Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

God kväll

Haha ja jag har väl egentligen inte så mycket att skriva såhär miss i nassen!

Sitter här i min ensamhet (alla mina killar har somnat) Och då kan det inte hjälpas att alla tankar jag har bara rullar som i en enda cirkel i huvudet.

Har mått (vet inte om jag mår så riktigt bra än) riktigt dåligt ett tag pga Charlies förtidiga födsel. Vet inte varför och kan inte riktigt sätta fingret på det. Vet att han inte är SÅÅÅÅÅ tidigt,  tro mig, det får jag höra väldigt ofta. Men för mig kom han tidigt. Hade ju satt mig in på att det skulle dröja minst 7 veckor till, men icke...Och tänk att det lilla kan göra så mycket. Många säger till mig att " ja men va glad, du slapp ju dom sista jobbigaste veckorna"..Men Nej, jag mådde som en prinsessa och njöt för varje dag. Har aldrig haft jobbiga graviditeter!

Och jag fick ju aldrig dethära som man vill ha när man föder barn. Njuta av allra första tiden. Med Melvin blev jag iväg körd akut till operation av moderkakan och det innebar ju att jag inte fick det första underbara. Fick ju inte träffa honom förens ca 5 timmar efteråt och då vart allt katastof också. Skynda skynda, nu är det bråttom typ. Robban fick åka hem och vi till BB. Ja kaos. Och ont till tusen, stygn som hade gått upp och rentav bara SÅR därnere, AJ AJ AJ

Och denna gången var det minst lika tråkigt och jobbigt. En timma hade vi på oss efter att han kommit till världen, EN TIMMA. Och då skulle jag ha kollats, fått fika, kissat, duschat och upp och gått. Vad tror du man hann emallan det? INGENTING. Sen kördes han iväg till Neo där han skulle sova men inte vi. Tacka gudarna för att Robban fick stanna med mig denna gången.

När vi kom upp till BB så låg vi där, utan barn och bara tänkte och pratade. Vad hade hänt lixom, vad kommer hända??!! Helt sjuk känsla...Och att BB personalen var SKIT gjorde det inte bättre. Ingen sa ens hej till en! Hmm BYT UT PERSONALEN FÖR SATANE! Men en hyllning åt neo personalen, helt underbara. Dock fanns inte alltid tid till det som man/dom velat men dom som var där var helt UNDERBARA!

Jag tar fortfarande fram hans första body som var i strl 44 och för stor för honom och undrar vad som egentligen har hänt! Har inte fått in den första tiden med honom i skallen. Den är som ett minne blott. Kommer knappt ihåg någonting. Tiden bara gick och vi bodde nästintill på sjukhuset 5 veckor. Det har man knappt något minne från, eller ja, man levde i sin bubbla DÅ!! Men nu då???

Nää haha förlåt! Men som ni förstår har jag många jobbiga tankar som jag aldrig trodde skulle komma. Allt har ju egentligen varit tiptopp, eller ja, det beror väl på vad man jämför med..Eller ja..Nää inget tycka synd om mig själv nu!!

Bättre att jag säger god natt! Hihi
Puss & kram

Bara några timmar innan han kikade ut! Helt ofattbart




(ett kanske för personligt inlägg men nej jag känner att jag ibland vill få ut det jag känner allra innerst också)

Kommentarer
Postat av: Amelie

Ja verkligen. Och vart har ni tagit de underbara korten? :D

2011-08-18 @ 23:18:05
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Therese - mamma till 2 underbara huliganer

Alla känslor är tillåtna Emma och de är kanon att säga dom och inte trycka ner dom. Kan inte säga att jag vet vad du går igenom, men hade nog likande känslor med min graviditet med Hampus.



"De var ju inte såhär de skulle bli!" Denna snopenheten, men känner sig lurad på det som skulle vara.

Du hade ju stt fram emot detta med att vara gravid, föda och sedan få gossa och njuta av att ni fick vara tillsammans med Charlie.



Pratade med kurator på Näl om graviditeten och att de blivivt som de blitt och de hon sa som verkligen satte sig. Detta är min resa, detta är MIN graviditet, inget blev som man hade hört eller som de SKULLE bli, men detta är MITT. Att acceptera att de blivit som de blivit och göra allt av det istället för att sörja de som inte blev som jag trodde/ville.



Ni har gjort en omtummlade resa sedan han kom och de är inte konstigt att de finns massa tankar och funderingar. Nu gick allt bra och Charlie verkar må toppen med de kanske ganager ett lite "tänk om" med tanke på att han ändå är förtigt född.



(blev långt ;)

2011-08-19 @ 07:55:51
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Amelie

De va verkligen superfina!

Va fick ni ge för de? Eller ja.. Va tar han om han vill ha fler kunder? =)

2011-08-19 @ 12:45:06
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Anonym

VAR MED OCH TÄVLA OM EN SNYGG EARCUFF FRÅN STYLEGIRL.SE!

IN HÄR --> http://eemeliefransson.blogg.se/2011/august/tavling.html#comment FÖR ATT DELTA !

2011-08-19 @ 13:22:41
Postat av: Marie, Mamma till William & Linus ♥

Förstår precis dina känslor Emma ♥

Och finns här om du vill prata om det, vi har nog en hel del gemensamt när de kommer till just det!



Ang, BB personalen håller jag med dig till fullo. Enda gången dom "pratade" med mig var när dom skulle göra bladder på min blåsa. :/ Tycker dom borde kanske lägga ner liiiite extra tid på dom mammor som får ha sina barn på Neo, för hur mår man när man ser alla andra mammor med sina bebisar när man inte får ha sin egen hos sig tror dom? :(

2011-08-19 @ 21:09:42
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Marie, Mamma till William & Linus ♥

Nej jag blev riktigt besviken hade väntat mig sååååååå mkt mer . Tyckte inte alls den va kul :/ Är du lite chicken Emma? Jag ska ta med dig till Liseberg så ska vi åka massa roliga karuseller =)

2011-08-19 @ 23:30:07
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Amelie

Men va roligt! Kom han hem till er då? Eller åkte ni hem till honom? Hur många kort fick ni?



Jag har nu (segapa) läst ditt inlägg och jag förstår vad du känner. Eller ja, jag har ju inte fått förtidigt men vi har ju pratat om känslor och sånt. <3

Vi får ta å leka snart igen!

2011-08-20 @ 11:38:36
URL: http://elefteria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0