Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Måndag 28:e

Goddag!!
Jobbat hela helgen och inte alls haft tid till datorn.

Ja i helgen har vi inte hittat på allt för mycket. Har ju jobbat hela lördagen och nästan hela söndagen. Jag trivs faktiskt väldigt bra där jag jobbar nu men tyvärr är det ju bara några timmar här och där. Men men...

Igår kom jag hem vid 9 tiden och då hade jag köpt med mig pizza hem till min hungrige sambo. Han är ju inte rolig att vara med när han är hungrig..Så man måste ju ge honom föda för att behålla familjelugnet. Haha! Nä då..

Idag så lämnade jag Melvin på dagis vid 9 tiden. Visst är han inte helt frisk än men både jag och dagis personalen känner att han får ut mer av att vara på dagis. Innan jag cyklade iväg med honom var jag tvungen att ta tempen för han kändes lite varm men det visade inget, skönt de...Så nu när jag är ensam hemma har jag städat, tvättat satt på diskmaskinen och pluggat. Känner mig ganska så trygg i det vi håller på med i matten. Håller mina tummar för att det inte ska bli jätte mycket jobbigare. =)

Får väl redogöra varför Melvin är på dagis idag men det är faktiskt så att det är en "jobbdag" för mig idag. Så dom kan alltså ringa in mig närsomhelst fram till kl 22.00. Och då får ju han vara på dagis ifall om att. Men jag ska hämta honom vid 2 tiden om dom inte ringt in mig till dess.

Melvin har en sån otrolig hosta. Han hostar sig igenom nätterna och han vaknar ju 1000 gånger av den. Ingen som har en aning om vad man ska göra åt det, eller ska man bara låta det vara?!

Ja i helgen är det ju som sagt pappa Robban som haft hand om våran son och han är grymt dålig på att ta bilder så ni får 1 hel bild idag =) Hehe!!

I fredags var jag ute och shoppade lite till familjen. Jag fick mig en vinterjacka och jeansleggings. Har alltid varit skeptiskt till dom men nu tänkte jag testa iaf för jag hittar verkligen INGA byxor som passar mig i smaken och jag behöver ju något att ha på mig nertill. Men leggingsen var mycket mycket bättre än jag trodde så det blir till att inhandla ett par ljusa också =) Mellisen fick ett par röda mysbyxor. Skit läckra =). Och Robban fick lite han också, typ jeans och en tröja. Haha =)...

Ska ner till stan och möta Emila och Alvin när jag hämtat Melvin sen. =)
Så nu får jag passa på att plugga lite till!
Ha en fin dag
Puss&Kram


Kommentarer
Postat av: Marita

Tips: Oleum Basileum..! Bra för täta luftvägar, snuva å hosta.. bara att koka vatten, hälla i en skål, droppa några droppar oleum basileum i, å ställa in i sovrummet.. (När han sover alltså..) å så får man ju höja huvudändan på sängen, för att underlätta..

2009-09-28 @ 20:50:09
URL: http://stjaernfall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0