Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

24e april

Och det betyder att april snart är över! Oj va tiden springer iväg. Men så är det väl när man har fullt upp jämt. Känns som att man har det iaf =)

Dessa senaste veckorna har bestått av mängder av sjukhusbesök. Fy va trött jag är på sjukhuset och dess väntetider, haha!!

Charlie har ju problem med hans öron och Melvin med sitt haltande, som nu blivit sämre.

Charlies antibiotikakur är nu över iaf och nu hoppas vi inflammationerna håller sig borta men han har fått en grym svampinfektion i rumpestumpen istället efter all antibiotika, så nu får jag ta och ringa BVC så vi kan få botat det.

Melvin och jag vart upp till sjukhuset igår (3 veckorsen vi var där och fick avvakta) och nu var vi som sagt tillbaka för att kolla hans haltande igen. Och ja han haltar än men nej, vi ska avvakta ytterligare eftersom han inte har ont någonstans i lederna eller höfterna. Men det togs ett infektionsprov iaf. Inget på det. Men när vi kom hem fick jag se varför han går som han går. Hans problem är foten, alltså varken höft, knä eller rygg.

Så då ringde jag upp ytterligare idag men fick då inte tag på hans läkare utan en sköterska som sa att egentligen tillhör han ju inte dom mer nu då när det sitter i foten. Hon sa att jag egentligen ska gå till Vårdcentralen IGEN och få remiss upp till ortopeden.. Konstigt att man ska forslas fram och tillbaka överallt och att barnmott inte kan remittera tycker jag är knepigt. Men jag tjatade till mig en telefontid med hans läkare iaf =) På torsdag ringer han så får vi väl se vad som händer. För såhär kan han ju iaf inte ha det

Ikväll kommer min lilla sötnos Sandra och ska slagga över ;) Då blir det lite vin och desperata husfruar =) Myspys på hög nivå =)

Och sen även pratat lite om dethär med att plugga lite kurser. Tydligen har dom ju ändrat väldigt mycket vad gäller att kunna söka något. Så detta kommer kanske ta lite längre tid än jag trott, men skam den som ger sig! Har man ett mål så har man ;-) Försöker få tag på studievägledaren för att få svar på mina frågor!

Åh i helgen är det dags för att gå på mitt första sexparty, haha! Tror jag kommer bli skitkul!

Nä dags att ta tag i middagslagningen =)
Kram på er!

Sötisen Kajsa på våran tjejkväll i fredags =) <3


Dj:n Sandra


And no comments

Kommentarer
Postat av: Therese, mamma till 2 underbara huliganer

De är ruggit illa att de inte bara kan skicka en remiss från barn direkt till ortopeden. Helt meningslöst att gå tillbaka till vårdecentralen, de vet ju uppenbarligen inte varför han haltar... Hoppas att de snart löser sig för Melvin, skall ju inte behöva halt pga att läkarna skall skicka runt honom till olika instanser.



Hoppas du blir gladare eftar att ha pratat med studievägledaren än med mig ;) ^hihi^

2012-04-24 @ 17:37:50
URL: http://nuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0