Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Fredag 26e februari

Bara 2 dagar kvar av denna underbara månad.

Mellisen är fortfarande dålig. Febern vägrar ge med sig. Han har nu haft 40 graders feber i 5 dagar. Vi ger honom både ipren och alvedon men vi får bara ner den till 39 grader. Hm. Jaja vi får vänta och se vart det bär. Förhoppningsvis vänder det snart.

Vi åkte in till jouren igår för att kika hans öron och dom såg att det inte var helt okej men dom ville inte ge honom antibiotika just nu eftersom han gått på det så många gånger det senaste så dom ville vänta och se om det skulle blossa ut eller kanske ge med sig. Så vi får gå till vc efter att feber och allt lagt sig och kika.

Igår fick jag äntligen köpt mig en ny damsugare, och shit va nöjd jag är. Äntligen kan jag damsuga på riktigt. Med våran gamla var jag tvungen att lyfta munstycket och lägga det över "skräphögen" för att den skulle suga upp det. Den sköt allt bara framför sig annars. Haha! Så ÄNTLIGEN...=) Och det bästa av allt är att den låter som en eldriven, as ballt och härligt ljud =) Fick även köpt oss en ny micro igår och det behövdes kan jag säga. Våran gamla är nog en av dom första microsarna som gjordes. Haha!!

Sen så ringde dagis igår igen och sa att det kommer hållas stängt hela denna veckan och förhoppningsvis öppna igen på måndag. Tur är väl det att Melvin var sjuk just denna veckan då så han slapp vara på ett annat dagis. Att det tagit så lång tid med just vårat dagis är pga att utrymmningsdörrarna var igensnöade så dom har ju en hel del att skotta =).

Idag ska jag packa ner lillgubben i vagnen med massa gosiga filtar och ta en liten promenad bort till Willys och handla det jag glömde/hoppade över att handla igår. Kan även vara skönt med lite frisk luft för honom. Tror jag iaf?!

Imorgon ska vi bowla med släkten. Min moster Sandra fyller år och då skulle hon bju på bowling =) Jätte trevligt. Dock kommer nog Robban och Melvin få stanna hemma. Men jag kan ju ha skoj även för dom. Hahah!

Och just de ja, igår så var jag ju hos min jobbcoach igår och hon hade nu fått en tid som jag och hon ska vara på vårdcentralen för att få mer information. Så på onsdag nästa vecka ska vi dit och se vad som kommer hända =) Tycker det ska bli riktigt spännande! Föresten, är det någon som vet varför man ska gå på ungdomsgaranti möte på arbetsfömedlingen? Vad gör det eller vad hjälper det?? Var ju tvungen att skjuta upp det ytterligare eftersom Melvin fortfarande är dålig. Vill ju inte lämna bort honom i detta skicket. Hm jaja!

Nu ska vi kika på Melvins nya Nalle Puh film som han fick av mamma igår. Han fick även en film med Mora Träsk och alla deras låtar. Den kommer han nog tycka är rolig =)

Kram kram


Haha den ser väldigt liten ut, men riktigt så liten är den inte..

Konstigt, för annars brukar man ju se några kg tjockare ut på kort. Hahahaha


Melvin gillar våran nya damsugare =)


Ett stycke sjuk Melvin

 




Kommentarer
Postat av: Sarah

Joakim är med i ungdomsgarantin. Det blir man efter att ha varit arbetslös i mer än 3 månader när man är under 26 eller nått sånt. Det innebär att man får pengarna från försäkringskassan istället för från a-kassan, och det pappret måste man gå och få påskrivet varje månad på arbetsförmedlingen. Sen så får man minskat bidrag mycket snabbare också än med a-kassan för tydligen ska det motivera mer till att söka jobb. Ja det var väll lite vad det innebär.

2010-02-26 @ 10:59:13
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/
Postat av: Sandra

Man blir inskriven på ungdomsgarantin när man varit arbetslös i 3 månader. Då kan du stämpla upp hur mkt du vill ( har jag för mig) sen är det precis som akassan fast när akasse dagarna tagit slut så får du fortfarande ersättning.

2010-02-26 @ 11:00:06
URL: http://sandrakronlid.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag tror tyvärr att man är tvungen att gå med, annars hade nog aldrig Joakim gått med. Har stått en del om det i tidningarna om folk som varit sura för att dom tvingas gå med när man förlorar pengar på det. Men det är ett sätt för regeringen att få bättre statistik på arbetslösheten eftersom man inte står som arbetslös när man är med i garantin.

2010-02-26 @ 15:34:40
URL: http://sarahsbaby.blogg.se/
Postat av: Mormor lisa

Åh, vad han ser ynklig ut den lille goingen. Hoppas att febern går ner snart o han blir frisk igen.

2010-02-27 @ 08:18:47
URL: http://http//emmaaronsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0