Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Onsdag 9:e september

Hejsan allihopa!

Oj oj oj vad jag skäms för att jag blivit så dålig på att uppdatera. Men jag har ingen tid till någonting nu förtiden (känns det som). Nu har det blivit ganska mycket med jobbandet och när jag inte jobbar så är jag tvungen att ta mig tid till att plugga matte och till högskoleprovet, och bara det tar en massa tid av min lediga tid. Sen så har jag ju en liten vilding här hemma som ska ha uppmärksamhet alla timmar han är vaken. Haha! Och nu börjar tyvärr paniken smyga på mig om både högskoleprovet (som är om ca 1,5 månad) och det nationella provet i matte (som är om ca 2,5 månad). MÅSTE MÅSTE MÅSTE bara göra bra ifrån mig.

Melvin trivs som fisken i vattnet på dagis. Inte alls ledsen när man lämnar honom och när man hämtar honom är han hur glad som helst att se en =) Idag så satt han och åt mellanmål när jag kom och när jag visade mig så fick jag världens smile av honom. Med en gång ville han komma upp till mig och när jag tog upp honom kramade han mig jätte härligt och gissa vad, jo jag fick till och med en jätte god puss av honom =) =) =) Det värmde riktigt i mammahjärtat. Han är ju annars inte så pusseglad, hehe.
Fröken berättade att dom hade målat med fingerfärg idag och jag fick se bilder på honom när han satt och målade, haha sötnos säger jag bara. Han hade färg från topp till tå typ, hahaha.

Vi har även planer inför nästa helg. Då ska vi åka, hela familjen, till Växjö och hälsa på min pappa. Han bor i Umeå men han ska åka till Växjö och hälsa på sin särbo och då passar vi på och åka dit vi med så vi får träffa dom allihopa =) Ska blir riktigt riktigt mysigt och jag riktigt längtar. =) Härligt att komma hemifrån och göra något roligt för en gångs skull också. =)..

Imorgon ska jag jobba kväll för första gången på VÄLDIGT länge. Det ser jag inte framemot. Gillar inte att jobba kvällar. Men men, just nu är jag på ett svårt demensboende. Det går mycket bättre än väntat får jag väl säga. Har ju alltid haft och har fortfarande en väldigt stor respekt för dom gravt dementa eftersom man inte riktigt vet när det KAN eller OM det smäller, för vissa är ju jätte aggressiva. Och igår var ju första dagen på äldreboendet och då började dagen inte riktigt som jag väntat. En man hade gått bort under natten så det var ju väldigt oväntat att behöva ta hand om det, det första man får göra lixom. Men det är ju så när man jobbar i vården, tyvärr. =(

Nä nu ska jag gå och skala lite potatis så vi får någon middag här hemma.
Hörs mer snart igen!
Kraaam

En morgonpigg kille påväg till dagis
 

Han gick in i sitt rum och hämtade sin gossekudde och la sig sedan framför tv:n =)


Han gillar att sitta i sin bilstol =)


Påväg till dagis


Han älskar denna låten =)
Alla andra ungar börjar sjunga på barnlåtar, men inte våran lilla Melvin, hehe

Kommentarer
Postat av: Emilia

Man kan ju inte beskriva med ord hur go han är =) Helt underbar, och självklart har han ju en bra musiksmak.. han hänger med =)

2009-09-09 @ 20:13:56
Postat av: Amelie

Haha görsöt han äör när han mimar! ^^ Och vad roligt att han trivs så bra på dagiset. En sak jag inte hänger med i är bara hur det går med ditt arbete? Blev du uppsagd eller har du fått ett nytt jobb? Jag hänger inte med alls :S ;D puss

2009-09-09 @ 20:33:07
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Tant Johanna

Han är ju bara världens rockigaste gosing! Min favvo kille! Vad heter låten han diggar och sjunger till?

Kram kram

2009-09-09 @ 20:48:52
Postat av: Mormor lisa

Men gud så söt han är på filmen o han är söt annars oxå. Vissa bilder där är han o din lille kusin lite lika. Kram

2009-09-09 @ 21:59:48
URL: http://emmaaronsson
Postat av: jessica

haha han är för jäkla go jue, en sån sötfis

2009-09-09 @ 22:06:20
Postat av: Linda.

Va söt han är :) Ett tips bara, spänn åt banden lite på cykelstolen :)

2009-09-09 @ 23:17:10
Postat av: Maria å Nellie

Va härlig goa han är när han sjunger med i låten.

2009-09-09 @ 23:37:35
URL: http://marnellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0