Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

BF dagen - 29 juni

Japp, hade Charlie varit kvar i magen nu så hade detta varit dagen man bara gått och längtat efter =) Nu hade den spännande tiden börjat =)  <3
Han är föresten med i 7 dagar tidningen idag =)

Ibland här hemma är psykbrytet inte långt borta. Charlie som är såå sällskapsjuk + gasig i magen är inte alls nöjd om han inte får hänga på en och Melvin som hela tiden ska trotsa en sönder och samman dagarna i ända. Haha ja då är det till att blunda och räkna till 10 =) Och ut på en promenad för då lugnar sig båda två. Det ska bli så skönt nu när man får hem stäbrädan också =)

Funderar lite på och köpa en bärsele. Melvin gillade inte att hänga på en överhuvudtaget, han mådde som goast när han fick ligga i fred. Charlie däremot är totalt tvärtom. Han vill helst vara uppe hos en 24/7. Och det klart han ska få det, eller ja, den tiden man kan ha honom uppe får han vara uppe hos en. =) Men som sagt, inte mycket tid till det när man måste springa efter sin 3 åring.

Måste komma på en lösning med Melvin för såhär kan vi inte fortsätta. Det blir bara en massa negativitet här hemma för honom. Vi har verkligen försökt göra det bästa för honom men tydligen har det inte räckt. Det är en trots han är inne i nu, en grym trots om jag får säga det själv och plus då att lillebrorsan kom ut och sen att han tog bort mamma helt i 3 veckor. Ja det är ju inte konstigt att Melvin beter sig som han gör för det har ju hänt massor för honom på kort tid. Men jag accepterar ändå inte att han beter sig så.

Och just det med amningen och flaskmatningen. Jag vet att jag bara får i honom max 60 ml per gång (amningsvägt 24 timmar) och måste ge tillägg efteråt och det var just det som var momentet jag inte ville hålla på med. Dubbelt så mycket jobb. Amma OCH flaskmata. Det får ju gärna vara antingen eller =) Men vissa gången nöjer han sig ju med enbart amningen fast det inte blir den mängden men han håller sig ändå ca 3 timmar. Det är svårt att släppa amningen och ju länge jag håller på desto svårare tror jag det blir. Med Melvin hade jag inga problem att släppa det för jag hade aldrig kommit till det läget där det var mysigt att amma. Det har jag ju känt denna gången..Men men, det får tiden utvisa =)

Underbart väder har vi iaf fått =) Sol sol och åter sol. Och skit varmt! =) Och ingen bil så man kan ta sig någonstans. Men tur då att man har baksida så poolen fick komma fram iaf =)

Nää men nu kände jag att detta inte blev ett så himlans bra och roligt inlägg så jag avslutar med lite bilder istället =)

Hej å hå

Just de ja, vi hade finbesök igår ;)
Melvin var totalt livrädd och blev ledsen när jag inte fick fångat den, men tillslut så =)








En tröttfis med världens lugg! ;) Hahahaha!



Kommentarer
Postat av: Therese- mamma till 2 underbara huliganer

Detta med trots är verkligen inget roligt : ( Man blir som sagt smått från vettet emellanåt. Att dessutom ha en "närhets" bebis är ingen rolig kombo.

Här hemma har man (förutom en trotsig 3 åring) en 1 1/2 åring som har en egen vilja av stål, så dett med vilja och trots kom tidigt på den (längtar inte tills Pontus blir 3).



Du är inte intresserad av bärsjal till Charlie? De var kanon till Hampus när han bara ville ligga emot en 24h/dygn. Man får verklige. Händerna fria och den lille ligger mjukt och jätte gott.



De är väll bra när husdjuren flyttar in själva ; )

2011-06-29 @ 12:49:38
URL: http://nuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0