Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

5e juli

Tjena Hejsan!!

Idag är en riktig pigg dag =) Kan kanske bero på att vi inte gick upp ur sängen fören kl slog 12.30. Haha! Det har aldrig hänt innan. Men gud så mysigt vi haft det. Charlie på ena armen och Melvin på andra, det är kärlek de <3

Igår fick vi äntligen hem en ståbräda som vi hittat på blocket. Underbart. Och för mindre än halva priset nästan ny Haha! Älskar blocket och tradera =)

Idag går Robban på semester, jiiiiihooo. Och då kan vi inte börja semestern bättre än så att min syster kommer hit och nanar över =) Yeeey!

Måste även säga att denna gången har min kropp förändrats väldigt efter graviditeten =) Jag har blivit bredare. Inte tjockare men bredare. Rumpen och bäckenet har fått sig en knuff. Sen vet man ju aldrig, det kanske är sånt som lägger sig sen (det är ju trots allt bara 6 veckorsen han kom). Och jag mår mycket mycket bättre efter denna graviditeten än med Melvin. Jag kämpade ju jätte jätte hårt för att gå ner efter Melvin och det tog ett tag men jag kom iaf tillslut ner till mycket mer än innan och slutade där jag var nöjd =) Denna gången har jag 4 kg kvar och sen är jag nere på vikten jag hade från allra första dagen på graviditeten =). Men jag ser inte alls likadan ut för det. Haha!

Appropå amningen, ja jag vet, sikket tjat..Men det är något som grämer mig massor faktiskt. Jag VILL ju kunna AMMA men det GÅR INTE. Jag har ju kört på tutten först och flaskan sen men nu börjar han tappa greppet om hur han ska suga på bröstet. Han sväljer allt för mycket luft och drar bara iväg sig hela tiden. Så just nu har jag lagt av med amningen (för att slippa mer magont på honom) så istället sätter jag mig och pumpar var 7e timme för då får jag ju ut iaf 80-90 ml som han kan få. Men detta är ju inte heller jätte skoj så detta kommer nog inte bli så långvarigt. =/ Hoppas att amningen kommer igång på nästa barn. Men det tror jag ju iof för detta hade kommit igång om det inte varit för allt runtomkring. =( Får trösta mig med att Jag iaf har ammat nästan 6 veckor

Ja min blogg, mina tankar, därav allt tjat om samma samma och åter samma saker ibland. Men det är så i skallen min också. Haha! Allt bara går runt och runt. =)

Vi har haft ett par otroligt jobbga dagar med Melvin men *peppar peppar* har det varit LITE LITE bättre i 2 dagar. Inte roligt men lite lättare. Haha! Och minsta lilla förbättring är ju guld värt =)

Nästa vecka är det ytterligare en begravning att gå på. Då är det Robbans mosters begravning. =( Ja som sagt, det har varit ganska så mycket runt oss just nu. Därav alla känslor och alla tankar!

Nää men nu får vi nog börja göra oss iordning för en promenix ner till stan och möta systrami =)
Kram på er

På ödlejakt


Var lite för lång väg att orka gå för dom små Melvinbenen ;)
(Nej Charlie ligger inte i vagnen)






BuseMelvin som hela tiden ska spela allan, haha




Nya ståbrädan


Kommentarer
Postat av: Therese- mamma till 2 underbara huliganer

Va! Menar du att du inte sätter Melvin uppe på Charlie?! hahaha ;D

2011-07-05 @ 18:58:57
URL: http://nuppi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul att läsa din blogg! Måste bara fråga hur du gjort för att gå ner alla de kilon du pratar om att du gick ner efter Melvin, som du säger syns det på bilder du visar att du är mycket mindre nu än innan du fick barn, vill gärna ha tips på hur du gjort, för du verkar ändå njuta av livet och äta gott!! Kram

2011-07-05 @ 21:06:09
Postat av: Mormor Lisa

Ni är verkligen en jättefin familj. Kram

2011-07-17 @ 18:12:14
URL: http://emmaaronsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0