Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Midsommarhelgen

Hej hoppsan!!

Åh vilken underbar helg vi haft ute på kusten! Det har varit så skönt att bara få komma bort från vardagen litegranna. Och Melvin har haft det super bra hos farmor och farfar! Blir såå trött på alla som hela tiden ska föreläsa att när man blivit mamma ska man minsann sluta med dittan och dattan. JAG HÅLLER INTE MED!! Bara för att man fått barn betyder inte det att man måste sitta hemma VARJE helg och titta på barn-tv och lägga sig kl 21. Jag tycker man ska få roa sig ibland ändå. För jag (även om jag är mamma) så har jag ett behov att få roa mig utan barn då och då. Jag tycker inte jag är en sämre mamma för det. Kolla vilken underbar social kille jag har fått tack vare att vi lämnat bort honom då och då. Det är hur bra som helst för honom (och för oss). Lika trött som jag kan känna mig på Melvin kan ju han känna för mig!!! Så sluta tryck ner folk som blivit förälder men fortfarande vill dricka några glas vin/cider/öl då och då. Alla är vi olika och tycker olika, alla har olika behov! MAN ÄR INTE EN BÄTTRE FÖRÄLDER FÖR ATT MAN ÄR HEMMA MED SITT BARN 24-7!!! Så de så......

Nä nog tjatat om det!
Som sagt har vi haft en underbar helg. På midsommarkvällen var det dans i ladan och där buggade jag mig helt slut =D. Det var såå bra musik och folk trodde inte på mig att jag var 22 år och gillade dansband. Haha! Det har varit lite kallt ute på kusten men det har varit sol. =). Så igår brände jag mig i ansiktet men det börjar lägga sig nu. Stramar lite men det är bara somrigt. Hihi!!

Idag, om några timmar ska vi på kalas till min farbror och hans familj. Det ska bli trevligt. Sen ska vi bara ta det lugnt här hemma. Men nu strax ska vi ut och leka på gården med Mellisen. Han börjar bli lite rastlös här hemma..Haha gull unge!

Och vi var ju hos dagmamman i torsdags och jag är väl sådär nöjd. Eller jag är väl nöjd med henne och så men jag vill inte ha ett dagmammabarn. Jag tycker inte alls det verkar vara så roligt. Vill ju ha in honom på dagis där dom är en massa ungar med många vuxna och dessutom ha massa leksaker och stor leksal. Ja nä jag är verkligen FÖR dagis...Hoppas innerligt han kommer in på dagiset snart!!

Japp nu hinner jag inte med mer!
Ha en bra dag
Hej hej

Väntar på att maten ska bli klar =D


Min älskling! <3


Me & Johanna

Kommentarer
Postat av: Emily ♥♥

Det är klart man inte är en sämre förälder för att man vill roa sig då & då!! Tycker också att man behöver ibland för att få mer energi, jag har dock inte känt mig mogen för det ännu (iochmed att han inte är så gammal och jag fortfarande är rätt känslig, haha) men senare så tänker jag också gå ut o roa mig för det behöver man trots att man är förälder. Livet är knappast slut, det har bara börjat =)=) Inte för att livet är att festa men du vet vad jag menar, hihi! Kul ni verkar haft! :D

Kramkram

2009-06-21 @ 13:27:10
URL: http://emsiss.blogg.se/
Postat av: Marita

Ursäkta om du tog åt dej av mitt inlägg. Det var INTE riktat till dej. Bara så du vet. Du gör vad du vill i ditt liv, med ditt barn, å jag med mitt. Men jag störde mej otroligt mycket på de som tyckte att jag kunde resa till andra sidan sverige, vara borta hela helgen å som uttryckligen sa "vaddå? du kan väl ha barnvakt?" som att det var det mest självklara i hela världen. För mej är det inte så. Jag skrev i inlägget att jag anser att man ska fira tillsammans som en familj. Och det tycker jag. Hade jag fått ett erbjudande om att åka t.ex ut till kusten, för ett stilla firande där Nova skulle kunna vara med, då hade jag nappat direkt. Hade inte gjort mej nånting om det varit hela helgen. Men jag anser inte att det är att vara en bra förebild för sitt (å andra) barn att man "lämpar av dom" på nån annan för att åka bort å supa sej redlöst berusad. Det var det som min kära "vän" tyckte att jag skulle göra.. Å det är säkert inte så du/ni har gjort. Vilket jag inte har haft nån åsikt om heller för den delen. Jag roar mej oxå utan barn ibland. Men jag har inget behov av att åka så långt bort, eller stanna borta länge. Jag VILL vara med min lilla familj, det är mitt VAL. (med betoning på mitt)

Jag känner mej väldigt träffad av ditt inlägg, så jag ber om ursäkt om jag inte uttryckt mej tillräckligt tydligt, eller om du missförstod mitt inlägg.

