Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Onsdag (lillördag)

Haha har typ precis fått lärt mig att onsdagar är dom dagarna som kallas för lillördagar. Har alltid trott att det är torsdagar som varit det, haha!

Idag har vi inte gjort särskillt mycket, bara varit. Melvin har varit jätte gossig idag och bara velat sitta i mammas knä =). Dom dagarna uppskattas för dom är tyvärr inte så många längre, hehe!

Igår kom Lollo och hämtade Elias vid 4 tiden och då passade vi på och ta en kaffe tillsammans =). När dom gick så kom Melvin och farmor och jag kunde ta bilen och åka iväg till matten. Fick reda på provet och trot eller ej men jag fick VG, visst var det på gränsen men det kvittar ju, haha. Och så gick vi igenom provet tillsammans och fasiken sikka simpla missar det var jag hade gjort. Hade jag bara tänkt efter lite mer eller kollat lite extra i matteboken innan så hade jag nog lyckats pricka in alla rätt, hehe! Men men då vet man ju det till de nationella provet.

Igår började vi ett nytt kapitel och det handlar om vinklar, och jag kan lite lätt erkänna att jag aldrig kunnat det här med vinklar, area och allt som hör till. Men det gäller ju bara att vara extra uppmärksam på lektionerna, tyvärr har vi lov nästa vecka så det gäller att försöka på egen hand.

Imorse när Melvin kom upp så ställde han sig vid soffan och sa "boompa, boompa" då sa jag till honom att sätta på tv:n. Då gick han till tv kontrollen och tryckte på tv, men sen fick jag ju hjälpa honom så han kom till rätt kanal och sen stog han med ett stort leende och pekade på tv och sa boompa, hehe. Min gullegris! Älskar honom högst på denna jorden! Längtar till den dagen vi bestämmer oss för att skaffa ett till lika underbart busfrö =)

Nä nu ska jag fortsätta läsa lite i högskoleprovsboken..
Ha en riktigt bra dag, för det ska vi ha!
Puss & Kram

Nu är do helt på plats, dörrarna är vända och gallret ovanpå är på plats =)

Duktiga Robba


Sötmumriken Elias


Kusinerna, haha


Min prins





Kommentarer
Postat av: mormor Lisa

Åh så gott ni myser du o kusin Elias.

Melvin blir mer o mer lik sin pappa, o han ser så stor o "vuxen" ut gullungen.

Klart provet gick bra, hade du väntat dig något annat. Du har ju pluggat o det ger resultat. Kram

2009-10-21 @ 15:18:52
URL: http://emmaaronsson.blogg
Postat av: mormor Lisa

Glömde att skriva att kyl o frys ser jättefint ut, det blev kanonbra.

Ni unga tror nog att torsdag är lillördag för då gick ni på lipz:-))

2009-10-21 @ 15:22:25
URL: http://emmaaronsson.blogg
Postat av: Amelie

Men Emma då! Haha. Carl von Linné är ju han som bla sitter på hundralappen, det var ju han som dleade upp alla växer i olika riken...

Karl XII ver jag inte mycket om men jag älskar det faktum att han dödades på ett fälttåg; med en knapp! =)

Marie Antoinette var en fransk drottning som levde ett sånt skyddat liv att när folk bankade på dörrarna och bad om bröd sa hon "om brödet är slut, varför äter de inte bakelser?!" klockrent

Jeanne D'arc var också fransyska som i kyrkans namn drog ut i krig och visade att kvinnor också kan. Jag har inte helt koll på exact vad hon gjorde... men typ det :P



Hehe. Du är underbar! BTW du kan ju fråga Lollo om hon vill komma på partyt imgn? puss

2009-10-21 @ 20:18:20
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Mia

Jätte söt liten kille du har:D

2009-10-21 @ 20:25:29
URL: http://miasradqvist.blogg.se/
Postat av: Jenny

Snygga kyl & frys! Det kan lätt bli små fingeravtryck på dom dock, när man har småbarn,vilket jag vet av erfarenhet ;)

Ett tips är att torka av dom med microfibertrasa med vatten på bara, så håller de sig snygga!

2009-10-22 @ 11:47:02
URL: http://www.metrobloggen.se/emsfort

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0