Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

God morgon onsdag!!

( Skrev inlägget imorse men Blogg.se har varit nere hela dagen! )

Morrn morrn!

Idag är det fortfarande fint väder, men om ni frågar mig tycker jag faktiskt att det är ganska så kallt ändå. =).

Melvin har sovit ganska bra inatt. Vaknade "bara" 2 gånger varav en gång var matning.

Vad är det som gör att han fortfarande vaknar på nätterna?? Är det något vi gör som är fel?

Och dessutom har han blivit jätte jobbig att lägga. Han vägrar och så fort han ser att han är påväg till sängen börjar han ledsna. Och när vi lägger ner honom så gallskriker han och vägrar lägga sig ner. Han står upp på bara några sekunder. Då går jag ut någon minut för att han ska fatta att det inte hjälper att gråta. Men det ger sig lixom inte, snarare tvärtom. Då går jag in till honom och lägger ner honom igen men han står upp lika fort igen och är lika ledsen. Då tar jag tillslut upp honom och då somnar han nästan på stört uppe i famnen. Men när man sen ska lägga ner honom igen är det samma visa igen. Han verkligen storvägrar. Hur ska man bära sig åt? Vad har vi gjort för fel ? Han äter ju fortfarande på nätterna, han vaknar en massa gånger på nätterna och nu vägrar han lägga sig. Vad kan vi göra annorlunda? Jag har fått sova ca 10 HELA nätter sen han kom till världen och det är inte mycket på 1 år. Det är inte konstigt att man inte orkar med vardagen varje dag och att man känner sig trött jämt jämt jämt.


Jaja nog tjatat om det. Idag är planerna en fika med Marie och William någonstans. Alla andra drog sig tyvärr ur men sånt är livet. Kommer fler tillfällen. Sen får jag även gå och byta presenten Melvin fick från Loke m. familj. För oturligen hade vi redan en sån men vi är ändå tacksamma och tackar familjen Kronlid =D Tack!!

Nä nu ska jag sätta mig på balkongen och värma mig i solen. Melvin sover äntligen så dår får man passa på. Jag slumrar alltid till lite därute =D..

Ha en fin dag

Undra varför skorna inte kan få stå på SIN plats?? =) Hihi


Förövrig så brände jag mig igår på stekpannan och jag ville bara berätta att det faktiskt inte var sådär jätte skönt...


Kommentarer
Postat av: Linda S.

Hej. Vi fick ta bort spjälsängen till Mio för helt plötsligt totalvägrade han den och bara skrek och skrek. Så ett tips är att köpa växasäng redan nu, de har ju så man kan sätta skydd på sidan så de ej ramlar ur.

2009-06-17 @ 19:41:20
URL: http://lindasundberg.blogg.se/
Postat av: Emily ♥♥

Heej!!

Usvch va jobbigt aatt ni inte får sova.. tror dock inte det är något som ni gör fel!! Han kanske inte gillar att sova bara.. eller vad vet jag =)=)

Inte för att jag vet så mycket om 1årigar men om han somnar i din famn o inte i sängen kanske han vill ha trygghet bara?



Du är jätte duktig som kämpar på fast du inte får sova =/ Hoppas ni har det bra annars!

KRAMAR!!

2009-06-17 @ 19:41:31
URL: http://emsiss.blogg.se/
Postat av: Mormor/Mamma

Ja det är jobbigt när de inte vill sova på nätterna :( Usch vad ont det ska ha gjort gumman :( Fy vad mycket du brände dig :(



Älskar dig/er. Pussar och kramar.

2009-06-17 @ 19:51:13
Postat av: Emilia

Jäklar vilket märke....=/

2009-06-17 @ 20:49:37
URL: http://karlssongunnarsson.blogg.se/
Postat av: Jessica

testa & ta in spjälsängen i erat rum å ställ den vid eran säng & ligg i din när han är i sin så kanske han somnar..

2009-06-17 @ 20:55:00
Postat av: carina



Ställ in melvins säng i erat sovrum och låt han sova hos er ett tag, han känner sig ensam i sitt rum, han är ju bara ett år och det kan hjälpa. Lycka till.

2009-06-17 @ 21:15:06
Postat av: Emma

Ja vi har faktiskt testat att ta in honom i vårat rum men det hjälper inte. Då vill han upp till oss istället och får lixom ingen ro. Hmmm men vi får väl se, det kanske bara är tillfälligt med skrikena!

2009-06-17 @ 21:38:53
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: Marie

Synd att det inte blev nåt idag, men det kommer fler tillfällen, vi kanske kan ta en kaffe nästa vecka om ni har tid och lust? Kram

2009-06-17 @ 21:41:33
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Lisa, Loves mamma

Love var likadan.. Men vi testade 5min metoden. Det tog ungefär en vecka. Sedan skrek han max 2min sedan gav han upp och la sig ner. Nu sover han hela nätter och jag har hört att det beror på att dom lär sig somna själva och kan därför somna om själva ifall dom vaknar på nätterna. Om han somnar i din famn och sedan vaknar själva i sängen så undrar han ju vart du tagit vägen. Det är iaf va jag har läst och hört. Funkade för oss. Hoppas det löser sig!

2009-06-17 @ 21:47:20
URL: http://lizadahlberg.blogg.se/
Postat av: Tuvas mamma Jessica

Men du är verkligen en super fräsch och "pigg" mamma utåt även om du är trött.. En supermorsa!

Jag märker att Tuva också har blivit lite "krånglig" att lägga. Man MÅSTE stå vid sängen tills hon somnar och hon somnar gärna i famnen. De är verkligen inget vi varit vana med, utan tvärtom.. Kanske är nåt med åldern?! Känns som iaf min vill ha mycket närhet och älskar att kramas o mysas mycket mer nu än tidigare..

Funkar det inte om han sover hos er? Kanske inte är de bästa på lång sikt men nu är ju PRIO 1 att du får sova ..

Nästa vecka måste vi fika föresten =)=)

2009-06-18 @ 00:18:56
Postat av: Anonym

Skyddet på växasängen går inte hela vägen på långsidan av sängen utan en bit vid huvudet så de ej rullar ur sängen. Men om han tar sig ner med huvudet före kanske det inte är en bra idé då :P Sen Mio totalvägrat sin säng har vi testat massor, vi tog bort spjälsängen och hade bara madrassen kvar så han kunde komma in till oss när han ville, det gick i två dagar bara, sen tog vi in spjälsängen till oss det gick en dag, vi har testat att somna han i vår säng/soffan och sen lagt över han, inte funkat det heller. Så nu samsover vi tills vi fått tummen ur att komma iväg och köpa en växasäng. Jag tror det kommer fungera bättre för då kan vi ligga med han i den tills han somnat så somnar han på samma ställe han vaknar. Sover han om ni samsover? Annars kan man ju lägga filtar och grejer på golvet under växasängen om han får för sig att klättra ur, de är inte så höga som tur är heller. Hoppas det löser sig. Jag tror det är en separationsfas runt ett år faktiskt.

2009-06-18 @ 11:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0