2009-06-21 @ 14:16:07
URL: http://stjaernfall.blogg.se/
Postat av: carina

Dagmamma är ett alldeles utmärkt bra val dom har en mycket lugnare miljö och dom har leksaker med och sen träffas dom på dagis så att barnen kan leka i lekhallen och dom går även på sångsamlingar tillsammans med andra dagmammor det kommer att bli bra ska du se

2009-06-21 @ 16:06:03
Postat av: Marita

Okej, då vet jag. Klart att alla gör vad de vill, å alla är olika, som sagt, men det innebär ju oxå olika åsikter. Å bloggen är ju till för att få ventilera ut sina tankar å känslor.

Självklart är man inte sämre eller bättre än nån annan (det ska ganska mycket till..) men å andra sidan så gör man ju det man tror är rätt å bäst. Å om nån annan då gör nåt annat, så.. ja. då är det lätt att tänka att det är "fel" även om det bara är annorlunda..

2009-06-21 @ 16:25:51
Postat av: Jessica

Vi alla vet att du är en jätte jätte bra mamma! Ingen tvekan och alla gör som dom själva vill!!

Alla mår ju bäst av att göra det man vill och tycker är roligt.. Mår man inte bra av att lämna bort sitt barn ska man inte göra det bara för att alla andra säger det och tycker man de är okej att lämna bort sitt barn för att få lite egen tid (vilket dom flesta föräldrar behöver då o då) så ska man göra det utan att nån ska tycka man är sämre för det!

Men Emma jag tror inte nån i världen tycker de om dig ALDRIG .. Hoppas ni haft en trevlig midsommar. Ska vi ta o ses i veckan kanske? Puss och kraam

2009-06-21 @ 17:53:18
Postat av: Mormor/Mamma

Måste bara säga att de som väljer att leva genom sina barn och säga upp sitt egna liv/identitet många gånger blir väldigt vilsna den dag barnet/barnen växt upp och börjar leva sina egna liv. Det är även väldigt viktigt att man som man och kvinna får tid för sig själva utan att behöva känna att nu pockar snart barnet/en på uppmärksamhet vilket många gånger gör att man växer isär som par och till slut lämnar varandra. Hur bra är det för de små? Så fortsätt leva det liv som känns rätt för er och han är så trygg i sig själv lillen så han kommer inte till skada för att han får vara hos någon annan en sväng.



Ni är helt underbara föräldrar båda två och det finns ingen som kan tvivla på att ni älskar pajsarn av hela era hjärtan.



Puss och kram. Älskar er alla.

2009-06-21 @ 19:26:43
Postat av: angelica

Väskor till salu i bloggen, spana in. dom är unika!

Kram

2009-06-21 @ 19:30:58
URL: http://raaaw.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Fin blogg! :)

2009-06-21 @ 19:31:47
URL: http://typlinnea.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej!



Kan inte låta bli att kommentera ditt inlägg angående om folk som kommenterar att man inte kan gå ut och roa sig bara för att man fått barn..Jag håller helt med det du skriver, man blir ingen sämre mamma bara för att man ibland väljer att ha lite "vuxentid"... MIN personliga åsikt är att det är det bästa för alla parter, både föräldrar & barn! Oliver har sovit hos sina mor och far föräldrar sedan han var ett halvår med jämna mellanrum, och vi har nu världens mest trygga & sociala lilla kille, som fullkomligt älskar sina far och mor föräldrar! Jag ser på honom att han mår bra av att få spendera mycket tid med dom, och att han tycker att det är skönt att vara borta lite från mamma o pappa...Jag läste faktiskt i en artikel som en barnpsykolog hade publicerat där han skrev att ett barn bara mår bra av att "sakna" sina föräldrar ibland(när dom är på en annan plats där dom känner sig trygga)då det är en viktig del i deras utveckling att få göra det! Känner att jag kan skriva en hel roman om detta, förmodligen för att även jag blir upprörd över att vissa människor tror att man måste vara med sina barn 24-7 som du säger! Jag brukar säga att jag till största del är Mamma, men jag är fortfarande samma Linda för det, som också har behov av att bara få vara lite "ego" ibland!



/Linda (Mamma & "partypingla vissa helger"

2009-06-21 @ 19:37:15
URL: http://lindawiktorsson.blogg.se/
Postat av: Mormor Lisa

Men nu undrar jag vem som bitit dig i svansen med en masssa dumma kommentarer, för arg är du, det förstår jag av ditt inlägg idag.

Du är en jättego mamma o Robban en jättego pappa så gör det som känns bra för er alla- Kram

2009-06-21 @ 22:01:34
URL: http://emmaaronsson
Postat av: Moster Lena

Vill bara säga att ni är jätte bra och kärleksfulla föräldrar, och jag är jätte stolt över er :)

2009-06-22 @ 07:35:50
Postat av: Marie

Jag håller med dig Emma, man är inte en sämre förälder för att man är lite barnledig nån gång ibland, ja skulle bli uttråkad om jag skulle vara med MIG dygnet runt, fyfan va trist att bara vara med samma person ;) Så du har alldeles rätt i det du säger!



Tycker det är tråkigt att folk som är av en annan åsikt ser dom som väljer att lämna bort sina barn ibland som sämre föräldrar. För det är man faktiskt inte, mommo/moffa & Fammo/faffa vill väl också låna sina barnbarn ibland =)



Kram på dig!! :)

2009-06-22 @ 09:15:53
URL: http://mzetterblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0