Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Tisdag 6:e oktober

Good morning eller good day!

Är sååå trött så jag vet snart inte vart jag tar vägen. Varför är jag alltid så trött? Är det för att man har 1000 grejer som snurrar i huvudet dygnet runt eller är man bara allmänt lat?

Melvin är iaf på dagis nu och jag ska hämta honom vi 2 tiden. Och nu tog jag mig en paus i matten för jag kände att jag gäspade mer än vad jag tänkte så nu får det bli en kopp kaffe så man piggnar till och kan fortsätta. Jag känner att matten blir bara svårare och svårare. Nu hänger jag inte riktigt med längre =(. Hoppas få mer klarhet idag när vi har lektion. Och nästa vecka är det något slags bonusprov så vi kan få kolla hur vi egentligen ligger till. Spännande faktiskt. 

Haha sjukvården den är allt bra rolig. Jag ringde i början av förra veckan för att kolla så dom inte glömt bort mig på gyn. Och nej nej det hade dom inte gjort, bara det att läkaren jag har hade varit på lång semester och sen hade han varit sjuk ett tag men nu var han tillbaka igen. Och dagen efter fick jag en tid redan denna veckan. Haha att man alltid ska behöva ringa och "påminna" dom. För det är ju så komiskt att just den dagen när jag ringer skickar dom iväg brevet. Att dom precis satt med pappret i handen och hade slickat kuveret precis när jag ringer. Haha eller inte! Snurrigt det blev nu...

Problem på problem hela tiden känns det som.
Idag ringde jag till akassan för att kolla om det verkligen stämmer att jag inte får akassa när jag pluggar EN kurs. Och jag är först tvungen att få hem mina arbetsgivarintyg, och min chef får man ALDRIG tag på, jag har försökt läääänge nu. Men sen ska jag skriva in mig på arbetsförmedlingen och få papper av dom som jag ska fylla i och skicka in tillsammans med arbetsgivarintyget till akassan där dom sen skickar hem papper till mig som jag ska fylla i angående studier m.m och sen ska jag skicka tillbaka det och sen ska dom granska om jag är behörig att få akassa. Ja jag fattar nada verkligen.

För sen är det ju så att om jag har i tankarna att plugga på högskolan får jag inte söka akassa, då kan jag bli återbetalningsskyldig om jag kommer in. Eller ja jag fattar verkligen ingenting. Och på det pappret man får hem från akassan kommer dom fråga om man tänkt studera vidare och kryssar man in det så får man alltså ingen akassa, ska man då ljuga och säga att man inte har det i tankarna och sen när man vet att man kommit in avsäga sig akassan och typ "vadå, får en kvinna inte ångra sig" eller vad ska man göra?? Är helt lost i allt vad gäller arbetförmedling, akassa, arbetslöshet, timanställning, dagistimmar och studier.....
Nää slut på gnället!!

Haha jag känner att det blivit en liten egoblogg nu för det står inte så himlans mycket om Melvin men det ska bli bättring på det. För han lär sig ju något nytt varje dag =). En helt underbar unge är vad han är =)

Men nu är det kaffe, pepparkaka och matteboken som gäller
Hej svejs

Kommentarer
Postat av: Amelie

Det är verkligen rörigt med alla dessa regler hit och dit! suck

2009-10-06 @ 17:41:23
URL: http://elefteria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0