Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Måndag 12 oktober

Fasiken, redan 12:e, var helt inne på det var 5:e eller nått, oj oj nu är det ju snart dags för högskoleprov ju..:S Har inga nerver alls för sånthär.

Idag MÅSTE MÅSTE jag verkligen sätta mig med matten. Har iof suttit lite varje dag men då menar jag verkligen lite. På onsdag har vi ju ett prov i matten och jag vill ju iaf kunna häflten. Haha! Nervös även för det provet. Som sagt, så har jag inte nerver för sånthär.

Igår hade vi en riktigt familjedag här hemma. Vi städade, tvättade och bara va tillsammans. Myys!
Till kvällsmat blev det pannkakor för det önskade Melvin, det tjatade han om hela dagen, hahaha!! Sen efter kvällsmaten blidde det en mamma/son dusch. Han tyckte det var skit skoj för igår fick han hålla i dusch slangen och gissa vad som var roligast?! Jo att spruta vatten rakt i mammas ansikte hela tiden. Haha gullunge. När han var nybadad satte vi oss och mös i soffan framför askungen 3. Melvin hade dock inte allt för mycket lugn men han satt iaf 1 kvart och kikade. Men både jag och pappa Robban ville ju se resten så vi pausade och kikade klart när Mellisen somnat. Haha!! Barnsliga vi är, men jag älskar disney filmer.

Iförrgår fick vi syn på 2 st STORA nya tänder, uppe, i Melvins mun. Dom har trängt igenom för längesen. Så stackarn, hade säkert ont av förkylningen, öroninflammationen och dessa 2 stora tänder samtidigt. Inte konstigt att han inte varit jätte nöjd. Min lilla kille!! <3

Idag så har vi absolut inga planer. Vi hade egentligen planer på att ta oss till öppna förskolan idag men Robban fick med sig min cykelnyckel till jobbet idag, så vi kan ju inte cykla någonstans och sen glömde vi även ta ur vagnen från bilen igår så jag har inte den hemma heller. Men men, vi ska ju åka och storhandla när Robban kommit hem så vi får ju komma ut litegranna iaf =).

Melvin älskar sig nya gitarr, han går runt med den hela tiden och ska helst sitta i soffan med oss och plinga på den. Hehe! Och självklart tar vi med gitarren till Växjö nästa gång så Nore och Mellisen kan jamma tillsammans =). Hihih!!

Tänk att tiden går så väldigt fort. Melvin han överraskar mig varje dag med något nytt han lärt sig. Helt otroligt. Han förstår oss jätte mycket och nu börjar även vi förstå honom. Han har börjat säga saker (äntligen) medvetet och menar det, innan har det ju kommit ord ur hans mun men han har ju inte riktigt förstått innebörden utan mest härmat oss. Men nu säger han iaf mamma, pappa, titta, där, haha få ord jag vet men det är stora framsteg för honom =). Och är det något han gjort/vill visa så kommer han och hämtar oss. Säger man att man ska borsta tänderna går han direkt till toa dörren, öppnar den och ställer sig och väntar på att få tandborsten i handen. Även om man säger att vi ska nana, då går han till sin säng och ställer sig och väntar på att få hoppa in i den. Byta blöja, då vet han också vart han ska gå och även när vi ska äta mat =).

Jag vet att det finns dom som alltid ska skryta om sina barn och allt dom kan hela tiden och att dom kunnat det länge men Melvin är mitt barn och han har inte kunnat eller lagt manken till att vilja lära sig det psykologiska han har mer varit framåt på den fysiska delen. =)

Nu ska jag krama lite på min son innan han snart ska sova middag!
Kram på er och tack för alla snälla kommentarer. Melvin blir så glad för alla fina komplimanger...


En inte så glad Melvin

Posar´n

Vet inte riktigt vad han håller på med, hehe

Han har upptäckt hur man räcker ut tungan, hahaha


Kommentarer
Postat av: Amelie

Jag tycker att Melvin är jätteduktig! Det är ju jättestort att han hänger med så mycket! Man blir så glad av att läsa om hans små och stora framsteg! Ta hand om er!

2009-10-12 @ 14:39:30
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Iba och morfar

Självklart får du skryta om Melvin,det hjärtat är fullt av talar munnen.Sen ska du inte vara orolig för högskoleprovet.Du klarar allt du vill Kram

2009-10-12 @ 17:38:56
Postat av: Jessica

Melvin är jätte duktig! Och de är de en blogg är tillför, att berätta just framsteg osv. Det är inget skryt :) kram

2009-10-12 @ 20:57:41
URL: http://minfamiljojag.blogspot.com
Postat av: Emilia

Jo jag vet Emma=) vi ska fixa annonsen över nätet:P Jag tycker man ska få skryta när man är förälder, det är ju bara ett sätt att visa att man är stolt, man är ju nite mer än människa=)

2009-10-12 @ 22:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0