Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Sjukling

Hej och godkväll

Idag har verkligen inte funnits tid eller ork till att blogga. När Mellisen är dålig är han så mammig så det går faktiskt inte göra något annat än att vara med honom. =) Vi har suttit i soffan nästintill hela dagen och myst framför Nalle Puh. Han kommer fram till mig och säger Puh och sen hämtar dvd fodralet och då är det bara till att sätta på filmen =). Sen är han nöjd. Och han har velat sitta i mitt knä och med filten över benen och kikat på filmen, så ni kan ju tänka va mycket jag hunnit idag, haha =) Verkligen mys stämmning till 1000 iaf. Så jag har kunnat sniffa på honom hele dagen och det är en lukt jag inte skulle kunna vara utan...=)

Hostan sitter fortfarande i och feber bara stiger. Idag har han legat närmare 40 grader och med ipren i kroppen har han legat på 39.

När Robban kom hem idag skulle jag åka ut på ärenden vi behövde få gjorda och när jag sen kom till handlandet glömde jag mer än hälften av det jag skulle handla. Det har hänt den senaste tiden när jag ska handla. Jag vet 1000 grejer jag ska handla men så fort jag kommer in i affären kommer jag knappt ihåg en. Och idag var aldvedon till lillgrabben en grej av alla som jag glömde. Men iaf, så nu har vi bara flytande alvedon och hur lätt tror ni det är att få i en 1,5 åring?? Hm så Robban får faktiskt ta det på hemvägen imorgon. Men jag har iaf lärt mig att börja skriva upp vad jag ska handla så fort det kommer i huvudet på mig =)

Dagis ringde även idag och berättade att dom fått utrymma dagiset igår pga rasrisk. Men det hade gått lugnt till och det har inte rasat ;). Men dom måste göra en bedömning innan dom får komma tillbaka. Men på torsdag hoppades hon att det skulle ha öppnat igen men jag vette tusan om Melvin kommer få gå då. Han har ju lixom hög feber idag och om han har feber imorgon igen har jag allt honom hemma även på torsdagen. För jag tycker barn ska få vara hemma en extra dag efter sjukdom innan dom skickas tillbaka till dagis.

Jag ska ju till min jobbcoach på torsdag och äntligen få prata om min (kanske) praktik för nu har jag skjutit upp det 2 veckor pga olika skäl. Och sen på fredag ska jag till arbetsförmedlingen för ett möte angående ungdomsgarantin eller va det nu var. Haha!! Och det har jag också skjutit upp så det måste jag gå på.
Så därför kommer nog kanske Robban få ta vård av barn.

Kollade ni på melodfestivalen i lördags? Jag kan bara säga att jag älskade Timoteijs bidrag, en riktig låt i Emmastil =). Älskar ju även Sarek och det är ju i precis samma stil =).

Sitter här med ett glas vin och Mellisen har precis somnat. Jag är helt förälskad i vitt vin med lite sockerdricka. Hur gott som helst. =) Har änna tappat det röda vinet men det gör ju inget när det finns vitt. Haha!!

Imorgon händer absolut ingenting. Vi skulle egentligen till Öppna förskolan med Jessica och Tuva men eftersom Melvin inte är riktigt frisk än får vi skjuta upp det till kanske nästa vecka???

Nä nu har jag inget mer vettigt att skriva..
Kram och god natt på er! <3

Myser litegranna



Haha, kikar på Nalle Puh



Kommentarer
Postat av: Marie [Mamma till William]

Det är inget öppna förskolan ändå ;P För det är sportlov så dom har stängt

2010-02-23 @ 20:40:28
URL: http://mzetterblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0