Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

Snö i Maj??

Ja det är precis va vi har. Ursch fy och blä! Men nu kan man ivartfall vara inne med gott samvete. Hehe!

I helgen har vi sjungt in våren ute i Velanda =) Svärisarna var dock inte med men vi firade med Johanna, Markus och stina. Det vart årets första grillning, mums! Skulle nog kunna äta grillat varje dag. Robban har varit lite snål på den fronten detta året men det hoppas jag ska bättra sig snart. Haha!

Ja alla utom jag och Melvin drack något alkoholhaltigt och det slutade ju också i att det var jag och Melvin som hade somnat redan innan "festen" tatt slut. Haha! Melvin somnade dock mycket tidigare än mig men sen gick jag och gjorde honom sällskap. Och lagom till 02 blev jag väckt för då ville fyllekajjorna hem. Haha!! Då fick faktiskt Melvin stanna kvar så vi slapp dra upp honom också. =)

Idag vaknade Melvin vid 04 inatt, attans tänkte jag. Men då hade blöjan läckt igenom och sängen var blöt. Så en snabb nybäddning gjordes och sen somnade han om. Iaf en liten stund. För pappas kl ringde ju 40 minuter senare och då vaknade han igen. Haha men då kom han in till mig och la sig. Sen vaknade vi kl 8 =) Hur gott tror ni inte det var då? Vi som annars har hunnit med frukosten kl 06. Haha!

Just de ja, i helgen var vi även och hämtade två liggkorgar till vagnen. Haha! Varför bara köpa en när man kan köpa två?? Haha nää det var faktiskt så att dom såldes i tvåpack. Konstigt nog! Så nu har vi en grön och en brun här hemma. Den gröna ligger dock ute till försäljning för vi (läs jag) bestämde att vi ska ha den bruna. Haha! Dom flesta vi hört med sa den bruna, så den fick det bli. Även om den gröna är otroligt fin också.

Och eftersom både mitt aktivitetsstöd OCH min lön från vc inte kommit denna månad så får vi skjuta upp köpet av sittdelen tills dom pengarna kommer. Sååå jävla typiskt att sånt ska hända när man väl behöver pengarna. Och att båda strulade samtidigt. Såå nää jag har inte varit sådär jätte glad denna månad. Men men. Nästa månad blir desto bättre =) Och tydligen så har Emmaljunga dragit ner sina leveranstider till 3-4 veckor istället för 10-14 veckor, eller va det nu var förut.

Bebis i magen lever rövare må jag säga. Har till och med fått härliga blåmärken inne i magen och det gör skit ont när man kommer åt där. Börjar bli lite orolig för att vi kommer få en bebis som inte gillar att vara stilla. Fast jag släpper nog inte min tro om att den bara gillar att strecka på sig och att den har lite klaustofobi´. Haha! Sen får jag ju också tänka på att mina barn har legat jätte olika i magen. Melvin låg långt bak i ryggen och denna ligger alldeles innanför skinnet. =) Haha! Försöka att intala mig det kan jag ju göra iaf. Haha

Denna veckan ska jag jobba på vårdcentralen alldeles ensam på fredag =) En utmaning nu när man inte jobbat så mycket. Men lika kul för det. Sen blir det 2 hela dagar nästa vecka och sen kan jag tänka mig att det är slut jobbat för min del på en väldigt lång period. För i Juni går Melvin ner till endast 15 timmar i veckan på dagis för att vi ska slippa betala i sommar, när han ändå ska vara ledig. Och när han bara har 15 timmar/vecka kommer jag inte kunna jobba något. För då får jag ju inte överstiga dessa timmar. Men skönt för mig. För lite hemma och ledigt vill man ha innan livet förändras totalt.

Nää gud va jag tjötar! Slut på det
Ha det gott
Kram



Syns ju inte lika bra som IRL, trist
Och man måste ju lägga upp filmen på youtube först och där förstör det kvaliten. Jaja, den får ligga kvar ändå! Haha

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja, de är så spännande nu!!! även fast ja tror att de blir en juni bebis. Ja, jag tyckte också att sf måttet var litet med hade samma med Loke i samma vecka :) Vette tusan va de beror på :)

2011-05-05 @ 13:15:04
URL: http://billyrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0