Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Charlie!! <3

Hejsan!
Uppdaterar lite snabbt här =)

Men som ni kanske förstått så har lille Charlie kikat ut =) Lite för tidigt dock men allt är så bra med honom som det kan vara =) Han sköter sig verkligen. 34+6 hann vi komma till, sen ville han ut.

Har varit trippar fram och tillbaka till antenatalavd och jag blev utskriven på fm, tisdag 24e maj. Åh va skönt det var att komma hem efter några nätter på näl. Haha! Såg framemot att mysa framför Big brother )som man missat massor av) med Robban, men icke!

Jag hann hem, ut och handla lite + köpa en vagn och sen hem igen. Väl hemma gick vattnet. Haha! Så det var bara att ta sin packning och åka tillbaka till antenatalen.

Fick några starka sammandragningar samtidigt och efter att vattnet gått men inget mer. Tror jag stressa upp mig lite också.

Så det bidde en igångsättning dagen därpå med först gel och den satte igång "värkar" som gjorde väldigt ont men efter ett tag avtog dom och jag kunde somna en liten liten stund innan dom satte igång igen.

Sen var det kik på hur mycket som hade hänt och det hade hänt såppas mycket att jag fick komma till ett förlossningsrum och få värkstimulerande dropp. Och aj va fort det satte igång värkarna. Gick länge länge med jätte jobbiga värkar och inget hände. Till slut hoppade jag i ett bad som förvånansvärt hjälpte väldigt bra =) Robban hade tappat upp ett riktigt kokhett bad så det kanske var så att jag förlorade känseln i kroppen, haha!

Sen var det riktigt jobbigt igen och då kom dom och satte en spinalbedövning. Åh tacka gudarna för den! Och lustgasen såklart, som var min trogna vän hela förloppet igenom, samt Robban! Underbara Robban! Helt fantastisk var han! <3

Hade fortfarande inte hänt sådär värst mycket. Åh va ledsen man blev då.

Men när man väl kommit till 5 cm och tappen kortats, då gick det i en rasande fart. Fattade ingenting! Haha!

Men kl 22.07, 25 maj var lilleman ute och lyckan var total! Världens finaste lilla Charlie <3 Vägde endast 2488 gr och var 46 cm lång. 12 timmar efter igångsättningen fick han alltså för första gången se sina föräldrar =)

Men jag kan tala om för er att andra förlossningen inte alls gick lättare eller smärtfriare! Fyyyyyyyyy för alla som försökt intala mig detta! Haha! För även om jag försökt intala mig själv att det kommer bli jobbigt så har alla dessa kommentarer från alla att det alltid går lättare andra gången satt sig någonstans och på något sätt gjort att jag kanske trodde på det lite. MEN ICKE!! Haha!

Nu ligger vi iaf på NEO och kommer nog ligga kvar några dagar till. Han är ju trots allt för tidigt född. Idag är han föresten 36+0 veckor =) =)

Nää nu ska jag hitt på annat medans jag ändå är hemma! =) Snart ska jag tillbaka till lillprinsen igen!
Kraam kraam på er

Vattnet har gått och återigen på antenatalen
 

Magbild innan igånsättningen


Haha ja Robban gör ett tappert försök att vara ett bra stöd! Går väl sådär! Hahaha


Världens bästa Robban!! <3
















Allra sista magbilden







We made it baby!! =)


VÄRLDENS FINASTE KILLAR <3 All kärlek till dom




Charlie <3


Haha, som ni kanske förstår så var lustgasen verkligen toppen, för den syns ju nästan på varenda förlossningsbild. Hahaha!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis till lilla killen :-)

Sååå söt!!!!

Jag väntar mitt första barn och har BF 29 juni, som du hade, har kollat din blogg lite då och då... Kul att det va samma datum... Men min lilla ligger väl kvar till juli :-)

Vill säga lycka till med allt och stort grattis igen :-D / Sara

2011-06-02 @ 18:26:09
Postat av: Silena

Åh skriv inte så emma nu blev jag nervös:) men kändes det inte som om du kunde hantera smärtan bättre och veta vad du skulle göra?! Snäll säg att det var så ;) haha grattis han är så fin:)

2011-06-02 @ 18:41:59
Postat av: nalle333

ETT ENORMT GRATTIS!!!!

sikken liten söting! <3

2011-06-02 @ 21:18:23
URL: http://www.nalle333.se
Postat av: Jenny-gravid i v.37

Stort grattis! Åh vad man längtar efter att få se vårt lille knytte nu :)

2011-06-03 @ 08:11:59
URL: http://www.smabarnsmamman.bloggplatsen.se
Postat av: milla

Stoooort grattis till den lilla pojken!!!

2011-06-04 @ 20:37:40
Postat av: Hanna

STORT GRATTIS TILL ER!!! Visst är det underbart! Vår lilla prinsessa tittade ut den 1 juni <3

Ska bli kul att fortsätta följa din blogg som 2 barnsmamma!

Lycka Till!

2011-06-04 @ 22:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0