, NEEEEEEEJ tänkte vi. Vi stannade bilen så fort vi bara kunde och gick ut för att kika och vad ser vi, jo punktering.....ÅH vad sura vi blev. Varför kan vi inte få åka skidor ett år utan att det ska bli en extra bilkostnad?! Ja vi fick på reservdäcket och då får man ju bara köra i max 80 km i timmen, haha då kunde jag känna mig lugn med alla kameror som satt på vägen. Och jag vette tusan om vi även kommer få en böter. Polisen stod runt ett hörn och mätte hastigheten, tror ni jag var skraj. Det var en 60 väg och jag kom nog i 75 km tror jag. Men jag bromsade in så fort jag såg som, haha. Men ont i magen fick jag iaf.

Ja som alla vet finns det inte så mycket av någonting uppe i fjällen så det tog ett bra tag innan vi kom till antingen en tapp eller en däckfirma, men vi hittade en i Grums och då fick vi köpa ett nytt däck för vårat hade verkligen gått sönder. Såå ALDRIG MER BIL TILL FJÄLLEN!!!!!

När vi kom hem hade min mamma varit så underbar och lagar köttfärslimpa med riktigt potatismos. =) Tack så hemskt mycket för maten och barnpassningen. Allt hade gått super bra enligt mamma.

Nu ligger vi i Melvins rum och busar lite med goingen! Så jag får väl fortsätta med detta.
Kram på er

Glömde ju själklart ta kort när det var ljust och solen sken som mest, det var hur fint som helst.




Tar en kaffe innan kvällsåkningen




HELT UNDERBART!




Myser lite i väntan på Jessica och Jesper =)


En otroligt trött Emma på after ski


Och en mindre glad Robert på däckfirman


Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, ni får åka buss nästa gång :p så typiskt att nått sånt ska hända när man inte är i hemtrakterna.. Va kul att ni haft de trevligt :)

2009-02-03 @ 20:11:38
URL: http://sandraedin.webblogg.se/
Postat av: Amelie

Va roligt att allt har gått bra! (förutom däcket) Haha va typiskt med punkteringen. =)

2009-02-03 @ 20:14:55
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Moster/Syster

vad synd att de blev så med däcket. men låter helt okej för övrigt. lät som en bra spenderad tid när ni nu varit föräldra lediga. =))

2009-02-03 @ 23:16:49
URL: http://meller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0