Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Barnmorskebesök

Och vab! Det är vad som gäller för oss idag =) Och även lite firing av svärfar! =)

Svar till moster Johanna: =) Mellisen är 94 cm lång!

Idag har jag haft min farmor och farfar på besök. Det var väldigt trevligt. Inte så ofta vi ses fast vi bor i samma stad. Dumt men sant! =S

Åh jag är sååå nöjd med våran gran vi hittade på ikea =) Den är jätte fin, hihi! Och luktar gott gör den också =) Jag har annars väldigt ont av många dofter just nu men julens dofter går tack och lov bra =) Jag har särskillt ont av sköljmedelsdofter justn nu. Urk säger jag bara! Så jag har fått köpt mig ett milt sköljmedel och tvättat om det mesta här hemma. Haha och änsålänge funkar det milda =)

Imorgon går vi in i vecka 14 =) Äntligen börjar man närma sig ultraljudet. Nästa vecka ska jag ringa upp till näl och boka ett ul =)
Idag ska jag till BM och ta cellprov. Så sötaste svärmor kommer hit och passar Melvin lite snabbt så jag kan åka iväg ensam =)

Sen ska vi vidare till Velanda för att möta upp pappsen och sen fira faffar litegranna. Det är ju faktiskt hans födelsedag idag =) Grattis faffa Dennis!

Åh jag försöker och försöker känna om jag känner några bebisrörelser i magen och jag vette tusan alltså. Jag känner ju något MEN man kan aldrig vara säker på om det är nervryckningar eller bebisen som faktiskt ger sig till känna :) Men något har jag iaf kännt =) Och med Melvin kände jag det väldigt tidigt. Redan i vecka 16 kände jag riktiga rörelser :-) Så kanske, kanske! Roligt är det iaf.

Nu hör jag att sonen min har vaknat så nu ska vi gå och äta lite mellis som består av ostkaka med sylt och grädde =)
Kram på er

(varför ser det aldrig lika bra ut på bild som i verkligheten???) =)


Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag kände också i v.16 med Philip men med Alice kände jag inte fören nån gång efter v.20. Men hade moderkakan i framvägg med Alice.

2010-12-21 @ 16:30:51
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/
Postat av: Emily- Mamma till Vincent 22 mån & gravid i vecka 33

Jag kände också nångång runt vecka 14 första gången nu med nr 2.. lite bubbel och sådär, men sen dröjde det några veckor typ tills vecka 18-19 innan det kom regelbundet.



Va fint det blev med granen. Får julklapparna ligga ifrån där under för lill-killen? Vi kan inte ha några grejer under granen. Inget framme alls överhuvudtaget faktiskt.. Hahaha. Han har ialf äntligen börjat låta bli granen, efter att måånga kulor farit i backen.

2010-12-21 @ 20:41:57
URL: http://emsiss.blogg.se/
Postat av: Liza, Love och Moas mamma!

Oj, redan fosterrörelser. Mysigt!! :)

Tror jag kände i v.16 med Moa men med Love var det väldigt sent! Typ v.20.



Får man ta cellprov när man är gravid? Eller är det bara efter en viss vecka man inte får göra det längre???

2010-12-21 @ 21:24:32
URL: http://lizadahlberg.blogg.se/
Postat av: MoFa

Hörde att ni faktiskt har en helt fantastisk gran!

Kram och krama om grabbarna!

2010-12-22 @ 14:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0