Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Förlossningsbesök

...igen!

Nu trodde vi nästan att träffen med bebisen inte var allt för långt borta. Men ack så fel man kan ha ;)

Började igår med en ganska rejäl blödning. Ja upp till förlossningen bidde det, eller ja obsterik (eller vad det heter) där det gjordet CTG och UL + gyn undersökning. CTG visade inga som helst fel, inga sammandragningar ensengång. Ul visade heller inget onormalt eller vart blödningen kom ifrån och sen när hon kände på mig sa hon att "oj va denna bebis ligger långt ner, är det första?" Haha! Nää det är det ju inte. Och när hon kände på tappen så sa hon att den var mogen. MOGEN tänkte jag, shit nej, inte nu. Vi ska inte föda fören om 6 veckor. Hahaha!!

Men hon ville iaf lägga in mig för observation och sagt och gjort gick vi till antenatal avd och fick ett mysigt rum.

Tur man har sånna svärföräldrar som hjälper en i alla stunder. Dom tog Melvin så Robban kunde komma upp till mig efter jobbet och varaa kvar med mig. =) Tack!

Gjordes en del CTG för att hålla koll på bebis och sammandragningar. Och varje CTG visade 1 sammandragning var 3-4e minut. Så dom trodde jag var i gång att föda barn inom snar framtid. Även CTG:t som gjordes kl 3 inatt visade samma fast jag legat lugn och sovit. Hmm men sen så hade det avtagit helt till CTG:t som togs vid halv 6 tiden. Skönt tänkte vi =) =) =) För här ska inga barn födas än =)

Men så fort jag började röra lite på mig satte sammandragningarna igång igen. Och eftersom bebisen sjunkigt ner såppas är det av en helt annan karaktär nu. MEN det kommer inte mer än några då och då nu. Så nu får jag ta det lugnt så bebisen får växa till sig lite mera.

Fick även göra ett tillväxtultraljud innan vi fick lämna och bebbin låg på lite minus. Nu vägde den 2189 gr och hon gjorde en liten uppskattning om att den kanske kommer ligga runt 3200 gr när den är fullgången =) Inte illa pinkat. Men sen kan ju det vara helt fel också =) Men hoppas kan man ju göra =)

Så nu är jag dödens trött för inte fasiken sover man bra i dessa sjukhussängar! Och att bli störd för att göra en koll då och då är heller inget som gör att man blir utvilad, haha!

Och eftersom jag är efter 34+ nu så gör dom heller inget för att stoppa om det nu skulle sätta igång på riktigt. Konstig känsla!

Nää nu ska vi fortsätta fredagsmysa och invänta BB innan det blir sängen!
Kram på er

Robban hade lite bilder från Harrys kalas. Här fiskas det för fullt i fiskedammen =)




Underbart att se att bebbin mådde bra!
Dock en väldigt lugn bebis för mestadels låg hjärtljuden på 110 =)










Melvin testar gungan för att se så den kommer hålla för lillsyskonet ;)


Lite skillnad på nu och då :)
Att min lilla kille blivit så stor




Kommentarer
Postat av: nalle333

Emma; bara att kniiiiipa ihop så mycket det bara går nu då i någon/några veckor till ;)

Hoppas iaf att förlossningen går bra (när den nu sätter igång)! Lycka till önskar vi <3

2011-05-23 @ 09:14:15
URL: http://www.nalle333.se
Postat av: Hanna

Uhhh bebisen behöver "bakas" lite till =)Hoppas den håller sig inne ett tag till.

Lycka till!

2011-05-23 @ 16:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0