Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

11 maj

Är fortfarande i grymt stor chock och jag längtar inte riktigt tills den kanske släpper!!


Idag har jag iaf varit iväg till barnmorskan. Hade gått upp 0,5 kg sen sist och magen hade väl inte riktigt växt som den skulle. Inget jag oroar mig för dock men till nästa gång måste den ha växt mer. Jag har gått ner till lite lite under normalkurvan. 1,5 cm på 5,5 vecka hade jag växt. Men annars så var sockret bra, hjärtljudet låg på 135 och huvudet var fortfarande neråtvänd =) =)

Igår tog jag och Melvin en spontantur till Jessica och barnen. Så vi satt ute på gården och fikade medans barnen lekte i sandlådan =). Blir till att vi ses även idag. Underbart! Måste få komma ut och göra annat än att bara sitta här känner jag. Och sen ska vi cykla ut till Velanda. Härligt med lite motion. Det blir ju inte så mycket av den varan annars, hehe!

Imorgon är det jobb igen. 08.30 - 16.30 och sen har jag bara 1 dag bokad framöver och det lär väl vara den sista också. Bemanningen har jag ju pausat mig ifrån nu.

Imorgon går vi in i vecka 34! Hmm, ja det går fortfarande sådär sakta som jag alltid tyckt, haha. Men det är bara positivt!

Ja, nää det finns inte så mycket mer att skriva om just nu!
Men ha en underbar dag och glöm inte ta vara på varandra!
Kraam



Vecka 34



Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag försöker alltid få han att sova i sin egen säng. Vi läser saga och så där. Vi har testat att lyfta över honom till hans egen säng men då vaknar han alltid mitt i natten och är jätte ledsen och rädd. Så det är "lugnast" att låta han sova kvar hos oss, då får iallafall vi sova en hel natt :) Men som sagt, ser ju hellre att han är trygg och sover i min säng än otrygg i sin egen :)

2011-05-11 @ 19:35:45
URL: http://billyrock.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag hade också växt något mindre senaste gången jag var hos BM. Dock hade h*n vänt sig med huvudet upp igen så det blir extra spännade nästa vecka för då kan det bli tal om vändningsförsök om den inte ligger rätt :/

2011-05-12 @ 11:31:40
URL: http://www.smabarnsmamman.bloggplatsen.se
Postat av: Martina

hej vännen!

va spännade att läsa om allt som hänt runt er:) beklagar borgången av mostern:(



nu är de nära med magen:) stor coh fin!



Hoppas helgen varit bra och att eran vecka blir bra

kram

2011-05-16 @ 10:43:27
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: alva

dags att äta lr .man kan tro att du bantar ..eller har sån ätstörning väx upp

2011-05-17 @ 00:45:38
Postat av: Johanna W

Hur kan du "Alva" eller vad du nu kallar dig skriva en sådan kommentar utan några grunder? Man skulle kunna tolka det som att du är avundsjuk för att Emma är så förbannat snygg som gravid men även annars! Du kanske har några extra kilon som du inte vill ha, men tänk dig för innan du skriver något sådant, tycker nog det är du som bör växa upp och lära sig hur man bör uttrycka sig...

2011-05-17 @ 17:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0