Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Äntligen fredag

Idag blir det riktigt fredagsmys.
Jag och Robban ska ut och äta och sen efter ska vi iväg och bowla. Bara vi 2..=)

Idag började morgonen med en enorm bajshistoria. Jag gick in och gav Melvin en flaska penicillinvälling och medans han åt satte jag mig vid matbordet och käka frukost. Men efter ett tag när Mellisen ätit sin välling känner jag hur det börjar lukta bajs. Men jag tänkte att det tar jag efter min frukost. Gick in och skulle ta upp honom så han hann vakna till innan vi skulle till staden. När jag kommer in ser jag att HELA sängen var fullt i bajs. Penicillinet gör hans mage jätte konstigt och jätte lös. Så det var ju bara att slänga in Melvin i duschen, sängkläderna i tvättmaskinen (många +++++++++ till egen tvättmaskin) och sen hann jag inte äta mer frukost för vi skulle ju möta Jessica och Tuvis i stan. Haha!

Så det fick bli en macka ute på stan. Vi började med att fika för sen skulle vi köpa en present egentligen men våra små charmtroll blev så trötta vid fikan så vi fick åka hem direkt efter fikat. =) Det va vad vi hann med på stan. Men fikat är ju viktigast, hehe!! När vi sen kom hem kom Emma hit på en liten fika. Hon hade med sig en super smarrig kladdkaka/chockladkaka. Melvin var jätte trött men vägrade somna. Men tillslut fick jag honom i säng och han somnade på stört.

Nu sitter jag här i lugnan ro och måste snart ta tag i damsugningen.
Vid 6 tiden kommer Farbror Markus och farbror Daniel hit för att passa Mellisen medans jag och Robban är bara vi. Roligt att dom faktiskt vill passa honom =)

Imorgon är det födelsedagsfest för Emilia och då får Melvin lite pappatid. Det tycker jag är väldigt viktigt att dom faktiskt får umgås bara dom. Det är ju inte så ofta eftersom jag oftast är hemma.

Melvin har blivit en riktig pajjas och det är hur kul som helst. Vet inte hur många skratt jag får om dagen. Haha! Min gullonge! Men nu när han är sjuk så är han lite mer aggresiv och gärna slåss men då blir mamma inte allt för glad. När Emma var här förut testade han oss båda två och till slut åkte han i säng. Då var han både övertött och inte mådde allt för bra. Men som sagt, han somnade. Hehe! Det behövde han nog.

Nä slut tjatat!
Puss & Kram, ses på sta´n....

Måste ju bara berätta om min stora starka "man"..
Igår låg vi och kikade på idol när jag plötsligt får syn på något stort som kröp förbi på golvet.
- Åh fy fasiken vilken stor spindel som kryper där Robban, säger jag
-Vart då?? Säger Robban och hoppar upp i soffan och gömmer sig bakom en kudde..

Haha honom kan man lita på om det skulle hända något, hahah!!


Kommentarer
Postat av: Emilia

Jag förstår din man=) Jag skulle inte ta i den där med tång

2009-10-02 @ 14:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0