Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Tjolahopp!!

Sitter här hemma och vabbar. Första gången jag känner ångest för att vabba faktiskt men barnen kommer ju faktiskt i första hand!

Igår tillbringade vi HELA långa dagen på sjukhuset. Melvin har börjat gå väldigt konstigt och några dagar efter det fick han hög feber. Så då ville dom att vi skulle åka in. Där togs det en del prover (i armen) så nu har han blivit stucken 3 gånger på 2 veckor. Tur han är en så duktig kille och han får hela tiden beröm av läkarna för att han gör precis som dom säger =) Sen togs det även ett ultraljud på hans höfter och sen även röntgenbilder. Men alltid såg helt bra ut =) Och det tackar vi för, men han går fortfarande knepigt.

Så dom ville väl lägga in honom men vi tyckte det var bättre att han fick åka hem eftersom han är så pigg ändå. Inte roligt att sitta på en avdelning för sjuka barn och själv ha ett väldigt aktivt barn, hihi!

Men vi ska tillbaka dit imorgon igen och ta lite fler prover. Hans feber har tack och lov lagt sig men gången är fortfarande inte helt bra. Hmm man blir ju lite orolig. Hoppas det snart går över av sig själv.

Så det blir vabb även imorgon för våran del.

Hm nä nu ska jag passa på att slappa lite innan lillkillen vill upp och leka =)
Kraam

Bussturen till Amelie i fredags =)

 

 


Vilar en liten stund innan röntgen


Kommentarer
Postat av: Sandra

gud va stor han blivit :)

2010-09-07 @ 11:47:34
URL: http://billyrock.blogg.se/
Postat av: Amelie

Va duktig han är Melvin. Vi såg er btw på NÄL när vi skulle in och göra UL. Vi vinkade men det verkade inte som att någon av er reagerade på att det var vi. Haha. Hoppas det löser sig med Melvin. Har ni någon aning om vad det KAN vara? Eller famlar ni helt i blindo liksom?

puss

2010-09-07 @ 12:10:45
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Amelie

Haha ni satt där så fint en bit bakom den inglasade "rökrutan" och tittade åt vårt håll. Melvin sprang en bit mot oss tom, å stog å tittade på oss typ. Vi vinkade men han inte gå fram och prata för vi hade lite bråttom. Som det visade sig att vi inte alls hade för vi fick komma in en halvtimme försent. Men ja, det visste vi ju inte då ;) Och klockan var väl typ... tio i elva eller någonting. :D



Jo vi hoppas ju verkligen inte på det. Men vad är "snuva i höften"? Min första tanke var typ hjärnhinneinflamation. Pga febern och så, men om han inte har feber längre borde väl det typ ta bort risken för något sånt hemskt? Jag kan inte alls mycket om det där. Men hoppas på att det bara är någon bagatell-sak som löser sig snart! <3

2010-09-07 @ 14:10:46
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: MoFa

Krama om lillkillen från mig och säg åt han att krya på sig!

25 gr, strålande sol...Bonjour!

2010-09-07 @ 17:55:56
Postat av: PlastMommo

Men lille plutten. Nu kan det väl ändå få räcka med o va sjuk! Hoppas växtvärk o att febern är vanlig topp som dom ofta har titt som tätt. Kram o krama om han från mig!

2010-09-07 @ 19:12:11
Postat av: Emilia

Lilla mellisen, hoppas det snart blir bättre, pussa honom från mig och alvin =)

2010-09-07 @ 20:47:43
Postat av: mormor Lisa

Han är verkligen duktig lillkillen som börjar att bli stor.Kram

2010-09-07 @ 21:11:53
URL: http://emmaaronsson
Postat av: Jeanette - Tävling pågår

usj vad tråkigt - hoppas han snart blir helt bra igen

2010-09-07 @ 21:16:55
URL: http://babydjungeln.se
Postat av: Mamma/Mormor

Stackars pajsarn. Han är allt född med otur tror jag :( Hoppas han blir bra snart. Kramar till er alla.

2010-09-07 @ 21:21:39
Postat av: MoFa

Vet att han är född med tur, han som har två så underbara föräldrar!!

2010-09-08 @ 18:33:05
Postat av: Amelie

Haha jag stannade å vinkade, tänkte gå fram å säga hej men kom fram till att jag nog inte hade tid till det... Men nästa gång får jag skrika också då om flåset tillåter. ;)



Det är säkert ingen fara med sötnosen. Men när får ni svar på de då?

puss

2010-09-09 @ 08:05:53
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Amelie

Ja men det låter ju underbart! Fan det finns inget värre än läkare som tror sig veta allt å vägrar lyssna på vad en annan säger. Nej. De ska undersöka och gå till botten av problemet och inte bara skumma på ytan och tro så jävla mycket! Fan ja hatar sånt. Bra att eran läkare är bra :D



Hugo... Ja vad önskar han sig... Ingen aning faktiskt. Jag hade tänkt å önska honom typ mjukiskläder, men så fick vi massa av Stefans moster igår. Så det behövs ju inte längre. Tänkte önska honom kalsonger, men så ska vi till ullared den 17 å jag tänkte kolla där så ev behövs inte det heller (beroende på om jag hittar några så klart. :P) Men han älskar ju bilar. Och rorri. Men jag vet ingenting som han behöver eller så. Haha. Fick du ut någonting av mitt svar? :D puss

2010-09-09 @ 21:14:00
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Marie [Mamma till William & GRAVID]

Det är rätt härligt att inte vara så stor :) Jag kan ju fortfarande ta på mig mina egna strumpor :) HAha! Jag har ju redan fått testa på att vara sådär gigantiskt stor en gång, så det räcker för mig :)

2010-09-10 @ 22:26:10
URL: http://mzetterblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0