Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Måndag 22:e Juni

Åh vad glad jag blir av alla snälla kommentarer! =) Tack så jätte mycket allihopa!!
Men nu har vi fått utrett detta, att det alltså inte är fel att lämna bort barnen någon gång ibland för att ha "egen tid". ;)

Morrn morrn föresten!
Melvin har inte alls sovit bra inatt. Han vaknar och bara skriker några gånger om nätterna. Undra om det är något efter öroninflammationen, för det är ju efter det som han sover sååååå dåligt. Men vi ska ju till Näl om ca 1,5 månad, då får vi ju svar. Men ska jag orka ända dit?!?! Är så trött så jag snart trillar av stolen. Melvin sover nu förmiddag och då ska jag passa på att lägga mig och vila lite. För nu när Melvin är vaken är han en sån mamma/pappa gris. Han drar oss i benen hela tiden för att han vill upp och att leka själv är inte alls så roligt längre.

Igår brann det i en bil utanför oss. Och det värsta var att det var bilen brevid våran. Men vi var ganska snabba och fick flyttat den och tur var väl det annars hade inte branmännen inte haft stor yta att arbeta på. Men det visade sig iaf att ägaren hade glömt en påse med kol som låg och glödde i bilen. Fråga mig inte varför han tagit in glödande kol i bilen..Haha nä men det kanske följde med en liten gnista och det kan ju orsaka stor skada. Men våran bil klarade sig iaf! =).

Idag ska vi åka till målarboden hade vi tänkt. Ska köpa allt som saknas till badrummet. För om ca 1 vecka får vi nyckel och då börjar renoveringen och om 1 vecka går Robban pappa ledig =D =D =D. Åh va kul det ska bli. Men det enda vi packat här hemma är 4 flyttlådor. Men det känns så onödigt att stressa med det eftersom vi faktiskt ska ha denna lägenheten 2 månader till.

Ja angående dagmamman så är ju det säkert en jätte mysig miljö för barnen men jag anser att Melvin är mer av ett dagisbarn än dagmammabarn. Och vi ska ringa till chefen för dagis och klaga lite. För denna dagmamman hade en trappa upp och en trappa ner UTAN grindar. Och när vi frågade henne om hon skulle skaffa grindar sa hon bara att "Nej, han kommer lära sig att gå i trappor på 14 dagar". Öh då fick man en skev syn bara där. Och sen när man kikade runt i hennes hus så hade hon ett "fin rum" med en massa kristall grejer och porslin på precis rätt höjd för Melvin att nå. Och ingen dörr in där. Haha då kommer hon ha att göra. Hon kommer inte hinna med dom andra barnen. Och sen så var "lekrummet" längst ner i källaren, inte alls rolig känsla. Och sen blev hon änna lite sur när vi sa att vi ville ha in honom på dagis sen. Hon tycke att han skulle vara hos henne för det var bättre, enligt henne. Men NEJ NEJ NEJ, så fort vi får dagis plats åker han dit. Jaja jag ska som sagt ringa till Christina och prata med henne. Så får vi se vad som händer nu..24 augusti blir iaf inskolnings dagen.

Åh vad jag tjatar!
Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen lägga mig på balkongen en stund.
Kraam

Världens finaste kille
Älskar dig så otroligt mycket!!

Kommentarer
Postat av: Amelie

Vad du är söt gumman! Har saknat er med! Får se till att ses snart!

Vad läskigt att bilen brann! Men va tur att ni klarade er.

Hugo är också inne i en sån där period då han vägrar leka själv och bara ska klänga i benen på en. Jobbigt som fan. Man bara väntar på hans nap så man kan få ha kvar byxorna på sig :P

Vi har haft en bra midsommar och vi hoppas att ni har haft det med.!

2009-06-22 @ 11:02:22
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag gick hos dagmamma när jag var liten. Det var väll ingen höjdare direkt. Knappt några barn att leka med sen fick man ju inte röra vissa grejer eller va i vissa rum m.m. Dom gör väll lite som dom själva vill. Bytte till dagis sen och oj vad mycket roligare det var! Sen finns det nog dagmammor som är kanonbra också!

2009-06-22 @ 12:01:21
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/
Postat av: Heidi

Söt kille :) Kika gärna in i min blogg :)

2009-06-22 @ 12:06:53
URL: http://heromer.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, vi är helt inne på samma spår! Skönt att höra att man inte är ensam om att tycka så, för ibland kan man änna bli lite "vacklande" när man hör kommerntarer från olika håll..! Men som sagt, det räcker nog med att se på våra barn för att inse att vi inte kan ha så fel ;)

Jag brukar säga till alla att jag är fortfarande samma Linda som jag var innan jag fick barn, enda skillnaden är att en del av mig nu finns i en ny liten människa som jag gör allt för att han ska må bra..! Det är ett ansvar att bli förälder och det ska man ta, men det betyder inte att man måste ge upp hela sitt "eget" liv för det! Så, nog tjata om det nu =)



Midsommaren var mysig för våran del, Oliver var lite krasslig så vi tog det lugnt och umgicks med mina och Andreas föräldrar! Oliver somnade halv åtta så vi satt ute i ett partytält och hade lite "vuxenmys" långt in på natten...(ibland är verkligen babyvakten guld värd!)



Ha en fortsatt trevlig dag, trots tröttheten som jag är väl bekant med =)

2009-06-22 @ 12:19:59
URL: http://lindawiktorsson.blogg.se/
Postat av: Jessica

Öroninflammationen kanske inte har läkt efter pencillinen..fick han kåvepenin..tycker den är skit mot öroninflammation..den tog inte alls när Liam fick den..

2009-06-22 @ 14:13:02
Postat av: Emma

Jasså, jo han fick kåvepenin, en minikur kändes det som. 3,5 ml i 7 dagar.

Man märker ju att det är något med honom men han är ju inte fullt så sur och ledsen som innan han fick penicillinet iaf.

2009-06-22 @ 14:52:39
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: carina

Ring till vårdcentralen och prata med dom om melvins öron, det kanske inte är bra alls efter hans öroninflammation. Fråga om nån doktor kan kolla på han redan nu så kanske ni slipper vänta så länge, lycka till

2009-06-22 @ 22:18:43
Postat av: Mormor Lisa

Lollo fick kåvepenin någon gång när hon hade sina öroninflammationer o det gick ett par dagar när kuren var slut så stod det vatten bakom trumhinnan igen som ledde till en ny inflammation. Nä starkare saker behövs ibland, men läkarna är rädda för att ge starkare penicillin till att börja med. Kram

2009-06-22 @ 22:31:34
URL: http://emmaaronsson
Postat av: fia

usch förstår att du inte vill lämna bort honom till dagmamma, det är ju dessutom inte några krav på att dom skall vara utbildade eller sånt, det känns som dagis är bättre på något sätt, tycker du gör helt rätt som ringer och klagar! grindar borde vara en självklarhet!

2009-06-24 @ 09:07:08
URL: http://chipandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0