Emma

Mamma till världens finaste pojkar <3

25 Mars

Men herregud alltså.. Vart tar tiden vägen? Har sån dålig tid med datorn nuförtiden känns det som :-(

Ja massor har hänt, som sagt, fullt upp hela tiden =) Det gäller att prioritera ibland.. Men ibland så står bloggandet högst upp på prioriteringslistan ;)

Jobbat några dagar till och nu börjar jag känna mig lite mer hemma i det hela. Även om det fortfarande är mycket att lära =) Fick ta mitt första blodprov på en patient på 1 år och JAPP, jag satte den på första försöket =) =) Svårt kärlsjuka patienter är ju inte dom lättaste.. Men det fick mig att må väldigt bra hihihi!!

Melvin har ramlat och slått i sitt lilla huvud :( Han ramlade rakt ner i ett element och slog hål i huvudet. Det blödde utav bare den och det blev ett ett stort jack. Dom tejpade det och hoppades på att det skulle hålla. Dom ville inte sy pga att han redan var så hysterisk och sen så behövs det egentligen inte eftersom det sitter under hår. Hade det varit i ansiktet hade dom gjort det =) Men det gick bra hur som helst.

Melvin har även lärt sig att vissla =) Och han är SÅÅÅÅÅÅÅÅ stolt över det =) Även vi.. Duktiga Melvin!

Charlie är fortfarande överallt och ingenstans hela tiden.. Sikket pass det är med andra ungen alltså. För jag kan inte minnas att det var såhär mycket pass med Melvin?! Haha! Och ALLT, verkligen ALLT ska in i munnen. Och ett temprament utan dess like har han, haha! Det hade INTE Melvin. Minsta lilla och han blir fly förbannad.. Och han får alltid till ett såntdäringa ansiktsuttryck som om hela jorden gått under, haha!! Lillfisen <3

Och vårat husbygge håller vi på att planera in i detalj =) Nu är det bara några möten som återstår. =) Spännande! Robban är såååå taggad och vill verkligen börja nu, helst igår, haha men vi får ta det som det kommer =)

Nästa helg blir det jobb igen =) Gött med lite helgjobb ;)
Kommer få ut lite mer än vad vi brukar nästa månad och då är det Ullared som står på schemat, hihi!! =) Yeeeey!

Jag försöker även få Robban övertalat till att åka utomlands i typ augusti =) Fyyy va jag är sugen på det. Men jag tror jag lyckas ;) Vi har ju typ ingen ledighet alls i sommar ihop så då kan det ju vara perfekt att ta en resa 1 vecka eller så med familjen och bara få njuta. Underbart!

Hmm nja jag kommer inte på så mycket mer just nu =)
Ha en fin söndag
Kram





Grillpremiär









Kommentarer
Postat av: MoFa

Finfina grabbar! Krama om dom från mig! :)

2012-03-25 @ 21:22:55
Postat av: Therese, mamma till 2 underbara huliganer

Tror ofta tvåan blir mer enveten och bestämd än ettan. Den har ju någon att konkurrera med och ser vad den får/inte får. Pontus var de inte så mycket med förren han blev strax över året och gick. Men han var också sådan att allt! Skulle in i munnen (Hampus stoppade aldrig i munnen)...



Men visst är de skoj att se hur otroligt olika barnen är trots samma gener, samma uppfostra och socialt nätverk ; ) De är verkligen små individer ; )



Gott att de gick så bra med hans huvud.. De kan allt skrämma en bra ibland...

2012-03-26 @ 08:19:02
URL: http://nuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0